{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blærebetændelse. - Pris for behandling
  • #1   9. okt 2016 det kommer an på behandlingen og dyrlægen
    jeg giver omkring1000-1200 kr, når jeg har haft en med blærebetændelse
    men min tager ikke prøver når det "bare" er en almindelig blærebetændelse. har somregle allerede en dianose inden jeg kommer med katte, da jeg har set min del af det smiley


  • #2   9. okt 2016 Tak for svar.

    Jeg mistænker blærebetændelse da min hunkat er begyndt at tisse mærkelige steder, og i dag lagde jeg mærke til at tisset var mere mørkt i det end det plejer at være. Hun er også begyndt at klage sig lidt, og er småirritabel hvis vi nusser hende nogle steder fx på bagpart eller hvis vi vil flytte på hende når vi skal rejse os og hun ligger på os. Dyrlægen bliver kontaktet first thing i morgen når de åbner, og så får jeg en tid.


  • #3   9. okt 2016 det kunne godt lyde som en blærebetændelse

  • #4   10. okt 2016 Øv øv.
    Nå, det er der ikke noget at gøre ved, sådan er det og dyr bliver syge. Hun kommer i hvert fald af sted i morgen og så må jeg tage den derfra.


  • #5   10. okt 2016 jeg prøvede for vel 2 år siden at først fik den ene hunkat det og så gik der 2 uger så fik den næste hunkat det også. men begge gange fik de pencillinkur + nogle sprøjter hos dyrlægen, og så var det over.
    den ene kunne jeg dog ikke se at det var det. hun har nemlig tendes til gallegangsbetændelse og havde lige haft en tur med det. først da jeg kom hjem fra dyrlægen begyndte hun at gå i flere bakker
    den anden startede med at tisse i vores sofa, og så var hun afsted.

    har også en hankat som har lidt meget af blærebetændelse, men det var pga stress. 4 år på internat, så det tog lidt tid at komme sig. han fik dog en tur med blæresten for vel 3 år siden. han var blevet lidt dehydrearet og så startede det. han måtte dog indlægges.


  • #6   10. okt 2016 Puha, sikke noget.

    Det er heldigvis første gang jeg oplever at skulle til dyrlægen, uden at det har noget med orm, lopper eller kastration/sterilisation at gøre.


  • #7   10. okt 2016 Pris er meget individuel fra dyrlæge til dyrlæge. Men første gang koster det som regel konsultationen og så koster testen af urinen gerne o kring 200 Kr ( hos min dyrlæge i hvertfald) dertil kommer smerte og bakteriebehandling samt special foder. Så Anjas 1000-1200 Kr passer nok meget godt.
    Et godt råd er at du medbringer en urinprøve til dyrlægen, det gør det meget nemmere for dyrlægen, sådan et urinprøve Kit kan købes hos alle dyrlæger.

    Jeg har selv en hunkat der har haft blærebetændelse jævnligt, desværre er det sådan at har de først haft det en gang så er der forhøjet risiko for at det kommer igen på et tidspunkt, ofte i forbindelse med stress.


  • #8   10. okt 2016 Tak for svar Heidi.

    Puha, det er egentlig penge jeg ikke har. Men det skal min kat selvfølgelig ikke lide under! Har man dyr må man også punge ud. Heldigvis plejer min dyrlæge at være sød til at lade mig dele regningerne op, fordi jeg har været ved dem siden vi startede med at have dyr.


  • #9   10. okt 2016 Ja dyr har det desværre med at blive syge når det er mindst belejligt.
    Jeg må indrømme at jeg egentligt er meget glad for at jeg har fået tegnet forsikring på begge mine katte, det har sparret mig for nogle penge særligt i forhold til Tøsen som udover urinvejsproblemer også har gigt og løse knæled, ikke noget der koster en masse penge i det daglige men det gør at der indimellem kommer nogle dyre dyrlægebesøg for at følge op, og det bliver dækket af forsikringen.
    Men det kan man jo ikke bruge til noget efter skaden er sket.

    Godt du har en dyrlæge der er til at tale med omkring regningen.
    Prisen afhænger jo også af hvor dyr din dyrlæge er, min dyrlæge tager 6-700 kr i konsultationsgebyr, hvilket gør at prisen nemt når over 1000 kr. hvis din dyrlæge er billigere eller måske er villig til blot at teste urinen uden at have katten til konsultation (det gør min dyrlæge, når jeg mistænker blærebetændelse så køber jeg blot et urinprøvekit, aflevere det hos dyrlægen og 15 min senere har jeg resultatet og så handler vi derfra uden katten er blevet tilset, for de kender mig og min kat) og så bliver prisen jo en helt anden, så kommer det til at koste under 500 kr for urintest og specialfoder samt evt smertebehandling.


  • #10   10. okt 2016 Må prøve at kigge på en forsikring til begge to. - Har også en hankat nemlig, men han viser ingen tegn på noget. Han får "kun" orm, fordi han render ude.
    Hvad giver du for forsikring og hvor har du?

    Dyrlægen havde først en tid i morgen, men nu er der lavet en aftale, og jeg må dele regningen op hvis jeg betaler halvdelen på dagen. De tager 574kr i konsultation så det er ikke såå galt..
    Jeg må have fat i et af de kit der, de er jo nok ret gode at have liggende. Hvad gav du for sådan et kit?


  • #11   10. okt 2016 Mine katte har forsikring hver sit sted, den ene i Tryg og den anden i Top Danmark, det er en længere historie at det er hver sit forsikringsselskab. Jeg giver omkring 800 kr årligt pr kat.

    Jeg husker ikke helt præcist hvad urinkittet koster men det er under 50 kr. Det hedder Catrine og er sådan nogle plastkugler som man kommer i kattebakken som man har tømt for grus og rengjort grundigt, og så følger der en pipette med til at suge urinen op med samt et glas til at komme urinen i.


  • #12   10. okt 2016 Det var ikke så galt. Hører dyrlægen i morgen om de har sådan et kit der, så kan jeg lige så godt købe det med jo :).

    Okay, jeg får lige kigget på noget forsikring, tusind tak :).


  • #13   10. okt 2016 Min den ene killing på 5 måneder har lige haft en maveinfektion og fik en blærebetændelse oveni. Han fik et par sprøjter og incl. penicillin, gav jeg 850 kr. Hun tilså endda to andre af mine katte incl. i prisen.

  • #14   10. okt 2016 Det var en god pris, Jonna! Desværre tror jeg ikke at jeg kan 'nøjes' med det, selvom det ville være utrolig dejligt.

  • #15   10. okt 2016 Jeg kom af med 2200 kr for min hunkat og 1600 for min hankat. Det skal siges, at jeg bor i en by, hvor dyrklinikken er meget dyr!

    Som Heidi sagde, Catrines til en 50kr, og opsamle selv. Hvis det kun er en ganske alm blærebetændelse, så er det en indsprøjtning og en clavubactin pillekur. Et sted mellem 700-900 bør det ende med.
    Er det urinvejssten eller andet, så fordobles prisen.
    Det er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge.
    Derfor er det er must at have en forsikring. Jeg er træt af, jeg ikke fik tegnede. Nu er de små over 3 år, og nu kræves der en dyrlægeattest oveni. Øv øv.
    Held og lykke med katten


  • #16   10. okt 2016 Min har lige haft det, og betalte 2.329,63 kr. Men lavede et afbetalings forløb på 64,72 kr. En betaling der vare i 3 år, betaler dog første gang 64,43 kr. Det er hos Odense Dyrehospital Anicura smiley syntes det gør det nemmere, at betale, vis det kan gøres på den måde, nu bor jeg alene, og har en del udgifter, så kan ikke rigtig undvære pengene, så det er klart den nemmeste løsning smiley

  • #17   10. okt 2016 Udover det fik hun smertestillende i pilleform i 7 dag, og pencilien i 14 dage, samt noget speciel foder for, at forebygge, at det kommer igen smiley

  • #18   11. okt 2016 Puha, Nox hader mig allerede :b.
    Vi kom hjem for en halv times tid siden, og hun skal have 2 piller dagligt, og et par mm af noget væske 1 gang om dagen.
    Hun havde ikke noget urin i blæren, så dyrlægen og jeg blev enige om at vi behandler mod blærebetændelse, er det ikke bedre om 3 uger så skal hun ind igen til videre undersøgelse.

    Jeg skal af med 735kr og har fået lov til at betale de 400 nu og resten når jeg har dem. Det gjorde mig så glad og jeg er helt lettet nu, over at jeg fik hende afsted.
    Derudover har jeg lovet dyrlægen lige at kigge på foderet.


  • #19   11. okt 2016 Det var ikke så galt igen.
    Jeg gætter på at pillerne du har fået er pencilin og væsken er Metacalm som er smertestillende. Du burde kunne se en forandring allerede efter få dage, jeg kan mærke virkningen på min kat efter 3 dage og efter 10 dage er hun sit gamle jeg.

    Nu ved jeg ikke hvad du fodre med og det er jo også første gang hun har blærebetændelse, men alligevel vil jeg gerne videre give min erfaring, jeg er gået over til at fodre med et tørfoder der hedder Virbac, og siden min kat har fået det så har hun ikke haft blærebetændelse en eneste gang, og det er nu næsten 2 år siden jeg skiftede, før det da havde hun blærebetændelse en gang hvert ½ - 1 år siden hun var 3 år gammel hvor hun fik det første gang, så hvad end de gør ved fodret så virker det på hende, og jeg skal indrømme jeg var noget betænkelig da jeg skiftede og troede på ingen måde det var bedre end alt muligt andet, men det må jeg indrømme nu at det virker for min kat, det betyder jo ikke at det nødvendigvis virker for alle andre.
    Det hun får hedder Virbac Urinary, men hun er også et svært tilfælde, de har flere forskellige varianter og er man i tvivl så kan man altid kontakte firmaet og få deres anbefaling på hvilken variant de mener passer bedst, de er vældig søde og meget hjælpsomme, jeg blev ringet personligt op og de kontaktede min dyrlæge for at finde den bedste fodervarianter til min kat, samt de gav mig en 2 kilos pose til ½ pris samt en aktivitets foderdims gratis. Virkelig god Service.

    Hun skal i øvrigt nok blive god igen smiley


  • #20   11. okt 2016 Jeg har ikke selv erfaring med blærebetændelse hos katte, men har læst at mange oplever bedring ved at fordre primært med kød/vådfoder (højt væskeindhold er godt for nyrer og urinveje).

    God bedring med din kat!


  • #21   11. okt 2016 Jeg har fået Kesium piller og Loxicom som væske :).

    Det sidste lange stykke tid har jeg bare fodret med Netto's "Fuldfoder" til 15kr, da det er det eneste hun har gidet æde S:. Men jeg vil lige tage et kig på det Virbac der!
    Sjovt, Nox er fyldt 3 i år. Gad vide om 3 bare er alderen for katte der får blærebetændelse første gang ;).

    Jeg håber og tror på at vi hurtigt ser virkning. Og ja, hun skal nok blive god igen :D. Hun har lige ligget og sovet lidt på mit ben :b.


    Tak for tip, Tinka!
    Og tusind tak :)!


  • #22   11. okt 2016 Jeg tror alderen er tilfældig, nogle katte har nok bare en tendens til at få det, min søsters kat var kun 1 år da han fik det første gang, og han blev også ved med at få det.
    Loxicom er også smertestillende så bare et andet mærke end det jeg skrev, det er bare det jeg anvender til min, virkningen er den samme.

    Nettos fuldfoder er ikke et særligt godt foder generelt, var jeg dig så ville jeg skaffe nogle prøveposer eller lignende på forskellige mærker, evt kan du forsøge at skrive en Mail til Virbac, Royal canin og Hills om det ville være muligt at få en prøveposer til af deres foder som er særligt egnede til katte med urinvejsproblemer, måske vil de sende nogle poser til dig, det er et forsøg værd.

    Ellers Prøv dig frem, hvis du har en Maxi Zoo i nærheden så har de jo smagsgaranti på alt foder, så hvis katten ikke kan lide det så kan du returnere det bare du har kvitteringen og der er mere end 75% tilbage i posen.


  • #23   11. okt 2016 Hehe, jeg ved det ;). Synes bare det var lidt sjovt :).

    Super (y).

    Der er vidst en Maxi Zoo i Odense, hvor jeg går i skole. Det må jeg prøve at kigge på og køre hen til :).


  • #24   11. okt 2016 Jeg vil lige tilføje at min Tøsen er meget kræsen og hun er vild med Virbac, Ulempen er så at man desværre kun kan købe det hos udvalgte dyrlæger. Her er deres hjemmeside, der kan du også se forhandlere: https://www.virbac.dk/home.html

    Jeg blander så Virbac med Hills, jeg har altid blandet mindst 2 forskellige fodervarianter, både for at katten ikke skal blive for kræsen og for at flere behov dækkes.
    Min anden kat får en blanding af Royal canin og Select gold, hun har ikke de store skavanker så der er ikke de store behov der skal dækkes Udover noget til hårbol!er og lidt ekstra til pelsen. smiley

    Jeg mener også Petworld har smagsgaranti og der ligger i hvertfald 1 eller 2 i Odense.


  • #25   11. okt 2016 jeg bruger royal canin sterilsed - fåes også hos maxi, jeg køber dog mit hos zooplus da det er noget billigere.
    det er ifølge royal canin selv, rigtig godt til katte med tendens til blærebetændelse. spurgte nemlig selv for nogle år siden.

    men det behøver altså IKKE at hænge sammen med foderet. jo hvis den har blærebetændelse pga sten i urinvejene. Men de kan også "almindelig" blærebetændelse, pga betændelse. dette rammer især hunkattene.

    har man en kat med tendens til problemer med urinvejene så bør man også holde øje med indeholdet af magnesiumet i foderet - også i vådfoderet. det hænger sammen med kødmængden i foderet.


  • #26   11. okt 2016 Vædske, vædske og atter vædske er alfa og omega i kampen mod urinvejsproblemer, så kan din kat lide vådfoder, så lad den endelig spise, og kom gerne lidt vand i, så den får mere vædske. smiley

  • #27   16. nov 2016 Min lille kat skal afsted til dyrlæge igen i morgen. Medicinen så ellers ud til at virke, men nu er det blevet værre. Hun er begyndt igen at tisse overalt, især vores tøjkurv (uden tøj i dog - heldigvis) er et populært tissested.. Hun jamrer og knurrer når vi "tager hende i det" - uden at blive sure på hende overhovedet og skælde ud, vi forsøger så godt som muligt at få hende ud på kattebakken i stedet men det lykkes ikke altid. Det er heller ikke altid der kommer meget mere end et par dråber, andre gange er det næsten en hel sø..

    Urinen er rødlig, næsten som når man fortynder blod med vand. Det lugter dog ikke på nogen måder, af noget som helst (ja, jeg lugtede for at se om det var rent blod). Lugter hverken af urin eller af blod.

    Så ja, selvom der ingen penge er, så skal hun jo selvfølgelig ikke lide last, så til dyrlægen i morgen.

    Hvad er jeres tanker? Hvordan er status for min lille kat ift. jeres erfaringer? Er der overhovedet noget at gøre, og hvis ja, hvad?? Jeg vil jo gerne gøre det så godt for Nox som overhovedet muligt, men jeg må også være realist... Som mine forældre og jeg også snakkede om i går..


  • #28   16. nov 2016 Jeg har en hunkat der havde urinvejsinfektion 2 gange sidste år, og vi har lige netop været igennem endnu en behandling for en lille uges tid siden (hvor der tilmed også var urinstop - så hun skulle havde tømt blæren med kateter).

    Nu læste jeg lige over hvad du har haft skrevet tidligere.
    Da du havde din kat med hos dyrlægen første gang, blev urinen da ikke undersøgt? Det kunne godt lyde som om hun havde blod i urinen, evt. krystaller?

    Hvis det virkelig er blærebetændelse, og det lyder sådan, så skal katten jo både på smertestillende og penicillin + specialfoder.


  • #29   16. nov 2016 Mht fremtiden for din kat. Hun skal jo først og fremmest i gang med behandling smiley

    Når det så er sagt er en hyppig årsag til urinvejsinfektion hos katte stress. Det er ikke altid lige nemt at se på en kat om den er stresset, men mange gange skal der ikke meget til.

    Hvis det viser sig at det er det der er årsagen til blærebetændelsen, skal du fjerne "stress faktoren" og ellers bare være obs på at hun bliver ved med at trives.


  • #30   17. nov 2016 Hun var ved dyrlægen, men han kunne ikke få noget ud. Han gættede på hun havde tisset hjemmefra, og vi blev enige om at jeg tog hende med hjem og behandlede som var det blærebetændelse. Hun fik både pencillin og smertestillende. Jeg ringer til dyrlægen nu her og får en tid til hende, og så må hun være til observation hos dem natten over e.l.

    Jeg er bare ikke sikker på, hvad der skulle kunne give stress... s: Hun virker til at trives, æder, drikker, sover, putter hos os, går på bakke, kommer ud og gå i haven når hun vil. Der er masser af gemmesteder og steder hun kan komme højt op.

    Vi fik en anden steriliseret hunkat hjem for et par måneder siden, i starten kunne Nox ikke lide hende men nu er der ingenting. Min hankat har til gengæld stadig ikke accepteret Ralle, og de to kan godt tage nogle knurreture en gang i mellem. Kan det være en faktor?


  • #31   17. nov 2016 Okay - det lyder som en god idé hvis de beholder hende natten over, så de evt kan få en urinprøve og få den testet.
    Så er man da sikker på hvad der er i urinen udover blod.


    En ny kat i hjemmet kan sagtens være grunden!
    Og som skrevet er der mange gange svært at se på en kat om den er stresset. Så selv om de ser ud til at acceptere hinanden kan din hunkat godt gå rundt og være stresset over at der er kommet en ny kat ind i hendes hjem.

    Er din hankat ældre eller yngre en hunkatten?


  • #32   17. nov 2016 Tænker jeg også, ja.

    Okay.. Er der andet at gøre end at lade dem vænne sig til hinanden?

    Min hankat er yngre end begge hunkatte.


  • #33   17. nov 2016 Desværre er det sådan at nogle katte bare har en større tendens til blærebetændelse og krystaller end andre, jeg har selv en af slagsen. Først og fremmest skal du have undersøgt om det udelukkende er blærebetændelse eller der er krystaller eller urinvejssten i urinen, det er væsentligt for behandlingen at finde ud af om og hvad der er i urinen, så den skal helt klart testes, faktisk syntes jeg det er lidt dårligt at din dyrlæge ikke bad om at teste urinen efter endt behandling, for det er ikke altid blærebetændelsen er helt væk efter end behandling og så må behandlingen forlænges, hvilket sikkert er sagen med din lille Nox.
    Du kan altså selv medbringe en urinprøve, det er noget billigere, et sådan urinprøvekit koster omkring 40 Kr hos dyrlægen og selve urintesten koster under 200 Kr.

    Du kan risikere at hun resten af sit liv skal have specialfoder, sådan er det desværre med nogle, men specialfoder er nu ikke så meget dyrere end meget andet kvalitetsfoder, og meget af det kan også købes på zooplus efterhånden.


Kommentér på:
Blærebetændelse. - Pris for behandling

Annonce