{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

natur(vidunder?)grus fra dyrelægen ?? {{forumTopicSubject}}

Mine forældre kom forbi tidligere idag...og der fortalte min mor om noget specielt grus, som min søsters venners venner havde købt...
De havde købt det ved deres dyrelæge, men jeg ville lige høre ad om det er så godt som det blev fortalt ? og hvad sådan noget vidunder grus koster ?

Som jeg fik det fortalt og prøver at genfortælle:

Det er noget naturgrus, ligsom sten...man køber 2,5 kg og skal bruge det hele. Katten slæber det ikke med rundt da det ikke kan hænge fast under potterne....så stenene må vel være af en størrelse, men ved det ikke.

Nå men det allermest smarte ved disse 'sten' / grus, er at det først skal skriftes når stenene skifter farve! Hende der havde købt det, havde allerede haft det i et ½ år....(pøller skal selvfølgelig fiskes fra løbende)
Der er absolut ingen lugtgene fra det, og katten skulle eftersigende blive ved med at 'genbruge' gruset med fryd.

Er der nogle der kender til det ?
for det lyder da lidt...som for godt til at være sandt.

Så hvis der er nogle der kender til det, eller har hørt om det, så må i gerne sige til ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  natur(vidunder?)grus fra dyrelægen ??
  • #1   15. okt 2006 næææh, det lyder da helt fantastiks smiley
    kender det desværre ikke , men kan du ikke på en måde spørger din søsters venners venner om hvad det hedder ? (A)

    knus .


  • #2   15. okt 2006 hej..

    man kan købe det i zoo zity.. Det er små hvide gennemsigtige "sten" De vejer ingen ting næsten..

    Mine erfaringer med det er at det er dårligt. Mine katte skubbede disse hvide "sten" ud, og legede med dem. De er nemlig runde.

    Dyrlægen bruger det somregel når der skal tages urin prøve fra hos katte. Så får ejeren en lille bitte pose med hjem og det suger så urinen ind i kulerne, også skal det retur til dyrlægen..

    Jeg kan ikke anbefale det.. men andre kan måske..

    mvh sanne


  • #3   15. okt 2006 hej igen

    det kan sikkert også købes andre steder.. men jeg købte det i zoo zity..

    mvh sanne


  • #4   15. okt 2006 hej sabina R

    ja det er vidst nok det det heder.. det er ret dyrt i forhold til hvor lidt man får..

    Nu har jeg en mega katte bakke så jeg skulle bruge mange poser hvis det var.. men jeg samlede disse kugler op i hele hytten fordi mine katte legede med dem.. Og når de så indeholder tis... øv bøv, det er ikke lækkert..

    tihi

    sanne


  • #5   15. okt 2006 Jeg tror nok det er den som hedder Fresh`n Easy granulat, 5L til 46 kr, det holder godt 1-1½ mdr, alt efter hvor stor kattebakken er.
    Jeg har brugt det et stykke tid, og er meget glad for det, men høm høm skal selvfølgelig samles op .
    Man kan få dem i perler og så i en lidt større stykker ( ikke runde, men perlerne er de bedste.
    Hilsen Ingrid


  • #6   15. okt 2006 hejsa

    tak for jeres svar.

    det lyder som noget alá det.

    det skulle da også være mærkeligt hvis dyrelægen solgte grus uden det havde et specifikt formål. Jeg kan forstå foder...men en kort overgang der, kunne jeg ikke helt få grus til at hænge sammen med dyrelæge. :o)

    Hvad bruger i af grus ?

    jeg har været hele 'møllen' igennem af brugsens grus, det røde, det hvide og træstykkerne. Nu har jeg købt en 20 kgs sæk fra en dyrebutik her i kolding, og det er egentlig rigtig godt iforhold til pris, (80 kr på tilbud). Det klumper og er lugtfrit og mit badeværelses gulv bliver ikke så misfarvet, som af det andet.

    Men jeg er da nysgerrig efter at høre jeres erfaringer, jeg har bl.a. set noget i en dyreforretning. Som skulle blive til gelé når katten tiser, lidt ligesom plastik perler/flager. Men det koster *host* en del mere end hvad jeg vil give for grus...men er da nysgerrig efter at høre om det er effektivt.


  • #7   15. okt 2006 blive til gelé når katten tisser ? det lyder da lidt .... klamt ? kan katten så ikk hængen fast i det eller sådan noget ?? *-) hm ..

    vi bruger Cathrine , og det har vi det fint med (:


  • #8   16. okt 2006 Jeg bruger noget meget fint sand jeg køber hos dyrlægen kan ikke huske hvad det hedder men det ligger i en 15 kg pose, det tager lugten, men jeg synes det er meget dyrt når man nu har så mange katte og bakker som mig, jeg giver 125kr for de 15 kg og det holder måske 1½ uge - 14 dage med sådanne en sæk. Før brugte jeg det fra vita kraft i kasser, men det tog ikke lugten godt nok til mig...

  • #9   16. okt 2006 katie: jo jeg syntes også det lyder mærkeligt! men jeg tror man kan få det i de fleste dyrehandler, jeg ved ikke om det smelter også stivner. men jeg var ret nysgerrig da jeg så det, da de havde en lille hvid plastik bakke med noget af det der grus i...
    og der virkede det som sådan nogle perle/krystal agtigt noget. Men det kostede også...ja søsters sommerland..syntes jeg. Tror det var tæt på 100 kr for en lille pose med 1- 2 kg...det var ikke meget man fik iforhold til pris.

    Jeg så det i en dyrehandel i Esbjerg, inde ved gågaden.


  • #10   16. okt 2006 Jeg bruger fres'n easy - siliat grus - Det du snakkede om i starten. Og har rigtig gode erfaringer med det i forhold til alm. og klumpende grus. Jeg har en enkelt kat (som også er ude i løbet af dagen) som bruger ca. 1 pose med 5L på 1-1½ måned. Vi plejer at bruge ½ pose og skifte efter ca. 3 uger - alt efter hvor meget vi rejser ect. istedet for at pønse en hel pose i ad gangen. Jeg synes det fanger lugten mega godt, og i modsætningen til den gang vi brugte grus, så har vi ikke støv og grus over hele badeværelset. + så synes jeg personligt de hvide peler ser pænere ud end en kasse med alm. grus.
    Vi køber det billigt hjem fra tyskland og sparre lidt der i forhold til dyrehandlens priser smiley



  • #11   16. okt 2006 det lyder lidt ligesom de der perler man kan købe i bilka de bliver os gule når katten tisser ;o) men de kommer nu med rundt i huset hehe

Kommentér på:
natur(vidunder?)grus fra dyrelægen ??

Annonce