692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

En god gerning En god gerning

Hej alle katteelskere

Vil lige dele en oplevelse med jer. Her i lørdags var jeg ude hos Kattens Værn i Aalborg og det var bare så spændende. Var så glad for at der var pænt og rent og kattene derude havde det godt. Der var ca. 50 katte derude, som søger nyt hjem. Og alle var simpelthen bare så fantastiske og dejlige. Da jeg kom ind satte jeg mig ned på hug og straks var jeg omringet af kælne katte, som bare skulle nussen og hygges om. Det var bare så dejligt at se, at de havde det godt. Jeg sad derude og bare nussede og snakkede med dem i 2 timer og de fløj bare afsted - sådan er det jo når man er i godt selskab. Hvis der er nogle som kunne tænke sig at få en kat, så skal i endelig tage derud. Der var både alm. huskatte i alle mulige farver og aftegninger og der var skam også langhårskatte. Alle katte er neutraliseret og har fået vaccinationer og ormekur og de koster kun 1.200. De har både killinger og voksne katte. Tag endelig det med i overvejelserne hvis i spekulerer i at anskaffe en kat mere. Jeg har desværre ikke plads til flere katte hjemme hos mig, så jeg er nu blevet frivillig derude til at nusse om kattene og gøre rent mv. Glæder mig meget til jeg skal derud igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En god gerning
  • #1   9. okt 2006 En lille historie derude fra Kattens Værn Aalborg - jeg kan oplyse, at jeg har set killingerne og missemor og de har det rigtig godt nu, og får masser af mad og vand og de er i et rum for sig, hvor der er frisk kattebakke og kradsetræ og klatretræ og legetøj - der mangler skam ikke noget - og de er utrolig kælle....

"Bekymrede naboer gjorde opmærksom på, at en kvinde i Nordjylland var fraflyttet sin adresse og havde efterladt en missemor og fem killinger spærret inde i en volliere, uden hverken vand eller mad. Kattene havde således været hjælpeløse i hele seks dage, før der blev taget affære.

Den pågældende katteinspektør, der tilså kattene, fastslog at manglen på omtanke for dyrene, var af en så grov karakter, at han valgte at politianmelde sagen.

Ikke mange politikredse er bekendte med dyreværnsloven men Hjørring politi siger, de er ved at behandle sagen, og Kattens Værns Nordjyske katteinspektør Jesper Pedersen, agter bestemt også at se sagen fulgt op og den anmeldte katteansvarlige tiltalt for dyremishandling.

Alle kattene er nu i god behold og samler kræfter til at fortsætte deres liv på værdig vis."

• #2   9. okt 2006 Ej hvordan kunne hun!

• #3   9. okt 2006 Kan også bruge mange timer på internatet. Har nu heller aldig oplevet et beskidt internat, kattene derude for jo os kvali. foder osv....der bliver passet godt på dem heldigvis:)

Har selv taget begge mine katte til mig da deres ejere ikke gad/kunne have dem hver især, og der var virkelig ikke plads på internatet i nærheden af os...det var helt fyldt op!. Personligt synes jeg at der er for mange der køber katte fra opdrætter i dyre domme, uden at tænke på alle de dejlige katte der allerede er derude og mangler et hjem. For det er nemlig, som du også nævner ikke kun huskatte der er på internater!. Skal jeg ha' mig flere katte en dag, bliver det helt sikkert også fra et internat eller lig.

Dejligt job du har fået dig..tillykke med det!...det er super at der er flere og flere der vil hjælpe til rundt om på internaterne!.

• #4   9. okt 2006 Jeg havde bare en forestilling om, at der måske kunne lugte sådan et sted, når der er så mange katte samlet på et sted - det jeg bare blev så glad for, er da jeg kom derud var bare der duftede så rent og ikke af kattetis og sårn - og der var ryddeligt og pænt og kattene ikke manglede noget - det lettede bare mit hjerte at se og opleve det.

• #5   9. okt 2006 LotteBeCoon - er faktisk ikke helt klar over om hun hed Vera hende vi snakkede med - men hun fortalte, at hende der startede det op i sin tid nu er lidt over 80 år gammel, men nu står den nye søde dame for driften derude - nærer dyb respekt for hende.

Kommentér på:
En god gerning

Annonce