{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

KG og kattevelfærd? {{forumTopicSubject}}

Vi er nogle af KGs brugere, der undrer os over, hvad KGs holdning til
kattevelfærd og dårlige dyrlæger er?
Vi ser, at indlægget, om at en vis meget dårlig dyrlæge har startet
forretning under et nyt navn, er blevet slettet, og brugeren er blevet
frosset. Den slags kunne tyde på, at kattevelfærd ikke er noget, man
går ind for her på KG, tværtimod så beskytter man de skyldige ved at
slette advarsler. Vi håber, at vi tager fejl, for det ville være trist,
hvis vi havde ret. Det er ikke en behagelig kendsgerning, men dog
stadig en kendsgerning: katte dør i dårlige dyrlægers hænder, fordi
folk ikke kender nok til den pågældende dyrlæge. Vores spørgsmål er:
Hvordan kan man forsvare at slette den slags advarsler? Hvordan kan man
leve med den viden, om at ens sletning kan betyde døden for mindst en
kat og stor sorg for dens ejer(e)? Fortjener folk i det mindste ikke at
være informeret, så de ved, hvad de går ind til, når de vælger dyrlæge?
Tænk, hvis det var dig, der intetanende tog din kat til den dårlige
dyrlæge for at få renset tænder, og når du så kom henad eftermiddagen
for at hente den, så ligger den død på hans betongulv med andre dyr?
Ville du ikke ønske, at nogen havde advaret dig?
Hvis ikke vi kan få KGs administratorer i tale her *ønsketænkning*,
håber vi på en saglig debat blandt KGs brugere om kattevelfærd
generelt, og ideer til hvordan man kan arbejde på at højne kattens
status herhjemme i lille Danmark.


Kommentarer på:  KG og kattevelfærd?
  • #1   19. sep 2006 Det er nok ikke på grund af, at KG ikke støtter dyrevelfærd, men fordi der i KG's retningslinier står, at udhængning ikke er tilladt...

  • #2   19. sep 2006 som julie siger er det ikk pga af de ikke vil støtte dyrevelfærd , men blot pga af de ikk vil hænge folk ud, hvilket jeg synes er godt (:
    Hvis der er oprette en tråd om en dårlig dyrlæge , synes jeg folk må sende en bedsked til hinanden med navnet , vis folk synes de har brug for at blive advaret - fks. har jeg ikk ''vildt'' brug for advarelser , da jeg har en god dyrlæge (:


  • #4   20. sep 2006 Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at alle her på KG både går ind for og forsøger på deres måde, at arbejde for katte velfærd, det KAN jo gøres på mange måder.
    Men jeg kan godt forstå, at man ikke advarer mod diverse dyrlæger oa.
    Vi har før, på rigtigt mange foraer diskuteret dette, nemlig at advare mod diverse personager. Det er INGEN tvivl om, at det er nødvendigt at advare MEN:
    man skal altså også huske på at mange gange koger disse advarsler over og bliver direkte injurerende og det er altså ulovligt. Det kan faktisk gå så galt, at både fora og enkeltpersoner kunne blive sagsøgt for bagvaskelse og lignende. Jeg gad godt se de mennesker der kunne klare en sådan sag. Man skal kunne fremlægge konkrete beviser på sine påstande, hvor mange kan det.
    Det ER altså ikke nok at man har læst det i en avis, på nettet eller sin mailboks.

    Der er i de sidste mange år blevet skrevet mange artikler i diverse aviser omkring een bestemt dyrlæge. OG der har været mange advarsler ude omkring ham på nettet. Det KAN ikke have undgået dyreejere/elskeres opmærksomhed og alligevel fortsætter samme dyrlæge sin virksomhed og tilsyneladende stortrives den virksomhed. Se mig siger det så, at uanset hvad, så bliver han altså brugt alligevel..........hvorfor? Fordi han er BILLIG og penge er noget der kan få alle(njaa mange) i tale.

    The button-line. Jeg vil nødigt at vores fora risikerer lukning på baggrund af sådanne "udhængninger". Det betyder ikke at jeg ikke går ind for kattevelfærd.


  • #5   20. sep 2006 SÅ er jeg ude af fryseren - hvorfor blev jeg egt frosset? Jeg fik ingen begrundelse denne gang... *gg*

    Jeg vil gerne takke Sanela inderligt, fordi hun har taget dette med KG og kattevelfærden op. smiley
    TAK til dem, som har bidraget til en saglig debat herinde i denne tråd - holdninger er forskellige, metoderne kan også være fprskellige, men jeg tror, vi har et fælles mål smiley

    Man ikke må åbenbart ikke advare mod famøst dårlige dyrlæger her på galleriet (det er landskendt - han er ikke med i Den Danske Dyrlægeforening (hvorfor mon ikke?)) - det må man på alle mulige andre katte-sites, så hvorfor ikke her? *undrende i uforstående accept*

    Kattehandlere må man åbenbart heller ikke advare om her *igen undrende i uforstående accept*

    Derfor takker jeg endnu engang Sanela for at have stillet spørgsmålstegn ved KGs officielle holdning til dyrevelfærd... jeg forstår den ikke...
    Jeg mener ikke HAteamets holdning - for de håndhæver bare Administrationens regler for "god ro og orden" - det skal de egt have TAK for (selvom jeg får nogle rap over fingrene af dem til tider) smiley - jeg mener faktisk, at Administrationen bør komme på banen med en officiel holdning (eller mangel på samme) til dyrevelfærd, nu da de har åbnet disse dyregallerier med tilknyttede diskussionsfora og ikke mener, man må advare om ugunstige dyreforhold.
    Jeg forstår slet ikke, at der tillades annoncer for QXLs dyreauktioner på siden her - de findes til tider i de små klikbare annoncer under indlæggene... *dybt rystet*

    I retningslinierne til "god ro og orden" på dette forum, står der noget om ytringsfrihed - hvilken ytringsfrihed? spørger jeg bare, hvis man ikke må tale dyrenes sag på et dyreforum? *undrende*

    Man må heller ikke kommentere markedsannoncer, hvor kattens trivsel og velfærd ikke klart står i forreste række.
    Jeg vil gerne gøre mit herinde og andre steder for at højne kattens status generelt og mindske antallet af "ups" killinger, som ofte ender på internater eller lignende, ved at højne bevidstheden om kattens adfærd. Dette gøres nemmest ved at "tage fat" i situationerne, når de opstår - fx ved annoncerne for unge killinger eller ikke-neutraliserede voksne katte - men næ nej, det må man ikke herinde. *frustreret*



Kommentér på:
KG og kattevelfærd?

Annonce