1.552 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Loppeangreb fra det "ydre" rum Loppeangreb fra det "ydre" rum

Ja som overskriften siger, så har vi lopper, eller dvs. dyrene har. Opdagede det her til aften, efter alle kattene havde været ude i haven (i sele) I går børstede jeg samtlige dyr og der var med garanti ingen lopper. Men i dag vrimlede de små bæster rundt på vores katte og hunde! (langt flest lopper på kattene) Som det første fik alle en omgang frontline og nu har jeg vasket alle deres kurve, tæpper - skiftet sengetøj (kattene ligger i sengene) osv. Efter jeg havde givet katte og hunde frontline gik jeg ud i haven og undersøgte meget nøje, hvor jeg vidste kattene havde været, og i græsplænen på et område på ca 2 x 2 meter var plænen næsten levende af lopper!

Er det fuglelopper? Jeg synes nemlig heller ikke de ligner alm. katte og hundelopper, efter min vurdering er lopperne en smule mere "flade" i det.

Nogen der har et godt råd mod lopper i plænen? Det nytter jo ikke en disse at behandle og gå vaske/rengørings amok indendøre, når dyrene bare slæber en ny omgang lopper med ind, hver gang de har været ude.

Jeg har kæmmet alle 3 katte med en tættekam og har nok myrdet ca. 25 lopper i alt og er blevet uvenner med Victor Han hader at blive friseret med kam, han foretrækker børste, men en børste fanger ingen lopper. Jeg har i desperation kogt en masse kander vand og hældt på græsset, i håb om at det kan dræbe bare nogle af lopperne udenfor. Og ja græsset går nok ud, men det kommer jo igen engang.

Gode råd modtages med kyshånd.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppeangreb fra det "ydre" rum
  • #1   21. sep 2006 Helt sikker på det er lopper. Det er der ingen tvivl om. De hopper det gør lus ikke. De ligner også lopper er bare en smule mere flade end alm kattelopper synes jeg. Eller også husker jeg bare forkert, da det heldigvis er meget længe siden vi har haft den slags små husdyr sidst.

• #2   21. sep 2006 Jeanette, jeg har kun en enkelt gang set et pindsvin, men de kan jo sagtens være der uden vi ser dem.
    Britta, ja det er det sgu nok *GG* Men én ting er sikkert, grønne er de altså ikke smiley

• #3   21. sep 2006 Lopper fra out of nowwhere i camoflagedragter, ja det bliver værre og værre *GG* (får sikkert onde drømme i nat)

Jeg har lige været ude med hundene og forsøgte selvfølgelig at undgå de kom hen til området med lopperne. Har lige kæmmet den ene hund og nu er der faktisk ikke ret mange lopper tilbage, så måske det er pindsvinelopper der har invaderet mine stakkels hunde og katte og når lopperne så har smagt på "maden" har de fundet ud af det var et forkert dyr de er flyttet ind på, mon så de forsvinder af sig selv, når alle dyr er behandlet med frontline? Lopper kan jo også bide os mennesker, men ikke overleve af vores blod. Efter linket på hundeleksikon, kan pindsvinelopper ikke leve på hunde og katte.

Jeg håber godt nok det "bare" er sådan et angreb vi har været ude for, så løser det sig selv om få dage. Efter jeg har brugt en hel aften på rengøring og nærmest voldstøvsuget hele hytten

Tak for linket Britta. smiley

• #4   21. sep 2006 Vil gå i seng og drømme om små grønne uhyre i forklædning smiley 1000 tak for svar på vores problem.

Kommentér på:
Loppeangreb fra det "ydre" rum

Annonce