1.345 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Tandrensning - pris? Tandrensning - pris?

Hejsa alle smiley

Jeg kiggede lige Misse i munden den anden dag, da jeg synes hende ånde er begyndt at lugte kraftigere end den plejer, og hun er faktisk ret slemt plaget af plak/tandsten..
Heldigvis ser det ud til at det endnu ikke er gået ud over hendes tandkød, så jeg skal have gjort noget inden det når så vidt.

Er der nogen der ved hvad en tandrensning ca. koster?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tandrensning - pris?
  • #2   25. apr 2016 Det afhænger rigtig meget fra tandlæge til tandlæge og af hvor meget der skal gøres..
    Min ene tandlæge tager kun 500 kr men så er det også kun tænderne med Laser, min anden tandlæge har det helt store udstyr. Og der starter prisen ved 1500 kr.

• #3   25. apr 2016 Jeg har kun fået det gjort i forbindelse men rønken, og tandudtrækning.
    4-5 tænder, rensning og rønken giver jeg ca 3500kr for.

• #4   25. apr 2016 Tak for jeres svar smiley
    Hendes mund er jo heldigvis ikke rådden, så det burde være et "forholdsvis enkelt" indgreb hvis der ellers ikke dukker andet op når de først går i gang.
    Men nogle tusinde kan jeg sagtens overkomme, hvis prisen kommer helt derop smiley

• #6   26. apr 2016 Du kan give råt kød og kyllingehals/kalkunhals, det er med til at rense tænderne. smiley
    Kan købes hos de fleste barf-forhandlere - dog er det desværre nok nødvendigt med en tandsrensning til at starte med, og så råt kød som vedligeholdelse. smiley

• #7   26. apr 2016 Jeg håbede på et lidt billigere alternativ til vedligeholdelse end råt rød smiley
    Jeg er på kontanthjælp og har kun 3.000 udbetalt om måneden.

Nå ja, og ud over det, så er det eneste rå kød Misse gider æde hakket oksefars smiley

Den eneste grund til at jeg har råd til en tandrensning er fordi jeg har en opsparing til bl.a. uventede dyrlægebesøg.

• #9   26. apr 2016 Fordi jeg er hjemmeboende, uden børn og under 30 år.
    Selv som udeboende havde jeg kun fået omkring 5.000 udbetalt, og selv med diverse tilskud, boligstøtte m.m. ville jeg have svært ved at få det til at løbe rundt, og der ville slet ikke have været penge til sådan noget som dette med Misses tænder.
    Så jeg fik lov til at flytte hjem til mine forældre indtil jeg finder et arbejde igen smiley

• #11   26. apr 2016 (Årh da osse, jeg havde lige skrevet indlæg. Det forsvandt. Prøver igen).

# 2 Heidi - Ved du hvordan det foregår, når de bruger det store udstyr - altså i modsætning til bare at rense med laser?

Dyrlægen har anbefalet, at Bruno får renset tænder, men jeg tør ikke smiley .
    Er møgbange for narkose ... OG for skader i halsen ved intuberingsrør (?) (som skal bruges ved rensning med laser, for at forhindre vand i at komme ned i lungerne) OG det med vandet i lunger, og hvad deraf kan følge af katastrofer, er jeg også bange for.

Tænker om der er en anden metode, hvor der ikke nødvendigvis bruges alt det vand ?..... altså så jeg kunne "nøjes" med at bekymre mig om narkosen.

• #12   26. apr 2016 Ja det er lidt træls.. Men jeg er glad for at jeg trods alt kunne få lov at flytte hjem igen smiley
    Og tak.

• #13   26. apr 2016 Altså det jeg har fået forklaret ved min dyrlæge med det helt store udstyr der er at for det første så har dyrlægen taget etn efteruddannelse i tænder, de har også en veterinærsygeplejerske ansT med speciale i tænder. Dernæst bliver katten lagt i narkose og der bliver taget røntgenbilleder af tænderne, så bliver de renset hver enkelt tand også helt ned i tandlommen ( ikke kan gøres med Laser) undervejs bliver ved der igen taget røntgen for at se om alt er i orden og slutteligt bliver tænderne poleret, hvis det er almindelig tandsten på en kat og intet uventet opstår så tager behandlingen ca 1 - 1,5 time. Jeg har ikke fået det fortaget på nogle af mine men var til fordrag omkring tænder hos den for omkring et årstid siden hvor vi fik forvist udstyret og forklaret behandlingen.
    Men der er lige en ting man skal have i mente ved sådanne tandrensning behandling, det er at allerede et par timer efter behandling så begynder belægningen at gendannes og hvis man ikke fortsætte behandling med daglig tandbørstning så allerede en måned efter så er man status quo, altså så har behandling ingen effekt.

Jeg slog faktisk på hos min billige tandlæge om ikke Tøsen skulle have en tandrensning med Laser for at fjerne tandsten for lidt over 1 år siden, hendes svar var at det syntes hun ikke for hendes tænder var acceptable for en kat i hendes alder og hun udviste jo ingen problemer så hun syntes vi skulle genoverveje ved næste vaccine, det er så vist i år, men ved ikke om jeg vil nu for det der med narkose er jeg ikke så glad for til Tøsen fordi hun er så overvægtig og det stresser hende helt vildt.

• #14   26. apr 2016 Hvad er det for noget med overvægtige katte og narkose? Har set flere skrive det nu, men hvorfor er det mere risikabelt? Misse er jo noget overvægtig smiley

• #15   26. apr 2016 Det er jo lidt det samme som med mennesker, overvægt hos mennesker giver jo også en øget risiko ved narkose og operation..

Det er lidt det der med at overvægt gør at katten skal have lidt mere narkose, og fedt "suger" narkosen lidt mere end muskler, forstået på den måde at katten kan have lidt sværere ved at vågne eller komme sig over narkosen, men som min dyrlæge siger der er jo altid en risiko med narkose, og den er jo altid en smule forøget ved overvægt, men de tager jo deres forholdsregler og laver diverse blodprøver i den narkose så de minimere risikoen mest muligt, så det er nok os ejere der primært er nogle pylrehoveder smiley jeg personligt bryder mig bare ikke rigtig om det, er også sådan lidt uhhh når det handler om min familie og narkose / operation.

• #16   26. apr 2016 Birk blev 9 år og fik aldrig en tandrensning, han havde ret pæne tænder i forhold til alderen, men der var et enkelt sted hvor der godt kunne komme lidt belægninger og tandsten, men dyrlægen viste mig, at jeg kunne skrabe det af med en negl , for jeg har altså ikke fået det med kat og tandbørstning til at fungere smiley
    Jeg er stadig nervøs når mine skal i narkose, jeg har ellers prøvet det så rigeligt, 5 gange med Røde og 2 gange med Mitti, en enkelt gang var de afsted samtidigt (det er ikke sjovt smiley ). Men det er gået godt hver gang, og det er vigtigt med en god dyrlæge som vil give en skånsom narkose.

• #17   27. apr 2016 Jeg hader også når mine dyr skal i narkose smiley
    Men jeg tror bare desværre det bliver nødvendigt, for hun har faktisk virkelig meget... Uanset hvad så vil jeg sige der skal kigges grundigt efter i munden på hende, for der er jo desværre en grund til at hun er begyndt at lugte af "hundeånde" ud af munden smiley

• #18   27. apr 2016 Jeg mente ikke, at du skulle gå helt over til BARF - men som supplement til tørkosten 1-2 gange dagligt er fint smiley
    Min kar har fri adgang til tørkost, og får så råt kød 2-3 gange. Han er 1 år gammel og har kridhvide tænder. (ligesom hundene, der heller ikke er på BARF, men får det som tilskud)

Hakket fars hjælper skam også på tænderne, dog ikke SÅ godt som brusk (kyllingehalse)

• #19   27. apr 2016 Men om hun får rå fars eller dåsemad med kødklumper (som hun får nu)...
    Burde det ikke næsten give det samme?
    Når hun nu alligevel ikke gider noget med brusk eller ben i...

Og med den økonomi jeg har pt. må jeg desværre helt udelukke at supplere med råt kød...

• #20   27. apr 2016 # 13
    Uh,1½ time synes jeg er lang tid i narkose smiley

"og hvis man ikke fortsætte behandling med daglig tandbørstning så allerede en måned efter så er man status quo, altså så har behandling ingen effekt"

Øv sgu da. Går det virkelig SÅ hurtigt? Så er det jo nytteløst. Tandbørstning har vi ikke lige planer om.

Ærgerligt at Bruno ikke gad at få fjernet tandsten, da vi var ved vores nye kvindelige dyrlæge. Han lukkede munden fast i, og gemte hovedet i min armhule, så det var da klar tale.
    Bjarne gad det godt, han fandt sig endda i at hun brugte metalredskaber til at rense med.

Det er jeg er mest hys over er, at jeg på et andet forum læste om et ulykkeligt forløb med en rask kat, der var blevet syg efter tandrens, (noget med rallen og hoste, og det endte med aflivning smiley ) Og jeg kan altså ikke lade være med at tænke, at det kunne skyldes intuberingshalløj og vand, der er kommet i lungerne smiley

Men man må vel snakke risici igennem med dyrlægen og vælge metode ud fra det...

• #21   27. apr 2016 Ja jeg var også overrasket over hvor hurtigt besætningerne kommer retur..

• #22   27. apr 2016 smiley 1 1/2 time er barnemad smiley mine er mindst i narkose i 2 timer og den længste omgang var knapt 3, og det har dyrlægen ikke lyst til, men det var nødvendigt smiley og så 2 gange med ca 2 måneder i mellem smiley men nu er det også slut, for Røde har jo ikke flere tænder, og er glad og tilpas igen, men vil ikke have daggamlekyllinger eller små mus længere, nu hedder det paté og ikke klumper, og kød skal være skåret i smååååå stykker.
    Jeg glæder mig til, at Mitti også er færdig.
    Jeg syntes du skal få taget røntgen når hun nu skal i narkose, så kan i udelukke andre tandproblemer.

Kommentér på:
Tandrensning - pris?

Annonce