Hævede og røde patter på hunkat Hævede og røde patter på hunkat
Min steriliserede hunkat har her over de sidste par uger pludselig fået dannet enorm meget hud omkring de to nederste patter - det sidder som to klumper med "dutterne" i midten.
Jeg spurgte til råds for et stykke tid siden på FB, men der mente folk generelt at det var normalt for katte der var kastreret/steriliseret.
Eller at det var på grund af vægten og jeg derfor ikke skulle være nervøs.
Bob spiser og drikker da også som normalt, og er ikke øm nogen steder.
I dag opdagede jeg dog så, at dutterne er mere mørkerøde end de andre, og at der ligesom havde dannet sig sårskorper omkring.
Hun har døjet lidt med diarre de sidste par dage - men det blev bedre efter at have fået Zoolac.
Hvis det ikke var fordi hun var steriliseret havde jeg med det samme tænkt, at hun var med killinger.
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 24 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 62
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
okt 2006
Jeg synes heller ikke at jeg har set hende slikke sig selv dernede - ikke i en sådan grad, at de kommer til at se sådan ud i hvert fald.
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Min datters kat på knapt 12 år udviklede knuder over meget kort tid og tabte sig også, det var kræft og der var intet at gøre, hun blev aflivet ??
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 15 Emner: 2 Svar: 40
Hvis din kat danner hormoner stadigvæk, kan problemet i første omgang afprøves med hjælp af p-piller, men det er helt klart klogt at få drøftet det med dyrlæge, evt. Sende billeder til dem, og få deres umiddelbart mening samt medicin.
okt 2006
Det lyder dog meget fornuftigt i mine ører.
Jeg vil tage en tur forbi dyrlægen med nogle billeder mandag.
Nu har det stået på i et par uger, så det er ikke akut, hvad end det så er.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Forsvinder symptomerne sættes katten på p piller har du forklaringen
Hævede og røde patter på hunkat