1.020 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Katte og planter Katte og planter

Hejsa!
Jeg står og vil til igang med at lave et værelse til mine katte. Et dejligt sted, som er indrettet til dem og kun dem!
I den forbindelse, havde jeg tænkt mig at smide nogle gode store planter derind, så det får et slags "indendørs have" smiley

Hvilke planter kan katte tåle og hvilke skal de absolut ikke være i nærheden af?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte og planter
  • #1   23. maj 2016 Du kan Google planter giftige for kat, så finder du ud af hvad du kan bruge.
    Ellers har killingelisten også en liste med giftige planter.

Jeg må indrømme, at jeg ikke ser noget smart i et katteværelse smiley altså med minder man har god plads og har katte som ikke kan gå sammen.
    Mine katte er helst hvor jeg er, og så må der være plads til bakker og træer i stuen, og hvor jeg ellers er.
    Held og lykke med dit projekt.

• #2   23. maj 2016 Der er ET sted mine katte vil være i længere tid uden mig: på terrassen smiley Der er så også udkig til tre redekasser med unger, hvor forældrene flyver frem og tilbage smiley

• #3   23. maj 2016 Jette - har ikke en have de kan rende rundt og være fjollede i, så tænkte jeg ville lave en legeplads til dem på vores kontor, da det ikke bliver brugt så meget som planen var da vi flyttede ind. kattebakkerne er stadig hvor de plejer at stå, de har stadig krædsetræ i stuen osv, vil bare lave et katte paradis til dem, hvis ikke for dem, så for mig selv og mine mange ideer smiley

• #4   23. maj 2016 Du kan he se hvilke planter der er kattevenlige og nederst på siden er der Link til planter der er giftige for katte.
    http://siamis.com/Helse/kattevenligeplanter.html

• #5   24. maj 2016 Heidi - tak smiley

• #6   24. maj 2016 Velbekomme det er en fantastisk side, jeg bruger den selv hver gang jeg er i tvivl.
    Heldigvis har jeg ikke katte der æder mine planter så det er ikke noget jeg bekymre mig vildt meget om, men når man som du vil indrette et sted til kattene så er det væsentligt at der ikke er farlige planter imellem.

• #7   24. maj 2016 Heidi - ja det er ret vigtigt smiley Tænker også på noget Kattegræs, så kan de gnaske løs i det smiley

• lone K
    lone K Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 14
    #8   26. maj 2016 Mistede engang en killing, som ubemærket havde sneget sig ind i et andet rum, hvor den havde drukket af vandet i undersålen under en nerie.
    Så det er ikke kun selve planten, man skal være opmærksom på.

• #9   27. maj 2016 Lone - hvis planten ikke er giftig, er vandet vel heller ikke, er det? smiley vil bare lige høre om det var tilfældet ved dig, for i så fald kan det da være jeg helt dropper planterne smiley

• #10   27. maj 2016 Helle du har helt ret.. Og ja Nerie er på listen over giftige planter, derfor er det meget meget vigtigt ikke at have giftige planter, og det med at drikke af underskålen ja det kommer man jo ret nemt over ved at have alle sine planter i urtepotteskjuler i stedet for i en underskål.
    Jeg har ingen stueplanter som står i underskålen, for katte kan ikke stå for en skål med vand inden at den skal undersøges.

Kommentér på:
Katte og planter

Annonce