Hvad ender det med? {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået 2 omplaceringskatte for nogle måneder siden. Brødre på 1.5 år, begge kastr. lejlighedskatte.
Det var de oplysninger de flyttede ind med....
Nu kommer problemet. Den ene af disse dejlige mislinger har et væsen som kan ende med en katastrofe for ham selv. Han følger mig overalt i huset, og er hurtigere end lynet. Dvs. han smutter ind når der lukkes op for div. dører og skuffer, og er nogen gange ved at blive klemt midt over eller miste hale eller hovedet. Jeg bruger tonsvis af tid på at finde ham dagligt, fordi han er smuttet ind et sted jeg ikke har set.
Dette har han så overlevet indtil nu.....
Meeen han vil udenfor huset nu. DVS. jeg skal finde ham inden jeg lukker de gamle katte og hundene ud i haven, og så skal jeg holde på ham mens dette står på.
Han er smuttet ud 3 gange nu. Og han kommer overhovedet ikke når jeg kalder på ham. Lige så klæbende han er inde i huset, lige så selvstændig er han når han smutter uden for. Bliver nærmest som en vildkat.
Jeg bruger så en time med at følge ham rundt, og prøver på at vise ham vej tilbage. Dette er dybt frustrerende, for jeg kan se på han øjne at han selv er bange fordi det er vådt og kold og han jo ikke har kondition til at være ude, men heller ikke instinkt som alle de andre katte jeg har haft til at finde tilbage alene igen.
Så lige nu har jeg det sådan at det må briste eller bære. Enten kommer han tilbage når jeg kalder, eller også må han gå sin vej...
Det sidste er jo meget nemmere sagt end gjort, fordi jeg ved jo at jeg ikke kan bære det hvis han bare forsvinder........
Hvad gør jeg?????
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
Dette er mange gange dagligt fordi jeg jo har 2 gamle katte som jeg lukker ind og ud og 3 schæferhunde.....
Det er faktisk intra.. at iagttage den kæmpe forskel der er på de 2 brødre....Den anden er næsten dobbelt så stor og overhovedet ikke intr. i at smutte ind det ene eller det andet sted.
Og da slet ikke at smutte ud i den kolde våde verden uden for.
Et har jeg lært, og det er at jeg aldrig mere vil tage omplaceringskatte ind om efteråret eller vinteren.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvad er det ved ham, der får dig til at tro, at han ikke har instinkt til selv at finde tilbage?
Hvis du lader ham selv gå ud ad døren, og lader den stå åben, indtil han kommer tilbage, så tror jeg altså nok det skal gå. Det kan selvfølgelig blive lidt koldt for dig hvis det varer længe, inden han kommer tilbage.... Alternativt kan du lade ham gå ud via et vindue, du lader stå åbent, og lukke af ind til dette værelse, (så det kun er der det bliver koldt)
Pøj pøj med "projektet".
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Men eftersom han VIL ud, og du er indstillet på at han skal, kan det så ikke lade sig gøre med et åbent vindue i et rum, som han kan komme ind og ud af?
Hvad ender det med?