1. dag i praktik ovestået/kat redet 1. dag i praktik ovestået/kat redet
hejsa allesammne, ja som min overskrift siger, er min første dag hos Varde dyrehospital overstået, og sikke en dag.. jeg er godt nok træt.
mødte kl 08 og gik hjem kl 16
først fik jeg en rundvisning af hospitalet og en præsentation af de indlagte dyr der i bland en herreløs kat..
en sennd kommer ind for at få en plade ud, som den fik ind da den var mindre, men pladen var groet så langt ind i væv og knogler at der kun kunne fjernes 6 skruer, og så måtte vi lukke igen da det ville gøre mere skade end gavn at forsøge at fjerne pladen...
en anden sennd skulle skilles og børstes under bedøvelse en herre på 51.6 kg som efter sin klipning og børstning vejede 50. kg
en vildkat blev aflivet, og det samme med en kræft ramt kat...
dagen har været lærerig og jeg glæder mig til min 2 og sidste dag imorgen...
hvad angår den herreløse kat.. ja så kommer den op til min veninde imorgen, 400 kr skal vi give for ham så er han vaccineret og med ormekur... kunne ikke bærte han skulle lade livet fordi nogen ikke vil have ham igen...
manne
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Men hvad er en sennd?
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 32 Svar: 108
jun 2006
jun 2006
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4237
hvis der er andre der er lige så uvidende som moi :o)
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
Ja, jeg kan kun tilslutte mig din tråd, sådan nogenlunde...
Jeg har været på en dyreklinik og der har været mange patienter (hedder det det når det er dyr ) idag.
Der har både været gode og dårlige oplevelser... En ung retriver, 6 måneder, fik konstateret HD, i grad E, som er den slemmeste... Det er meget sansynligt at den hund skal aflives. Ejeren var fik glad for hans hvalp, og blev helt trist i blikket da han fik den kedelige nyhed... Det var svært at stå der og se ejeren, der kom ind med sin dejlige hund, i håb om at det var vokseværk, som var vildt glad frisk og rar, og så fik han bare af vide at hunden ikke havde mange chancer... Det er ikke rart..
Men , men ,men der har været mange katte i dag... Nogle rigtig fine British shortshairs, som virkelig var i den 'gode' klasse.. De var meget højt stående indenfor udstilling. Det var specielt at se sådanne katte. Og senere kom der to maine Coons, og jeg var ved at smelte, hvor var dfe skønne..
-Det er noget helt specielt at være på dyreklinikken idag, og det var rigtig meget læreridt...
Marianne - Godt at høre at i fik reddet den herreløse misser.. Og i hvilken forbindelse er du på den klinik du er på ????
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 32 Svar: 108
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
1. dag i praktik ovestået/kat redet