Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kornfrit foder - ja/nej?
  • #1   15. sep 2016 Jeg ser på, hvad kattene trives på. Og så vægter kornfrit eller ej nok lidt mindre. Her fungerer det med en blanding på 50% kornfrit + 25% store bidder + 25% anti-hairball. smiley

• #2   15. sep 2016 Foder er ligesom religion. Det er meget forskelligt hvad folk tror på, så du vil nok få mange forskellige svar smiley

Personligt foretrækker jeg kornfrit foder til mine katte. De fungerer godt på det, og er tilpasse i vægt, selvom de har foderet stående fremme 24/7.

Man kan jo se på, hvad katten spiser i naturen.... Mus. Jovist der er en smule korn i musens mavesæk, men ikke i nærheden af de mængder som producenterne propper deres foder med. Jeg ville rigtig gerne fodre mine katte med råt eller BARF, men de vil ikke have det. Råt og BARF mener jeg også er godt, fordi det udover at minde mest om det katten ville spise i naturen, også tilfører væske til katten. Katte er utrolig dårlige til at drikke selv, og fakta er, at hvis katten indtager nok væske, vil det langt hen af vejen kunne forebygge urinvejsproblemer.

Tilbage til hvor meget korn mange producenter egentlig fylder deres foder med.... Nogen gange så meget at foderet faktisk primært består af korn. Ingredienslisten bagpå foderposen er delt op sådan at den ingrediens der står først, er den, der er mest af i foderet. Men nogle foderproducenter er så smarte, at de deler kornet op i flere forskellige dele, så det ikke ser ud som om, at majs er den ingrediens der er mest af: Fx. Majs, majsglutenfoder, majsmel, majsprotein. Så man må sætte sig ned og kigge på ingredienslister, og finde noget man synes har et indhold, man selv kan stå inde for smiley

• #3   15. sep 2016 Det skal siges, at vores katte får vådfoder to gange daglig foruden deres tørfoder.

Vi har prøvet at fodre rent kornfrit, og det gav splatmave over hele linien, plus vi havde nogen, der døjede meget med hårboller.

Så derfor blander vi nu, og det er skønt. Som bonus har vi heller ingen vildt kræsne katte. De kan spise det meste. smiley

• #4   15. sep 2016 Jeg er hverken for eller imod nogle af delene. Jeg er for at man vælger det foder som katten trives på og som katten kan lide. Selvfølgelig bør der være mest protein/ kød i fodret og og det skal være af en god kvalitet. Men med hensyn til kornfrit tørfoder så er det da helt korrekt at katte fra naturen ikke spiser korn, men de spiser heller ikke kartofler, gulerødder og andre grøntsager som det kornfrit tørfoder så i stedet for er stivet med, for det er jo sådan at en tørfoderpellet ikke kan fremstilles uden stivelse, har man ikke korn som stivelse så anvendes en anden form for stivelse såsom feks kartofler. Men som sagt jeg er ikke for eller imod det ene eller det andet, det må være op til folk selv samt kattens trivsel.

Men Udover tørkost får mine så også dåsemad og der forsøger jeg så vidt muligt at undgå korn og sukker.

• #5   15. sep 2016 Når nogen spørger mig om foder, så plejer mit svar at være - gerne 20% fedt eller lidt mere, og gerne over 30% protein fra kød. smiley

Og ja så for gud skyld undgå sukker. smiley

• #6   15. sep 2016 nej
    hvorfor: fordi der er større risiko for foderallergi end ved foder med korn

kender selv flere som er endt med en kat med foderallergi

mine egne dyrlæger vil af samme årsag hellere ikke anbefale kornfri

• #7   15. sep 2016 Jeg foretrækker uden korn, sukker og minimalt magnesium. Går efter så højt kødindhold som muligt.
    Ville gerne barfe, men det kan min hjerne slet ikke overskue. Glemmer at tage ud af fryser smiley

• #8   15. sep 2016 Her fodre vi helt lige som Susanne skriver, da vi netop også oplevede da vi gik over til helt kornfrit havde alle vores katte ræser røv. Fy føj.

Og som vådfoder og snacks får de Cosma Kylling + Cosma kylling bidder.

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/cosma/original/263906
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattesnacks/cosma/cosma_snackies/220854
    *Kun kylling, vores katte gider ikke de andre* smiley

• Den blå kop
    Den blå kop Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #9   15. sep 2016 Intet korn her, det fyld og katten får ikke stor nytte af det.

Her foregår det også uden majs da det er fyldt med GMO

• #10   16. sep 2016 Kornfrit. Jeg kan ikke se hvad katten skal bruge al det korn til. Og så et produkt med højt indhold af kød. Fodrer med Orijen og Peanut fungerer godt på det og er glad for det. Derudover får hun vådfoder to gange dagligt - også uden al det ekstra fyld smiley

Men når det kommer til kæledyr tror jeg langt hen ad vejen det handler om at gøre det man selv har det bedst med smiley

• #11   16. sep 2016 Jeg har skiftet fra RC til Gourmix. Det er ikke så meget at der er korn i, fordi som Cathrine B sagde, katte får korn/majs i deres kost igennem en mus (eller fugl). Kun Barf eller kun kød medfører, at de får proteiner, men begrænset kulhydrater, som skal hjælpe maven F.eks. Hårboller.
    Det vigtigste er, at de får fedt og taurin. Og derfor vil jeg helst have tørfoder, hvor der ikke er kunstig taurin i eller fjedermel. Vores får foder med ikke kunstig taurin samt kyllingemel. Når de får vådfoder, så får de noget uden korn, F.eks fra Almo Nature eller VetCur

• #12   17. sep 2016 Jeg fodre næsten kornfrit,,, men de spiser mest vådkost, og det er somregel kornfrit, men ikke 100%, for der skal varieres en del, ellers gider de ikke spise op smiley
    De får 400g vådt om dagen, i 3-4 omgange, og har så tørkost stående i foderdims, det er mest Orijen, og så 2-3 andre slags, jeg bytter lidt med min datter, så kan vi begge variere.
    Og skal jeg have kød, så får kattene også.
    Jeg har for første gang længe Applaws hjemme, en lille pose som godbidder, den skal D ikke have for meget af, det er første gang jeg har oplevet splat ved de 2 drenge jeg har nu, når jeg har været for gavmild med Applaws.

• #13   17. sep 2016 Ps, min allergikat trivedes rigtig godt på kornfrit, det var så Ziwi Peak.

Kommentér på:
Kornfrit foder - ja/nej?

Annonce