{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Halevifteri og mundhygiegne {{forumTopicSubject}}

Berte har en ånde som en drage! Når hun vasker sig og jeg er ca 1 m fra hende, er det ret stygt. Jeg mindes slet ikke at min forrige kat, som snart har været død længe, havde dårlig ånde.

Skyldes det at Berte stort set kun får vådkost, rå kalkun og kun ind i mellem tager lidt tørkost?

Den anden levede kun af tørkost.

I sommers havde jeg Berte til dyrlæge, for en tandrensning. Hun havde lidt tandsten og ved de 4 bagerste, var der en smulle paradentose. Dyrlægen sagde at de nok skulle kigge på de tænder 1 gang om året. Det er bare hurtigt at hun har den samme dårlige ånde, som dengang.


Når jeg taler til Berte, om hun er opmærksom eller ej, så begynder det yderste af halen at vifte blødt. Er det en sur hale eller en hyggehale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halevifteri og mundhygiegne
  • #1   24. nov 2016 Mon ikke det er hygge hale? smiley sur hale er ikke blød vift.
    Min Sofie har altid haft dræber ånde, Sofus har ikke. Det var først ved sidste besøg hos dyrlæge hun havde begyndende tandsten (de er begge 4 år) så det er ikke derfor hun stinker... Min datter på 12 har også altid haft grim ånde, om morgenen kan hun slå en død mand ihjel! Hendes tænder er perfekte.
    Så jeg kan ikke finde ud af hvad der gør det smiley


  • #2   24. nov 2016 Når tænderne er tjekket, må du vel bare gå ud fra at hun bare har dårlig ånde. Jeg har ikke andre bud på hvorfor.

    Jeg har også haft en kat der altid viftede med halen hvis man snakkede til ham. Det var bare hyggevift - der er vist en video på min profil af ham hvor han gør det(Laurits)


  • #3   24. nov 2016 Dårlig ånde hos katte kan skyldes flere ting. Som oftest hænger det sammen med mund-/tandproblemer. Hvis det er helt udelukket, kan det også stamme fra maven/tarmen, dvs måske et foderskifte kunne overvejes?

  • #4   24. nov 2016 Den dårlige ånde har jeg ikke et bud på, men så længe du har dyrlægen med indeover så er der jo lidt styr på det vil jeg tro, nogle katte har nok bare værre ånde end andre.

    Det med halen er ligesom et tegn på at katten lytter til dig og nyde opmærksomheden, begge mine vifter også blødt med halen når jeg snakker til dem, og så kan man ligesom fornemmer når de syntes jeg er irriterende at høre på så bliver viften med halespidsen lidt hårde smiley smiley smiley
    Selv når de kommer gående og jeg snakker til dem logre de blødt med halen.

    Hvis katten er vred så slår de hårdt med halen og man er slet ikke i tvivl om at noget ikke passer dem.


  • #5   24. nov 2016 Min datters kat har ubalance i tarmbakterierne, det har resulteret i stinkende klatter, ikke tynd mave,dårlig ånde og rødmen ved nogle ellers fine tænder, og dyrlægen sagde det hele kunne skyldes ubalancen, så han får zolack og må ikke få oksekød, fordi det er svære at nedbryde end kylling fjerkræ og fisk.
    Jeg håber ikke den paradentose er for slem, min datters tidligere kat skulle have ordnet tænder 2 gange om året.


  • #6   28. nov 2016 Hun får en del blandet foder, så et skift er ikke nogen løsning her. Tarme og mave, kan godt gik e dårlig ånde hos mennesker, så kan det nok også på katte. Ud ober dårlig ånde er hendes bæer fine. Dyrlægen sagde jeg skulle ha e kigget hendes tænder 1 gang om året. At børste tænder på hende, tror jeg bare jeg lader være med. Så er det mig der skal på skadestuen. smiley

    Når hun ligger i nærheden af mig og vasker hår, så er den godt nok styg. Måske hvis hun kun fik tørkost, at det så blev bedre eller anderledes, men det vil jeg dog ikke byde hende.

    Jeg har tit svært ved at regne ud, hvilken sindstemning damen er i. Og jeg hader når hun bliver sur på mig. Hun kan vende lynhurtigt. Det er nu hyggeligt når hun "sover" og så vifter med halen. Jeg tager det som et hyggeligt tegn nu. smiley


  • #7   28. nov 2016 Mine lever næsten kun af vådkost, tørt bliver der nippet til nu og da ( i foder dims) men det er ikke ret meget de spiser af det.
    Deres ånde er helt normalt katteagtig smiley


  • #8   1. dec 2016 Min tager tørkosten, hvis jeg er for længe om at fodre hende med andet eller den smag hendes mad har dent tidspunkt ikke passer hende, gås smiley

    Jeg har et aktivitetsbræt, hvor hun skal rage det ud med poterne, men hun gider den ikke. Og tvinge hende til at bruge den, kan jeg ikke se nogen mening i.


Kommentér på:
Halevifteri og mundhygiegne

Annonce