{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat og juletræ
  • #1   16. dec 2016 Bare en ide smiley

    profilbillede
  • #2   16. dec 2016 Min mor og far bar et stort plastic træ men bar yidligerehaft gran(min far er meget allergisk) - begge katte er gode til at jage, men vi har kun haft problemer med en jul hvor den ene absolut skulle kravle i træet.
    Han "nøjes" med at sove under det eller ligge og daske til de laveste kugler
    Skal lige siges at grantræer er giftige hvis kattene spiser af nålene


  • #3   16. dec 2016 Overgaard:

    Looooolll, den er bare for sjov smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #4   16. dec 2016 Jeg har opgivet at have juletræ efter at Speedy er kommet til smiley
    Det gik ok med Mille, men Speedy - man kunne da kun rende og samle op efter ham hele tiden. smiley


  • #5   16. dec 2016 Jamen jeg kan kun sige,spring ud i det og se hvad der sker, Lad være med, før i ved om det har interesse, at hænge glaskugler og andet der kan gå i stykker på juletræet og pas på de lametta, det kan skade katten hvis den spiser det. Jeg har bevidst fravalgt juletræ både pga kattene men også pga plads ogdet faktum at vi ikke holder juleaften hjemme. Men begge mine e søstre har både kat og juletræ og har haft det i mange år med forskellige katte,det har aldrig været et stort problem for dem, kattene har højst forsøgt at gemme sig under juletræstæppet og måske forsøgt at lege medden julepynt der hænger på de nederste grene,det skal så siges at kattene aldrig har fået lov til at have adgang til det rum hvor juletræet stod om natten og når der ikke var nogen hjemme. Men det kan altså godt lade sig gøre at have både kat og juletræ, man skal blot være opmærksom og påpasselig, nogle katte er fuldstændig ligeglade og andre vil kravle op og forsøge at lege Julestjerne smiley smiley
    Prøv det og se hvad der sker, ingen af mine er det mindste i teresseret i julepynten, men jeg tror et juletræ vil være interessant de første par dage og så vil de nok være ligeglade tror jeg.


  • #6   16. dec 2016 1. Få en super god, tung juletræsfod. Ellers vælter træet.
    2. Undgå glaskugler og andre ting af glas.
    3. Lad vær med at hænge guirlander på træet. Det kan ende noget så fertalt.
    4. Ingen levende lys og tjek ledninger inden træet tændes.
    5. Håb på at jeres træ står efter 3 dage endnu.

    Held og lykke.



    Og nej, vi får nok ingen juletræ i år.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #7   16. dec 2016 vi har for første gang valgt at få et træ i plast.
    kuglerne er også af plastic,og lyskæden er til batteri.
    Alternativet var,at vi slet ikke havde juletræ,nu vi har killinger.
    men det er da bedre end at undvære helt syntes jeg. smiley


    profilbillede
  • #8   16. dec 2016 Vi har normalt også et af plast, men der hvor det plejer at stå, kommer der i år til at stå en killingekravlegård. smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #9   16. dec 2016 ja vi har nemlig også killinge kravlegården stående,der hvor vi plejer at have juletræet stående:) så pladsen her er i stuen,er lidt trang. smiley

  • #11   16. dec 2016 Kun de nederste kugler bliver der slået til og raget ned smiley

    profilbillede
  • #12   16. dec 2016 Køber et mindre træ, sætter det op på et lavt lille bord, har en krog i loftet hvortil træet er bundet, plastikkugler i bund, glas i toppen, og kun ellys, gurilander bundet fast i top og bund. GLÆDELIG JUl. smiley


  • #13   16. dec 2016 normalt lader vores katte træet være - de er så også vant til juletræer, da en genbo har en plantage. Vi lader så træet stå udenfor et par dage før det kommer ind.
    Når træet kommer ind, så har vi en krog i loftet og så binder vi en fiskesnørre(i klar, da den næsten ikke kan ses) fast i træet, vikler om op ad og til sidst i krogen i loftet - Man kan få meget stærke fiskeliner, så der skal rigtig meget til før træet vælter.
    Eller så er der her ingen lametta(meget skidt for missemaver) og så findes der jo meget flot julepynt der ikke sådan lige går i stykker - så det kommer på de nederste grene, og så kommer de fine glaskugler for oven.


    profilbillede
  • #14   16. dec 2016 nu er det ikke det bedste billede, men som i måske kan fornemme, så er det næsten ikke til at se at der er fiskesnøre og krog i træet

  • #15   16. dec 2016 selv med 14 katte - ja enda op til 19, så har vi altid et ægte juletræ

    jeg pynter altid træet d 23/12. men det bliver sat ind i stuen et par dage før. for vil de lege med det, så foretrækker jeg at det bliver uden pynt
    ja det har været væltet nogle gange, men vi tager hensyn til kattene vedr pynt. vi har aldrig levende lys på



    profilbillede
  • #16   16. dec 2016 Gran og katte er en dårlig kombi. Så det har vi fravalgt.
    Jeg orker ikke til dyrlægen i juledagene. De tjener nok på os i forvejen.

    Forresten er det bestemt ikke kun de yngre katte her, der er at finde i juletræet.


  • #17   16. dec 2016 Mit træ er egentlig et udstillingstræ, det er af metal med glimmer, lidt gran er bundet på, pynten er i stof, plast og træ, og jeg samler ting op hver dag smiley men de kravler ikke i det,,, tæppet bliver brugt til at fange mus under.
    Jeg har haft er kunstigt træ, men det holder ikke længe, når tingene skal af og på 1000 gange, for mit barnebarn plukker stadig juletræet for det pynt hun syntes er flot, og har det i en lille kurv, det som hænger på træet hænges i grupper, alle klokker i en klump, alle kugler af samme farve sammen, og alle fugle på en gren smiley den autisme er ikke til at ændre på smiley
    Så her bliver pyntet forfra når hun er taget hjem.


    profilbillede
  • Sidsel S
    Sidsel S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #18   17. dec 2016 Vi har altid haft kat og juletræ. En enkelt kat ville gerne se på stjernen hvert år, men så blev det bare rejst igen. Ingen af vores katte har vist den mindste interesse når der var levende lys på og de har forøvrigt alle sammen været meget mere interesseret i gaverne under.

Kommentér på:
Kat og juletræ

Annonce