{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

neu hankat lugter når han tisser {{forumTopicSubject}}

er dog i tvivl om han lugter af hankat eller han bare lugter stærkt

kort fortalt, så blev kalle neu for ca 3 mdr siden, bliver 1 år i august. men da han skulle ordnes kunne de kun finde 1 stor sten. dette var selvom at de tjekkede ham overalt i bulhulen mm - betalte da en pæn stor regning for at de måtte gå den vej rundt. den store sten var faldet ned.

nogle forslag til hvad jeg gør nu?
han har ikke urinvejsproblemer. strinter ikke. er ikke "hankat" på nogen måde. det eneste er lugten når han tisser
hans tissetåre er normalt str, og han tisser to gange om dagen - det kan jeg jo lugte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  neu hankat lugter når han tisser
  • #1   11. jun 2016 Tror du at de har fået alt med?

  • #2   11. jun 2016 han er desværre blevet kønsmoden, og der sidder stadig en sten i bugen, så jeg ville mene han skal til dyrlægen, og de må finde den sidste sten,, kan eller vil de ikke, så er det afsted til en anden dyrlæge!

  • #3   11. jun 2016 han har lugtet længe - derfor blev han ordnet for 3 mdr siden
    ville helst have haft ham ordnet i januar

    så nu vil jeg ringe til dyrlægen mandag.
    de sagde godt at de havde tjekket ham helt, men så ville han ikke lugte


  • #4   11. jun 2016 Stenen er nok større nu, og lettere at finde, for en dyrlæge som har apparaterne til det, jeg kunne forestille mig, at ultralydschanning er vejen frem, for med den kan de se vævsstruktur.

  • #5   12. jun 2016 Han skal også undersøges i urinvejene ved en urinprøve.

  • #6   13. jun 2016 tror nu ikke på at han skulle have blærebetændelse
    tror mere at den manglede sten, ikke er manglede alligevel smiley

    har haft min del af blærebetændelse - desværre


  • #8   14. jun 2016 har snakket med dyrlægen

    han lugter fordi stenen stadig er i kroppen

    så nej han fejler ikke noget- andet end at han er "halv" hankat.
    han lugter bare af "hankat" dog lige knapt så slemt som en velvoksen hankat.
    og at han er lidt hankat er jo ikke en sygdom

    vi er blevet enige om at han skal under kniven igen. dog først senere. så håber de at stenen er blevet lidt større siden sidst. det eneste problem som der kunne være var at han ville kunne parer sig med en hunkat, men jeg har ingen hunkatte som ikke er neu, og han kommer ikke ud. faktisk tør han ikke engang at gå med i stalden... selvom de andre går der ud. de kan kun komme ud og besøge hestene - ikke længere


  • #9   14. jun 2016 jeg vil gerne vente til august/september pga varmen. det tager ca 1 time hver vej i bil til dyrlægen. Og bryder mig ikke om at tage kattene med uden at det er livsnødvendigt.

    og som dyrlægen sagde så er det ikke noget livsvigtigt når han ikke kommer ud.

    så vi venter lige lidt endnu.


  • #10   15. jun 2016 Så vil jeg krydse fingre for at han ikke begynder at strint inden da, og at de finder stenen denne gang.
    Ja han kan parre sig, men uanset hvad vil der ikke komme killinger, for sæden har haft det for varmt i bugen, og stenen er ikke normalt udviklet, når den ligget gemt i bugen og har det varmt.
    Der er en grund til at stenene er uden for kroppen, for de har det et par grader koldere i pungen.


  • #11   15. jun 2016 DET ¨gør jeg så også.
    har to i forvejen som strinter - 1 som gør det meget, og en som næsten er holdt op


  • #12   15. jun 2016 Jeg ved, at nogen giver dem noget hormon før de bliver kastreret, som gør at de ikke starter med at strinte, men om det dur til din? For så vokser testiklen nok ikke.
    Min datter har haft en tidligere avls han, som strintede, han var en skøn kat, men jeg ville ikke kunne holde ud at have en kat der strintede smiley


Kommentér på:
neu hankat lugter når han tisser

Annonce