{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Kat - pludselig bange for hunden {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en hun kat på 9 måneder og en hund (tæve) på 10 år.
Jeg fik Alma (katten) for 7 måneder siden, og hende og hunden har indtil videre enes meget godt. De kunne spise og sove ved siden af hinanden.
Min hund har aldrig haft noget imod katte eller andre hunde, og hun er blevet stille og rolig på hendes gamle dage.
Men for 2 dage siden hvæsede Alma af hunden for første gang og idag er det blevet ret så slemt, da hun ikke engang kan se på hunden uden at ligge og hvæse under min seng.
Hvad kan der været sket, og har i nogle gode råd til hvad kan man gøre? Er det evt. bare en "fase" katten skal igennem?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat - pludselig bange for hunden
  • #1   25. jul 2016 først ville jeg lige få tjekket katten hos dyrlægen
    da vi havde både hund og kat, gik det altid ud over hunden når katten havde det skidt - især når hun havde været oppe og slås med en anden kat

    og så er en feliway i stikkontakten en super ide.

    det er ikke unormalt er nogle katte lige pludselig bliver bange for en ven (både hund og kat). det kan være en lille bitte ting som den anden part har gjort eller bare har været i nærheden af, som kan gøre det
    fx havde jeg en veninde som fik to voksne katte som altid havde boet sammen. året efter kunne de lige pludselig ikke tåle hinanden. det viste sig at naboen havde fået en ny kat. det var overstået med 2-3 uger med feliway
    og det er ikke første gang jeg har hørt det. på kv hørte vi det vel et par gange hvert år.


  • #2   25. jul 2016 Det kan jo være svært at sige hvad der er sket, for der kan jo nemt være sket noget mellem hund og kat på et tidspunkt hvor du ikke har været til stede eller om natten.
    Det behøver ikke at være fordi hunden har gjort katten noget, men den kan have forskrækket katten så katten måske er faldet ned og slået sig eller noget andet i den stil og katten ser det jo som værende hundens skyld selvom det måske ikke var overlagt.

    Til at starte med er det nok værd at få undersøgt om katten kan have ondt nogen steder, har den ikke det Jamen så er det jo forfra med at vænne dem til hinanden, det vigtigste er nok at hunden lader katten være, så tror jeg hun nok skal genvinde tilliden til hunden. Forhåbentligt..


Kommentér på:
Kat - pludselig bange for hunden

Annonce