{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.802 visninger | Oprettet:

Ang. killinger {{forumTopicSubject}}

Nuggi har jo, som jeg har skrevet i et tidligere indlæg, født 5 dejlige killinger, så nu har jeg nogel spørgsmål.

Min kæreste og jeg er lidt uenige om, hvornår man kan bestemme killingernes køn. Hvornår er man sikker på om det er han eller hun?-vi vil jo gere navngive dem, selvom de 4 grå er svære at se forskel på lige nu hehe:)

Man siger jo at killingernes øjne ikke har godt at blitzlyset, men da det snart bliver mørkere tider, vil det være rart at vide hvornår de kan tåle det?

Vi tager gerne andre gode råd med på vejen..

På forhånd tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. killinger
  • #1   4. okt 2006 Neii tillykke - det havde jeg slet ikke set smiley

    Kønnet kan man bestemme med det samme smiley
    Du kan godt tage billeder indtil de åbner øjnene, men hold en pause på en uges tid, når de lige har åbnet dem. Derefter kan du godt blitze igen smiley


  • #2   4. okt 2006 Tusind tak for rådende:)
    jeg har haft lidt svært ved at kønsbestemme de små, men jeg vil da tage kampen op endnu engang...
    Jeg skal nok passe på med blitslyset, vil jo ikke skade de kære små


  • #3   4. okt 2006 Hey.... Jeg har lige skrevet en lille hilsen til jer og den nybagte mor... smiley

    Jeg ville da også bare lige høre om i beholder de små, eller om i skal af med dem allesammen. Du skriver godt nok at de får egen profil..... Beholder i dem eller hvad ??


  • #4   4. okt 2006 Det kan godt være svært at bestemme køn - selv garvede opdrættere kan tage fejl.

    Måske kan disse billeder hjælpe:
    Pige: http://www.beydana.dk/blaa/3b.jpg
    Dreng: http://www.beydana.dk/blaa/4b.jpg

    Som du måske kan se, er der længere afstand imellem hullerne hos drengen.


  • #5   4. okt 2006 Desværre kan vi ikke beholde dem alle. Indtil videre beholder vi en af dem, ellere rettere sagt Nikolajs mor beholder en af dem, da han jo bor hjemme indtil vi får en ordentlig lejlighed. Vi håber at kunne få en af dem, men de kræver jo lige, at vi kan få en lejlighed hvor man må have dyr..
    Vi synes at de alle skal have en profil så længe vi har dem. de bliver jo først solgt i uge 52 eller i starten af januar måned, så der er jo et stykke tid til...


  • #6   4. okt 2006 Ja, helt sikkert, at der er et stykke tid til.. Og den tid skal i bare nyde... Er det Nicolajs kæreste der skriver.. ??

  • #7   5. okt 2006 Nikolaj jeg har jo 3 creme killinger og da de var små kunne man hellerikke se forskel på dem det jeg gjorde da de var 2-3 dage gammel var at jeg tog en saks og klippet lidt af pelsen forskellige steder og skrev ned hvor på hvem så jeg kunne se forskel på dem når jeg vejede dem

    fx Glowy klippet jeg langs rygraden
    Lipzy klippet jeg hend over bagdelen og
    Aldinio klippet jeg i nakken

    så kunne jeg heletiden se hvem der var hvem og det var også nemmere og lære deres særheder at kende og navnene sad noget hurtigere....

    det var bare en ide hvordan du kunne se hvem var hvem og især når de har fået navne


  • #8   5. okt 2006 Du kan også markere et par stykker af dem med en lille klat neglelak fx på halespidsen. Det holder et par uger.

  • #9   5. okt 2006 jeg har det bare sådan med neglelak at det er ikke særlig sunt og de slikker jo på det så derfor valgte jeg at klippe noget af pelsen...

Kommentér på:
Ang. killinger

Annonce