3.688 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

De drikker 'sæbevand' og andet; De drikker 'sæbevand' og andet;

Ved ikke lige hvordan jeg skulle formulere min overskrift...

Mine killlinger, mest jasmin, går som regel med på toilettet om morgenen... Vi har en brusekabine som vi kan lukke, men den er lidt utæt, og ligemeget hvor 'umagen' man er, så kommer der altid vand på gulvet.... Vi er nervøse for at det indeholder sæbe, som det jo nok gør, når man går i bad med sæbe og vand.

Når vi vasker hænder, kommer de også op på bordet, og kigger, og når sæben er vasket af, slikker de resten af vandet op, også selvom at man tydeligt kan se at det indeholder sæbe-rester....

Jeg kunne forestille mig at det ikke er sundt for dem...

Jeg prøver at skylle vasken med rent vand efter håndvask med sæbe, men der vil jo altid sidde noget. De er vilde med at ligge i vasken, for at køke lidt ned, og drikke vand af hanen...

Kan det at de drikker vand fra både gulvet når vi har været i bad, og når vi har vasket hænder med sæbe, kan det skade dem ???? Eller skal vi selv lade dem styre det...???

MVH Bettina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De drikker 'sæbevand' og andet;
  • #1   26. sep 2006 køke - køle

• #2   26. sep 2006 Min drikker også vandet fra brusekabinen om morgenen... Han elsker det, og jeg lader ham gøre det. Skyller selvfølgelig det værste væk, men ellers regner jeg med at han selv kan styre det, det har han i hvert til falde gjort indtil videre...

knuzz

• #3   26. sep 2006 Mine har ik taget skade endnu *sss* og det er både hunde og kattene der gør det

• #4   26. sep 2006 Oki, jeg ville bare tro at jeg ville få det skidt af at drikke vand med lidt sæbe i.... Men vi prøver klart også at skylle det meste væk, men der vil jo være noget...

Jeg kan bare ikke forstå hvordan de kan lide smagen, og om det er noget bestemt de søger....

Tak for hjælpen...

Jeg vil gå i seng nu, og kigge ind igen i morgen. Sov godt..

• #5   26. sep 2006 Sjovt, det gør min Lyra også... det samme gjorde Cassie, da hun var mindre...
    Når jeg ser det, får jeg hende lige på andre tanker, men lige så snart jeg kikker væk, står hun igen og slikker gulvet i brusekabinen... :s
    Hun har det også med at sidde og jamre når man er på toilet, indtil man tænder meget lidt for vandhanen så der løber en tynd stråle hun så drikker af... det er trods alt lidt renere end det i brusekabinen...

Men ved ikke hvorfor de gør det... mine har heller ikke taget skade, heldigvis...

• #6   26. sep 2006 Er der ikke noget med, at sæbe mest af alt består af dyrefedt...?

• #7   26. sep 2006 Juilie>>> Det vil jeg ik vide noget om *GH*

• #8   27. sep 2006 Hvis sæbe var farligt at indtage i mindre mængder, så ville det nok være forbudt at bruge det *S*

- Jeg mener, jeg har endnu aldrig hørt om et dyr der blev syg af at drikke "sæbevand". Kan ikke forstå hvordan det kan smage så godt at de vil have det, men eftersom det ikke burde være farligt, så er det nok okay *S*

Kommentér på:
De drikker 'sæbevand' og andet;

Annonce