{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

racekat eller huskat?? {{forumTopicSubject}}

hejsa.. jeg sad lige og smsede med en veninde.. vi kom ind på vores katte.. (hun har hellig birma katte) og ja jeg har jo alm huskatte..
så skriver hun at hun aldrig vil have huskat de kedelige..

okay ved godt at med race katte kan sige hvordan deres temperement er.. men hvorfor er der nogle der ser ned på en helt alm huskat...

je vil godt indrømme at race katte da er flotte.. men med huskatte er denæsten aldrig ens.. det syntes jeg er specielt.. men ja alle har jo vær sin mening og holdning til det..

knuzz

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  racekat eller huskat??
  • #1   28. sep 2006 Tror ik din veninde har meget forstand på katte med den udtalelse.. ALLE katte er skønne.. mine 2 er huskatte og de er langtfra kedelige..

• #2   28. sep 2006 EEEJ. Det synes jeg ikke er rigtigt sagt af din veninde. ALLE katte er lige gode.
    Men hvis du spørger mig vil jeg sige at huskatte har det bedste temperement og humør. Nogle mennesker siger at de er de bedste katte. Man race katte er da også bare dejlige

• #3   28. sep 2006 en kat er da en kat uanset race osv, selvfølgelig er der vel nogle katteracer man ik ka lide , men sådan er det vel med alt

• #4   28. sep 2006 Alle katte kan da være dejlige, uanset udseende - ligesom med os mennesker.. smiley Så er der jo altid nogle mere specielle end andre og nogle mere kælne end andre og nogle mere kedelige end andre - MEN det kan man da ikke stemple på en bestemt race, det er ligesom at sige at fx. alle tyskere er kedelige eller i den dur.. Katte er da helt individuelle - ligesom os mennesker.. smiley og det er jo skønt..

• #5   28. sep 2006 sludder og vrøvl.
    herhjemme er det min huskat benjamin der både er den sjoveste og mest kælede !
    tessa kommer kun når hun vil, så hende har vi slet ingen fornøjelse af - og omvendt.

• #6   28. sep 2006 Ja, som de andre siger, ingen katte er kedelige, og huskatte kan være lige så smukke, dejlige og sjove som en racekat kan.. Og som MB skriver, så er hendes Lillemis et skønt eksempel.. *Suuuk*

• #7   28. sep 2006 Læs venligst det jeg skriver ironisk smiley

Jamen altså, din veninde har jo verdens bedste race, så selvfølgelig har hun da den holdning. Intet, absolut intet overgår da Hellig Birma.

*LOL*

• #8   29. sep 2006 Jeg har begge de både race og blandings mis og men jeg synes bestem ikke der en en der er bedre end en anden og så synes jeg heller ikke hus katte er kedelige... så skulle hun gå her ind ohg kigge misser der er rigtig mange dejlige og skønne blandings/ hus- katte..... så sluder med hende...

naja

• #9   29. sep 2006 hej..

en race kat uden en stamtavle betegnes også som en huskat..
    At katten har en stamtavle gør den bestemt ikke bedre ellere sjovere end en uden..

jeg har selv en af hver.. og de er lige sjove og elsker dem begge lige meget

sanne

• #10   29. sep 2006 jeg kan nikke lidt genkendende til det din veninde siger. efter jeg har fået en racekat skal jeg ikke have en huskat.ikke fordi jeg ikke bryder mig om huskatte, jeg har bare fundet ud af at perserens særheder passer meget bedre til mig, og mit temperament. men igen man syntes jo altid at den kat man har er den bedste i verden og sådan skulle det jo også gerne være. men bestemt ikke noget snobberi herfra, man vælger jo nu engang den kat der passer til en og jeg kan nu engang bedst lide den race jeg har, fordi den passer til mig.

• #11   30. sep 2006 karina H

Hvis din perser kat ikke har stamtavle , er det en huskat..

mvh sanne

• #12   2. okt 2006 Hehe, hun skal bare gå ind og se på min Mea! Så ser hun den allermest perfekte kat i hele verden :o) Og hun er huskat! ;oP joker..
    Men det er jo op til hvilken kat man synes passer til en..

Jeg elsker alle katte, men der er katte der passer bedre til en i temperament end andre.. Jeg passede fx. en ½ norsk killing for min eks kæreste i et par måneder dengang Mea og den anden kat var små, og ham brød jeg meget ikke så meget om som jeg kunnet have. Han var utroligt dejlig og alt muligt, men han var bare for kontaktsøgende for en person. Han skulle have en hel familie til at snakke med ham.. Hehe.. Og det fik han også :o)

• #13   2. okt 2006 Og jeg synes egentlig at rent genetisk mht til farver osv er huskatte meget mere spændende fordi der er uendeligt mange sjove variationer som man ofte ikke ser i racekattene..

Så bare på Mea, hun har en virkelig underlig farvefordeling som jeg aldrig har set på nogen anden kat, og har da set en del :o)

• #14   2. okt 2006 Huskatte er ikke kedelige .... har selv Sallie ! Huskatte kan være alle muglige farver , det kan en Hellig Birma f.eks. ikke !

Men racekatte er også pæne .... især Sofus smiley

Men din veninde har altså ikke ret !!

Kommentér på:
racekat eller huskat??

Annonce