{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Katten lugter fælt {{forumTopicSubject}}

Jeg passer kat for en veninde. Han er en ældre kastrat.

Det er ikke fordi han strinter, men der lugter fælt i hele huset.
Han ser fin ud i pelsen, men har nogle ualmindelig dårlige tænder, så har en fornemmelse af at sorigneringen ikke er i top.
Er der nogen der har et rigtig godt råd for hvad man kan gøre ved det??

Jeg har ikke mod på at bade ham - det var rigeligt at klippe kløer på ham - han er bestemt ikke lige så tam som min egen kat.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten lugter fælt
  • #1   20. nov 2006 ham her får rc beauty & fit. Det er ikke så meget munden, som pelsen det lugter.


  • #2   20. nov 2006 Ham her har de 4 hjørnetænder tilbage - og han er ikke lige så gammel som min.
    Hun (Jeenie) har stortset alle pløkkerne i munden endnu, selvom hun er 14 smiley


  • #4   21. nov 2006 Når tænderne er slemme, skal den have dem renset hos dyrlægen. Det koster omkring 600-700 kr. Derefter kan det holdes nede med godt tørfoder og evt. tandbørstning.

    Man anbefaler at katte både får våd- og tørfoder, da de ofte ikke drikker nok.

    Vi har haft nogle slemme tilfælde forbi klinikken, der skulle have renset tænder. Hvis det ikke bliver gjort, kan de få tandkødsbetændelse og det kan blive så alvorligt at det går i knoglen og så skal tænderne trækkes ud.

    Lugten er karakteristisk for en kat med tandsten.


  • #5   22. nov 2006 Kattemis: Plaque off virker forebyggende mod tandsten, men katten skal forbi en dyrlæge og have fjernet det tandsten den har først.

Kommentér på:
Katten lugter fælt

Annonce