1.249 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Omplaceringskatte Omplaceringskatte

Mener jeg har læst i en tråd herinde, at omplaceringskatte ofte er lidt "specielle". Kan ikke huske det udtryk der blev brugt. Er det korrekt og i givet fald hvorfor? Har selv en der skulle være alenekat i sit nye hjem. Den var købt til avl ( tidligere ejer ) og det var ikke nogen succes.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omplaceringskatte
  • #1   8. apr 2016 Nogle gange kender man ikke deres fortid, det er vel det der kan føre til lidt "specielle" behov.
    En kat skal være egnet for at blive omplaceret f.eks. god psyke, ikke for gammel osv.

• #2   8. apr 2016 Anette:
    Så er den måske også vant til at gå sammen med andre og keder sig alene?

• #3   8. apr 2016 Den skulle netop være alenekat fordi den ikke kunne trives med de andre katte, den boede sammen med. Og det var ikke den, der blev jagtet.

• #4   8. apr 2016 jeg tror nu så at mange katte faktisk godt vil bo sammen med andre katte, også selvom at de er nogle strid børster
    har selv 14 katte, og har da nogle børster ind imellem. bla sille. hun skulle endelig have været solgt som alene kat - er fra kv, og boede der i 2 år. hun kan være en heks uden lige. men alligevel så kan jeg jo se at hun nyder selskabet. bla vil hun gerne lege lidt med Kalle min yngste. hun opdrager da på ham, og han har en vist respekt for hende.indtil hun selv lægger op til leg.

har selv arbejdet på kv i mange år. og hos os gik alle kattene løst fra morgen til aften. og det var meget sjælden at det ikke fungerede. tro vel at vi havde et par katte hver år, som skulle bruge mere tid for sig selv.
    har selv 5 katte derfra + en del voksne tiløbere og har aldrig mødt en som ikke har kunne gå sammen i min flok - de har løbegård

• #5   8. apr 2016 OK. Men kan ikke lige huske huske, at jeg har spurgt om, min kat skal have en legekammerat smiley Kan i øvrigt fortælle at inden jeg købte Mitzi, var den ude i et andet hjem. Men blev hentet tilbage fordi vedkommende tog en tilløber til sig.

• #6   9. apr 2016 det er ikke katte som er "mærkelig" men mennesker.

det er ikke sværre at få en "brugt" kat fremfor en killing. det er der mange som tror. ja de har oplevet ting, men så kræver det bare mere af en selv at få tingene til at fungere.

som sagt har mødt rigtig mange katte - flere end de fleste. Og har ikke mødt nogen som har taget skade af at være genbrugt.
    jo der har været en som var bange for at vi forlod hende - hendes familie havde smidt hende og 2 killinger ud, for så at flytte. ja så måtte man bare vælge den rigtige familie.

som en fra et af de andre internatter altid siger: der er et hjem til alle katte. det kræver bare lidt at finde det rigtige nogengange...
    så hvorfor der skulle være noget galt med en "brugt" eller voksen kat, tjaaaa, det ved jeg ikke..
    folk har nogle gange mærkelig ideer. har hørt det mange gange , men der er jo ikke noget som siger at det er rigtigt.
    det kræver ikke mere at få en voksen fremfor en killing. faktisk er det nemmere at få en voksen kat.
    det kræver bare at nogen fortæller folk det. jeg har solgt rigtig mange voksne katte til folk som endelig troede at de skulle have en killing.

• #7   9. apr 2016 og bare rolig jeg regnede da ikke med at du skulle have en mere

jeg fortalte bare hvordan de fleste katte bare har det med andre katte.
    jeg har selv stort set kun fået voksne katte. sidst fik jeg så en killing, og jeg har aldrig haft så meget balade som jeg har nu.

• #8   9. apr 2016 jeg har da godt nok tit set med tidl. avlskatte at de ikke tåler selskab.
    men her skal man så tænke på at når der avles er der en hel anden uro i hjemmet end der er når man selvfølgelig neu sin/sine kat/katte.

på internattet havde vi altid uro i efteråret når der var mange missemøder med killinger. de kunne jo næsten slå hinanden ihjel de damer... og når de så blev ordnet ja så var de faktisk nogle søde katte alle sammen.
    men en flok fetile katte...... her vil de færrest katte syntes at det er sjovt at være sammen med andre.

prøv bare at se de herreløse katte. de kæmper for deres plads i området.
    avlskatte har kun et bitte område som de skal dele med flere andre.

• #9   9. apr 2016 Hej Anja. Har bestemt ikke fortrudt det blev en voksen kat, der havde krudtet af et andet sted. Den er så ikke for gammel hverken til at lege eller lave ballade smiley Det har nok været en tråd om avlskatte, jeg har læst. Ikke sådan når man ikke kan huske det hele smiley

• #10   9. apr 2016 Baggrunden er kendt, når det er en kat der trækkes ud af avl. Og vel derfor nogle katte skal i "eget hjem".

Kommentér på:
Omplaceringskatte

Annonce