6.867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

HJÆLP! min kat er blevet påkørt. HJÆLP! min kat er blevet påkørt.

Min kat Newton er lige kommet hjem efter to dage hvor han har været væk. han halter meget på højre bagben, og støtter slet ikke på det. Benet sidder forkert og han har en kæmpe bule indad lige foran bagbenet og lige før maven.
Hvad skal vi gøre?
Han spiser fint og spinner, men man kan se at benet er meget ømt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! min kat er blevet påkørt.
  • #1   28. aug 2010 Jeg bor mellem viborg og silkeborg, men kan ikke finde en dyrlæge med døgn vagt!

• #2   28. aug 2010 Vil også sige dyrlæge NU... Den stakkels lille kat... Prøv at ringe til din egen dyrlæge, ofte henviser de til et nummer du kan ringe på udenfor åbningstid... Håber du får fat i nogen

• #3   29. aug 2010 Du kan prøve at kigge på den side de tilbyder døgnvagt ellers så bliver der henvist til en anden dyrlæge der har døgnvagt den pågælden tidspunkt
    http://www.vinkeldyreklinik.dk/information.html

• #5   29. aug 2010 Pu-ha... Følger lige med...

• #6   29. aug 2010 Jeg håber inderligt, at katten har været til dyrlægen, for ifølge din beskrivelse tyder det på, at hans hofte er slået ud af led (hvis ikke slået i stykker), og det gør vanvittigt ondt. Måske har den også indre skader.

At spise er en for ham kendt form for at stille et behov, og at han spinder er også en form for selvberoligelse, selv om det ikke hjælper spor i hans situation.

Held og lykke!

• #7   29. aug 2010 Ringede til en døgnvagt dyrlæge. Han sagde jeg skulle vente til i morgen og se hvordan han går, hvis han stadig ikke vil støtte på benet kunne jeg komme med ham i morgen, Men han mente ikke det var nødvendigt at komme ind med ham nu.

Puha, har så dårlig samvittighed med at jeg har åbnet døren ud til haven for ham. Føler jo det er min skyld. smiley

Bare man dog kunne knipse, og pist så var det væk.

• #8   29. aug 2010 Hvordan har katten det??

• #9   29. aug 2010 Hold da op, sagde dyrlægen du skulle vente til imorgen ?
    Det lyder da fuldstændig hen i vejret, med det du beskriver !

• #10   29. aug 2010 det lyder ikke somom den dyrelæge har brugt hovedet selvfølgelig skulle katten have været afsted... din tekst siger det hele hvordan kan du spørge "hvad skal vi gøre?)" det siger jo sig selv ja jeg ryster på hovedet og siger stakkels kat !!

• #11   29. aug 2010 Jeg tror nu nok jeg havde fundet en anden vagtdyrlæge, hvis det var mig der havde fået det svar !

• #12   29. aug 2010 ring til silkeborg dyrehospital, de henviser til en dyrlæge der har vagt, eller er der en fantastisk dyrlæge i brabrand, ved århus, godt et langt stykke fra dig, men de vil helt sikkert se på katten med det samme.

• #14   29. aug 2010 Jeg håber katten har været hos dyrlægen og at vi får en update...

• #15   29. aug 2010 Ja..... Håber på en snarlig update på denne skrækkelige situation!
    Held og lykke ønskes I begge.
    Fra Monique

• #17   29. aug 2010 Benet sidder som det skal. Dog er der stadig en lille bule indad foran bagbenet. Han kan godt gå rundt, men støtter ikke på benet. Han kan ligge på det dårlige ben. det er et godt tegn, sagde dyrlægen.

Vi får ham til dyrlæge i dag. (det bliver en hård kamp, han hader at kører bil, så tror ikke han finder sig i det uden at gøre meget modstand, men vi må jo prøve at få ham til at falde til ro og ligge stille)

Katten har mad og vand, helt henne ved sig, så han ikke skal rejse sig for at drikke og spise. Han har også været på kattebakken i nat, gik op for at støtte ham, men han ville klarer det selv. smiley

• #18   29. aug 2010 Jeg må indrømme jeg ikke forstår hvorfor du laver indlæg når du ikke er interseret i at hjælpe katten ???? hvis jeg tror min kat er påkørt skulle jeg nok få en dyrlæge til at tage med det samme.. om jeg så skulle køre i taxa

• #19   29. aug 2010 Maria P. Jeg vil fandeme gerne hjælpe min kat. Har siddet ved dens side hele natten. Holdt madskålen for den når den skulle spise osv. Kom ikke her og sige at jeg ikke vil hjælpe den.

Men nu er det sådan at jeg ikke er rig, og når dyrlægen (ringede til silkeborg dyrehospital - og de sendte mig videre til ha her) siger at det kan vente til i dag eller i morgen, så den ikke skal til at køre helt til herning. Mni kat hader at kører bil, den skulle nok nå at ¨få gjort mere skade på sig selv i løbet af køreturen til herning, end at den ligger herhjemme stille og roligt. Jeg stoler altså på dyrlægen. Jeg beskrev meget nøje hvordan katten så ud, hvordan dens øjne var og hvordan benet så ud og han syntes det skulle vente, så den kunne komme til en dyrlæge tættere på når han nu ikke gider at køre bil. hvis kattens tilstand forringes, så ringer jeg selvfølgelig igen. Og ja, jeg tager gerne en taxa, hvis dyrlægen siger, at nu syntes han at jeg skal komme ind med katten.

• #20   29. aug 2010 Det lyder i mine øre meget mystisk at din dyrlæge sagde at det kunne vente . Måske ser det ikk ud til at være noget særligt uden på , men hva med inden i ? Indre blødninger som jeg sprede sig og være ustoppelige og svære at redde hvis først de har spredt sig i mellem kattens organer , hvilke er det første indre blødninger gør, at sprede sig for ikk at ophobe sig et sted, ledbånd som kan være sprunget , benet brækket helt ? Beklager men det lyder simpelthen helt ude i hampen .

• #21   29. aug 2010 Må altså indrømme jeg er enig med Maria. Hvis man er stor nok til at anskaffe sig en kat, så må man altså også være stor nok til at sørge for den kommer til dyrlægen- koste hva det koste vil!! Hvis man ikke syntes man har råd til at kører sit dyr til dyrlægen- så skal man altså ikke have dyr.

• #22   29. aug 2010 Jeg er heller ikke rig.

Jeg mener bare hvad er meningen med tråden ? hvad havde du forestillet vi skulle svare udover at få den til dyrlægen.

• #24   29. aug 2010 Håber på at den stakkels kat har været til dyrlægen ;(

• #25   29. aug 2010 Var du heller ikke taget på skadestuen, hvis det var dit barn, der var kommet tilsvarende til skade?

Jeg kan for øvrigt ikke forestille mig, at dyrlægen har sagt, at det kunne vente, fordi din kat ikke kan lide at køre i bil, så mon ikke, du har misforstået ham?
    Det er også yderst begrænset, hvor meget en tilskadekommen kat kan skade sig selv i en transportkasse.

• #26   29. aug 2010 Hvis du ikke har råd til at køre til vagtdyrlæge, burde du ikke have dyr... Mine katte kan bestemt heller ikke lide at køre bil, men de kommer da til dyrlæge, når de har brug for det..

Stakkels kat !

• #27   29. aug 2010 Jeg har heldigvis aldrig prøvet, at få besked på at vente og se tiden an, når jeg har haft brug for dyrlæge vagten ..

• #28   29. aug 2010 Hvem af jer er dyrlæge???

Jeg havde brug for hjælp til hvem fanden man skal ringe til i den situation...
    Om man skal putte noget koldt på osv.

Den dyrlæge jeg snakkede med, sagde at det kunne vente helt til mandag. Han syntes ikke det lød så alvorligt. Jeg sagde til ham, jamen hvis nu, og hvis nu, jeg fik til svar at jeg bare skulle lade katten være og kører den til egen dyrlæge mandag..
    Jeg kan sgu da ikke gøre ved hvad han beder mig om at gøre....

• #29   29. aug 2010 jeg skrev til dig at du kunne tage til dyrlægen i brabrand ved århus, de ser altid på dyrene heller en gang for meget end en gang for lidt som de siger. jeg håber da at katten har fået det bedre, men har også prøvet at have en kat der var kørt over, og som kom hjem, og kun krøb lidt, jeg tog til dyrlæge med det samme, og der viste det sig at den rent faktisk havde brækket ryggen og havde indre blødninger, lægen gjorde hvad hun kunne, men måtte aflive katten dagen efter.

• #30   29. aug 2010
    Fuldstændig harm... Simpel logik.
    Dyrlæge NU!.. ikk imorgen, eller om 5-18 timer, men NU!...

Hvis din søn, pige kom hjem med en ben som var brækket, og ikke kunne støtte på det, men spiser fint og kan snakke. Ville du vente til på mandag? NEJ vel.... øv... det må koste de 4-5000kr det koster m. weekend tillæg, sådan er det at have husdyr desvære....

p.s har lige været møllen igennem i denne måned med vores egen.. 4000kr for 5 sting i begbenet fredag nat.

• #31   29. aug 2010 Katten skal i det mindste smertebehandles indtil mandag - katte tåler ikke menneskemedicin.

Heidi, jjep dyrlægerne har travlt mandag. Når dyrlpægen har vagt har han også travlt - med at tage telefonen - når han så siger de nok hellere må komme med katten - så er det alligevel ikke så slemt og kan vente.

• #32   29. aug 2010 jamen, helt ærligt, må ærligt indrmme at jeg ikke har læst halvdelen .. men hvorfor er du forlængst ikke taget til dyrelæge, ?

at du har tid til at skrive herinde forstår jeg ikke :S ..

undskyld mit sure opstod .

• #33   29. aug 2010 Trine - Så kontakt en anden dyrlæge.. Jeg er ret sikker på der findes en dyrlæge ude i det danske land, som vil se på din kat.

• #34   29. aug 2010 enig, også om du skal kører 50-100 km , var jeg kørt . !

• #35   29. aug 2010 Sys det er noget bavl altså , den dyrlæge kan UMULIGT ha meget forstand på det når han ikk har set katten , når en kat halter og ikke vil støtte på benet , SÅ ER DEN FANME GAL !
    Katte viser sjældent at de har smerter , fordi de så vil være et nemt offer .
    og som de andre siger , skal du ikke ha dyr hvis du ikke har råd !
    Jeg kan fortælle dig at jeg lever på en elevløn , 8000 udbetalt , og en husleje på 5000 , men jeg har alligevel præsteret at betale mine dyrlæge regning på 4500 ,- fordi jeg hver måned lægger fra til min kat , netop for at den kan få hjælp når den har brug for det , og ikke først når katten har lidt i flere dage !

• #36   29. aug 2010 Os mig charlotte , og jeg har endda ingen bil , men skal love for at jeg enorm hurtigt ku låne en !!

• #38   29. aug 2010 Jamen felis du har ret , meen vil nu nok sige at katte normalt vil støtte , selvfølgelig kan der være nogen der er mere pylret end andre . Men sys stadig det lyder mystisk at dyrlægen ikk vil se katten . Dyrlæger plejer nu nok og være gode til at sige at de vil se på dyret , om ikk andet for pengenes skyld.

• #39   30. aug 2010 Hej og godmorgen Trine.

Jeg Ønsker jer blot Held og Lykke med idag, håber at det er i småtings afdelingen hvad misser fejler :-)))
    Mvh Monique som altså IKKE er så fordømmende som mange andre
    herinde.

• #43   30. aug 2010 Felis F: for at besvare dit spørgsmål..

Det kan tit være svært at forklare noget over en Tlf. Og lige denne situation lyder altså ikke for god- "benet sidder forkert"! Så ville jeg altså insistere på at komme derned. Evt. Konsultere med endnu en dyrlæge.. Om ikk andet, så som Lis skriver- så skal katten smerte dækkes!

• #44   30. aug 2010 Bare forstsæt med at gøre det værre for mig.

Tak til jer der har lidt forståelse.
    Newton blev i dag aflivet, da han havde fået et brud i hoften, og der var 80% chance for at han aldrig kom til at gå på benet igen.
    Så han fik fred.

Han er blevet begravet i haven med blomster og salmer og tale.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #46   30. aug 2010 Har han så gået og haft smerter siden d. 28-8 i 2 dage, fordi en dyrlæge siger det kan ventes, GRRR.

Men godt det lille pus nu har fået fred for sine smerter. Sov godt dejlige Newton pus. smiley

• #47   30. aug 2010 Godt han har fået fred - men jeg ville nu ikke undlade at give vagtdyrlægen en reprimande. Stakkels kat der har haft så voldsomme smerter så lang tid ...

• #48   30. aug 2010 Citat Trine M

"Bare forstsæt med at gøre det værre for mig.

Tak til jer der har lidt forståelse "

Ville ikke havde skrevet i denne tråd.

Men den eneste jeg har ondt af det er katten.
    Med de smerter han har løbet rundt med siden 28..
    Godt han har fået fred man man kunne havde sparet ham for flere dag med smerter, hvis han var kommet afsted med det samme

• #49   30. aug 2010 Hvor er det trist smiley men godt han har fået fred nu..

• #50   30. aug 2010 Min dybeste medfølelse og medlidenhed med katten - God rejse lille Newton!
    Ellers ingen kommentarer :-((

• #51   30. aug 2010 Trine,
    det er godt han har fået fred nu og det er synd for ham, at han skulle gå i 2 dage med smerter.
    Det er også synd for dig, at du har stolet på en dyrlæge, som helt åbenbart IKKE har vejledt dig rigtigt.
    Som Lis skriver, bør vedkommende ha' en 'reprimande'.

Jeg synes faktisk du skal klage over h*n, så du på den måde kan medvirke til at forhindre andre i at komme i samme situation. Jeg håber du vil gøre det.
    mange tanker
    Pia

• #53   30. aug 2010 er enig med mega og heidi n ..

godt missen langt om længe har fået fred .!

• #54   30. aug 2010 Godt og høre at den har fået fred .
    Men det besviser jo os bare hvor forfærdelig vigtig det er at tage til dyrlæge , hellere tage a sted en gang for meget end engang for lidt .

• #55   30. aug 2010 Stakkels kat - Men godt den endelig har fået fred..

Kommentér på:
HJÆLP! min kat er blevet påkørt.

Annonce