{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

2 udekatte tilbudt... skal, skal ikke? {{forumTopicSubject}}

For noget tid tilbage skrev jeg en tråd om inde/ude katte... da en mand havde fortalt mig at han syntes det var ondt af mig at ha mine katte inde...
Var ikke enig med ham... jeg vidste han havde 2 katte selv, der rendte ude...

Nu har jeg så fundet ud af mere...
Min kæreste er lige kommet hjem fra jylland, hvor han var til fødselsdag.
Manden, der er svigermors ven, har fået job i norge, hvor han er væk 2-3 uger ad gangen... og nu er der blevet spurgt om vi vil overtage de 2 katte...

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene... på den ene side er jeg foraget over han kan mene JEG er ond, når han har 2 fertile hankatte til at rende frit rundt... og den ene vil endda tit gerne ind, men det syntes han er irriterende, så den bliver smidt ud på terrasen...

Men på den anden side, vil jeg da hellere ha de får et langt og værdigt liv hos os, end at de bliver aflivet... den ældste af dem er kun 3½ år gammel...
Vi har jo en stor stald sammen med det nye hus, hvor vi kan stille mad og hvor de kan søge ly...
Men har også en noget anden holding med at ha katte ude jo... hvis jeg overtog dem, ville jeg jo nok blive knyttet til dem, og føle mig ansvarlig overfor dem, og ville bestemt blive ked, hvis en af dem en dag havde ladet livet for en bil... smiley
De bor lige nu i et sommerhus område langt, langt væk fra en normal vej... der er en km-vis lang grusvej op til området, så aner ikke om de er vant til biler...
Og hvis jeg skulle ha dem, skal de jo 100% kastereres... vil ikke være ansvarlig for flere kuld uønskede killinger rundt på nabo-gårdene!
Dertil skal de vaccineres, øremærkes, ha ormekur, sundhedstjekkes osv, før de skal slippes løs nogen steder hen... de vil jo også komme i kontakt med mine tøser, så vil ha helst være sikker på, der ikke er noget...


Hvad syntes I...? Skal jeg tage imod de 2 hankatte? Der skal jo ofres en del, men mon ikke også det i den sidste ende er det hele værd...
De ville vel ikke kunne vænnes til et liv indendørs?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 udekatte tilbudt... skal, skal ikke?
  • #1   3. dec 2006 lundkvist
    Det er lige præsis det jeg heller ikke vil... også derfor jeg skrev de skulle kastereres mm. inden de blive sluppet nogen steder hen...
    Vil ikke risikere de bringer noget med hjem til mine piger...


  • #2   3. dec 2006 Det er noteret... smiley
    Har lige snakket med kæresten om netop det at holde dem inde de første 3 uger... for så vil vi bestemt aftale at kattene skal kastereres mm. inden vi får dem hjem.
    Jeg tror nemlig ikke på at ham manden tager sig ordentlig af dem... de er "bare" musefangere for ham... smiley

    Det skulle heller ikke lyde som om de bare skulle i stalden... ved godt at de skal vænne sig til lugtene og helst også de andre katte, inden de kommer ud igen...


  • #3   3. dec 2006 Jeg så godt det var dit navn på...
    Du lyder slet ikke hård, Bente... ved godt at lige præsis du har meget erfaring, og sætter bestemt pris på dine råd... vil jo kun det bedste for kattene...


  • #4   3. dec 2006 Okay, ja så bliver der nok at se til når vi er flyttet...
    Der er heldigvis mange rum i det nye hus, så det er muligt at skille dem lidt ad, hvis det ikke går så godt...


    Men så er det jeg godt kunne tænke mig at vide... når nu de alligevel skal holdes inde de første uger, er det mon så muligt at vænne dem mere og mere til at blive inde...?
    Og mon de ændre adfærd sammen med kasterationen?


  • #5   4. dec 2006 Man ved jo ikke, hvordan de vil reagere på at være ude. Min mors kat levede et kummerligt liv, fordi hun havde forladt sit hjem, da min moster (der havde hende efter min kusine) havde besluttet at beholde to af hendes killinger. Missen kunne ikke acceptere sine børn, levede ude og kom kun meget sjældent hjem, hvis hun var sultedøden nær.
    Hun har boet hos min mor i 5 år nu, og har det som blommen i et æg! Hun har hele førstesalen for sig selv med eget værelse og det hele, og hun går kun sjældent ud! Min mor tager sig tid til at være sammen med hende og gøre noget ud af hende, og hun er møgforkælet! ;o)Hun kan frit rende ud og ind, hvornår hun vil, men gider simpelthen ikke ud, når hun har det så godt indenfor!

    Min Rumlemor har også været udekat, men har omstillet sig til at være indekat uden problemer. Hun har det også så godt indendørs, at hun ikke ser ud til at savne det frie liv.

    Så man ved ikke, hvordan misserne reagerer; måske bliver de så glade for deres nye hjem og for, at de får opmærksomhed og kærlighed og ikke bare bliver verfet ud i tide og utide, at de kan omstille sig uden problemer. Det kan man simpelthen ikke vide, før man prøver det.

    Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med projektet :o)


  • #6   4. dec 2006 Ups, jeg mener; "Man ved jo ikke, hvordan de vil reagere på at være inde"... og jeg tilføjer: og i et nyt hjem.

  • #7   4. dec 2006 Mange tak... smiley

    Jeg vil i hvert fald gøre mit aller bedste så, for at de alle får det godt...
    Så længe jeg går hjemme er det i hvert fald ikke noget problem at give dem alle den opmærksomhed de fortjener...

    De får også en stor løbegård til foråret, lige så snart jorden er til at grave i igen... så må jo se, hvad der sker...


  • #8   4. dec 2006 Ja, jeg synes faktisk din plan lyder ret godt.. Og når I jo får lavet den løbegård kan du jo se om de kan nøjes med at være der..
    Og du skriver jo at den ene gerne vil ind men ikke må, det kan jo være den bliver en af den slags katte der foretrækker sofaen, hehe..
    Og især det med at kastrere dem inden er måske en rigtig god ide.. Det ændrer de jo også tit personlighed på, bliver mere rolige og kontaktsøgende..


Kommentér på:
2 udekatte tilbudt... skal, skal ikke?

Annonce