{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
454 visninger | Oprettet:

Sur hankat? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg har tre dejlige katte, som alle sammen altid har haft det rigtig godt sammen. I marts fik jeg begge mine hunkatte steriliseret, og da de kom hjem, lugtede de selvfølgelig stadig af bedøvelse, og det reagerede min hankat selvfølgelig på. Han blev sur hvis de kom for tæt på og holdt ellers afstand.
Efter en uges tid holdt det lidt op igen, men han har den sidste måneds tid begyndt at hvæse af den yngste smiley i starten var det kun hvis hun irriterede ham, men nu kan han finde på at gå hen til hende og så slår han ud efter hende og hvæser. Nogle gange leger de i 5 minutter og så stopper han op og hvæser af hende.

Nogen der ved hvorfor og evt hvordan jeg kan løse det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sur hankat?
  • #1   21. maj 2016 Det første var fordi at de lugtede af dyrlæge. Er han kastreret?
    Hvis ja, så kan det være tegn på smerter.
    Min med HD gør det samme når han har det dårligt.
    Så en konsultation hos dyrlægen, hvor du nævner for ham/hende om det kan skyldes smerter.
    Freddie har været vrøvlet i op til 2 år før det blev opdaget.
    Han var tæt på en aflivning, da han til sidst angreb mig.

• #2   21. maj 2016 Ja han er kastreret, så må lige prøve dyrlægen.
    Han er kun sur på den yngste. den anden hunkat er der ingenting med smiley

• #3   21. maj 2016 Er han undersøgt for smerter?

• #4   21. maj 2016 Du skal se at få han grundigt undersøgt ved dyrlægen, for det kan meget nemt være tegn på smerter, så det du skal forberede dig på en grundig gennemgang hvor evt blodprøver, urinprøver og røntgen indgår, men en start ville nok være en urinprøve for at udelukke dette, men snak med dyrlægen og Find hvad han/hun syntes til at starte med.

Jeg har selv en kat med løse knæled, tilbagevendende urinvejslidelser og gigt, så jeg ved alt om at smerter udvises på mange måder og at det ikke er alle katte der har de klassiske symptomer på sygdom.

• #5   21. maj 2016 altså han var til undersøgelse samme dag som de blev steriliseret og der var alt tip top. Men får lige ringet til Dr dyr på mandag.

• #6   21. maj 2016 Når du siger undersøgelse, hvordan blev han så undersøgt???
    Hvis det blot er en almindelig helbredsundersøgelse så kan den ikke påvise smerter, og du skriver jo også at der efter en uges tid kom ro på men at det så igen er blusset op, altså kan smerterne jo godt være kommet efter undersøgelsen.
    Det med at han hvæste af dem efter de kom retur fra dyrlægen er normalt fordi de dufter forkert.

Den efterfølgende surhed kan så skyldes smerter, feks hvis det er urinvejene så kan stress fremkalde feks blærebetændelse og han har jo været stresset efter hunkattens neutralisering fordi de syntes fremmede for ham, så en dybdegående undersøgelse er klart nødvendig.

• #7   21. maj 2016 "Han er kun sur på den yngste. den anden hunkat er der ingenting med"

Sådan var/er det også her når Freddie har det skidt.
    I går endda så slemt så jeg havde fat i dyrlægen fordi han tilmed "boede" under sofaen, så jeg kunne få lidt vejledning. I forgårs virkede Metacam faktisk ikke, så smerteplagede katte lider vist under vejrskifte smiley

Så røntgen er vist på sin plads.

• #8   21. maj 2016 Jeg får ham til undersøgelse hurtigst muligt smiley

Kommentér på:
Sur hankat?

Annonce