1.345 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Tandrensning - pris? Tandrensning - pris?
Hejsa alle
Jeg kiggede lige Misse i munden den anden dag, da jeg synes hende ånde er begyndt at lugte kraftigere end den plejer, og hun er faktisk ret slemt plaget af plak/tandsten..
Heldigvis ser det ud til at det endnu ikke er gået ud over hendes tandkød, så jeg skal have gjort noget inden det når så vidt.
Er der nogen der ved hvad en tandrensning ca. koster?
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Min ene tandlæge tager kun 500 kr men så er det også kun tænderne med Laser, min anden tandlæge har det helt store udstyr. Og der starter prisen ved 1500 kr.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
4-5 tænder, rensning og rønken giver jeg ca 3500kr for.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Hendes mund er jo heldigvis ikke rådden, så det burde være et "forholdsvis enkelt" indgreb hvis der ellers ikke dukker andet op når de først går i gang.
Men nogle tusinde kan jeg sagtens overkomme, hvis prisen kommer helt derop
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 39
Kan købes hos de fleste barf-forhandlere - dog er det desværre nok nødvendigt med en tandsrensning til at starte med, og så råt kød som vedligeholdelse.
okt 2007
Jeg er på kontanthjælp og har kun 3.000 udbetalt om måneden.
Nå ja, og ud over det, så er det eneste rå kød Misse gider æde hakket oksefars
Den eneste grund til at jeg har råd til en tandrensning er fordi jeg har en opsparing til bl.a. uventede dyrlægebesøg.
okt 2007
Selv som udeboende havde jeg kun fået omkring 5.000 udbetalt, og selv med diverse tilskud, boligstøtte m.m. ville jeg have svært ved at få det til at løbe rundt, og der ville slet ikke have været penge til sådan noget som dette med Misses tænder.
Så jeg fik lov til at flytte hjem til mine forældre indtil jeg finder et arbejde igen
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
# 2 Heidi - Ved du hvordan det foregår, når de bruger det store udstyr - altså i modsætning til bare at rense med laser?
Dyrlægen har anbefalet, at Bruno får renset tænder, men jeg tør ikke
Er møgbange for narkose ... OG for skader i halsen ved intuberingsrør (?) (som skal bruges ved rensning med laser, for at forhindre vand i at komme ned i lungerne) OG det med vandet i lunger, og hvad deraf kan følge af katastrofer, er jeg også bange for.
Tænker om der er en anden metode, hvor der ikke nødvendigvis bruges alt det vand ?..... altså så jeg kunne "nøjes" med at bekymre mig om narkosen.
okt 2007
Og tak.
jan 2012
Men der er lige en ting man skal have i mente ved sådanne tandrensning behandling, det er at allerede et par timer efter behandling så begynder belægningen at gendannes og hvis man ikke fortsætte behandling med daglig tandbørstning så allerede en måned efter så er man status quo, altså så har behandling ingen effekt.
Jeg slog faktisk på hos min billige tandlæge om ikke Tøsen skulle have en tandrensning med Laser for at fjerne tandsten for lidt over 1 år siden, hendes svar var at det syntes hun ikke for hendes tænder var acceptable for en kat i hendes alder og hun udviste jo ingen problemer så hun syntes vi skulle genoverveje ved næste vaccine, det er så vist i år, men ved ikke om jeg vil nu for det der med narkose er jeg ikke så glad for til Tøsen fordi hun er så overvægtig og det stresser hende helt vildt.
okt 2007
jan 2012
Det er lidt det der med at overvægt gør at katten skal have lidt mere narkose, og fedt "suger" narkosen lidt mere end muskler, forstået på den måde at katten kan have lidt sværere ved at vågne eller komme sig over narkosen, men som min dyrlæge siger der er jo altid en risiko med narkose, og den er jo altid en smule forøget ved overvægt, men de tager jo deres forholdsregler og laver diverse blodprøver i den narkose så de minimere risikoen mest muligt, så det er nok os ejere der primært er nogle pylrehoveder
maj 2012
Jeg er stadig nervøs når mine skal i narkose, jeg har ellers prøvet det så rigeligt, 5 gange med Røde og 2 gange med Mitti, en enkelt gang var de afsted samtidigt (det er ikke sjovt
okt 2007
Men jeg tror bare desværre det bliver nødvendigt, for hun har faktisk virkelig meget... Uanset hvad så vil jeg sige der skal kigges grundigt efter i munden på hende, for der er jo desværre en grund til at hun er begyndt at lugte af "hundeånde" ud af munden
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 39
Min kar har fri adgang til tørkost, og får så råt kød 2-3 gange. Han er 1 år gammel og har kridhvide tænder. (ligesom hundene, der heller ikke er på BARF, men får det som tilskud)
Hakket fars hjælper skam også på tænderne, dog ikke SÅ godt som brusk (kyllingehalse)
okt 2007
Burde det ikke næsten give det samme?
Når hun nu alligevel ikke gider noget med brusk eller ben i...
Og med den økonomi jeg har pt. må jeg desværre helt udelukke at supplere med råt kød...
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Uh,1½ time synes jeg er lang tid i narkose
"og hvis man ikke fortsætte behandling med daglig tandbørstning så allerede en måned efter så er man status quo, altså så har behandling ingen effekt"
Øv sgu da. Går det virkelig SÅ hurtigt? Så er det jo nytteløst. Tandbørstning har vi ikke lige planer om.
Ærgerligt at Bruno ikke gad at få fjernet tandsten, da vi var ved vores nye kvindelige dyrlæge. Han lukkede munden fast i, og gemte hovedet i min armhule, så det var da klar tale.
Bjarne gad det godt, han fandt sig endda i at hun brugte metalredskaber til at rense med.
Det er jeg er mest hys over er, at jeg på et andet forum læste om et ulykkeligt forløb med en rask kat, der var blevet syg efter tandrens, (noget med rallen og hoste, og det endte med aflivning
Men man må vel snakke risici igennem med dyrlægen og vælge metode ud fra det...
jan 2012
maj 2012
Jeg glæder mig til, at Mitti også er færdig.
Jeg syntes du skal få taget røntgen når hun nu skal i narkose, så kan i udelukke andre tandproblemer.
Tandrensning - pris?