{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

en kat mere eller 2 {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.
Så skriver jeg lige igen, og så på sådan en perfekt aften.
Jeg har en vidunderlig han kat som er 3 år og er blevet kasteret for en månede siden. Og det gik heldigvis perfekt. Han er en blanding af huskat og main coon.
Jeg har overvejet meget længe og skaffe en kat mere så han har en og lege med og være sammen med mens vi er på arbejde (så han ikke føler sig ensom)
Nu har min veninde skrevet til mig om jeg ville have hendes Main coon gratis, da hun ikke er nok hjemme og syntes det er synd for ham. Det er også en han ca samme alder som Iggy. Han har bare et lille "problem" han er meget følsom og ekstremt renlig så hvis der ligger en lille smugle i kattebakken skider han ved siden af. Er det noget jeg kan "rette" op på??
Han er vant til hund og kat i forvejen.
Tror i de kan enes??
Og så jeg blevet tilbudt en lille sort langhåret huskat killing som skal aflives hvis ikke den kan finde et hjem. Og det kan jeg jo ikke klare og høre.
Men tror i det bliver for meget for Iggy med to nye i familien??
De bliver allesammen udekatte og indekatte på et tidspunkt.

Forsat en god aften


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en kat mere eller 2
  • #1   24. jun 2010 Jeg kan godt forstå, at det er fristende med den lille killing også, men hvis jeg skal være ærlig, tror jeg, at det er for meget på een gang med tre fremmede katte, der skal mødes. Du må jo også tænke på din egen mis :o)

    Det lyder som om de to store ville kunne sammen - samme køn, samme alder, nogenlunde samme race. Hvis de kun har gået alene, kan det dog også blive en udfordring, men det er det jo altid, når man sætter misser sammen :o)


  • #2   24. jun 2010 Den vi skal have er vant til andre dyr. Vores iggy har da set andre katte men været mest alene

  • #3   24. jun 2010 Hvis jeg var dig ville jeg ikke tage en kat ind der skider ved siden af bakken, har haft en kat der gjorde det og det kunne ikke rettes op!
    Den var blevet taget for tidligt fra sin mor, dette kan give adfærs problemer som voksen kat.
    Den pissede så også i alt min datter´s tøj osv. og efter meget arbejde blev den aflivet, der kunne ikke gøres noget.
    Dvs. ville en sammenføring gå MEGET nemmer med en killing end to voksne katte, og hvis din hankat er glad for at lege så ville jeg helt sikkert tage den lille killing.


  • #4   24. jun 2010 Tja, jeg ville så ikke være bange, hverken for at tage den sippede hankat eller/og killingen.

    Du skal så bare vide, at det samtidig kræver nogle ekstra bakker. I forvejen foretrækker mange katte at tisse i en bakke og lave i en anden, og netop dét kan være den "sippede" kats problem, hvis han kun har én bakke.

    Får du to katte i huset, der tilmed ikke kender hinanden, er du nødt til det - og allerhelst en tredie bakke også. De skal placeret væk fra hinanden.

    Og så KUNNE det måske være en god idé samtidig at tage killingen
    Så vil de to voksne ikke kun rette opmærksomheden mod hinanden, men også på killingen, der for øvrigt nok vil være ligeglad.

    Men så har jeg lige et lidt nærgående spørgsmål:
    Hvorfor har du sogt Lille My?



  • #5   24. jun 2010 Mega- Det med flere bakker forskellige steder fungere altså ikke altid.
    Det fungere så længe de andre katte ikke har tisset på den...
    Og det kan man ikke rigtig undgå...


  • #6   24. jun 2010 Jeg ville tage dem begge to:-) Hvis du tager sammenføringen stille og roligt i kattenes tempo, vænner de sig hurtigt til hinanden. Herhjemme er der ingen problemer lige meget hvad jeg finder på at slæbe med hjem:-)
    Angående at den ene er lidt sippet med sin bakke er der en nem løsning på. Nemlig at fjerne adder og tis ligeså snart det er lagt og det har så den fordel at det sjældent når at komme til at lugte*GGG*


  • #7   24. jun 2010 Natasja- Hvordan gør du det fra dit arbejde? hehe...
    Det gør jeg altid, selvom mine katte ikke har noget problem med det.
    Men vi kom tit hjem til lort i sengen og dvs. andre steder! smiley


  • #8   24. jun 2010 Så er det bare at stille to bakker op pr. kat. Så kan de skisme ikke nå at lave så meget at alle bakkerne bliver fyldt op. Hvis katten skider i sengen, så lukkes døren, så der ingen adgang er:-) Man kan forebygge en helvedes masse ved at forudse hvilke steder, der bliver favorit til adder*GGG*
    At samle en lort op kan ikke ødelægge min dag. Gizmo skider kun uden for bakken og det bliver taget lige så hurtigt det bliver opdaget og thats it. Herre gud, det kan ikke bringe mit pis i kog:-)


  • #9   24. jun 2010 Nej, men jeg har så også en datter som den gang puttede ALT i munden, så hun ville æde lorten hvis hun fandt den! Katten havde 3 bakker... Og havde den bare tisset i bakken ville den ikke lave stort på den...
    Dvs. pissede den alle steder!
    Vi kan ikke lukke til vores sove værelse!
    Jeg kan ikke se hvad jeg kunne have gjort anderledes?
    Andet end at have givet katten videre.
    Det var ikke kun 1lort vi kom hjem til men lort. dvs. steder og pis i tøj, møbler osv.


  • #10   24. jun 2010 Da mine forældre overtog min storebrors kat pga. min bror og svigerinde skulle have baby. Skulle Yoda jo hjem til mine forældre og bo, da vi så åbnet for ham så han kunne komme ud angreb Bølle ham voldsomt,. Ved godt det nok var dumt bare at lukke en ny kat ud i Bølles hjem,. Men sådan skal du ikke gøre,. Det tog 3 mdr inden de kunne være i rum sammen.. De har stadig intet nært forhold men kan godt spise sammen.
    - men det jeg vil frem til er at hvis din kat er meget selvstændig, så vil jeg ikke tage en ny kat.. Bølle kommer og går som han vil og at se en ny kat var for meget for ham..
    - Det skal lige siges at begge hankatte er kastereret..


  • #11   24. jun 2010 Randi, kan godt forstå dig ikke særlig lækkert,. men er glad for tippet for mine forældre har lidt problemer med vores ene kat der ikke altid benytter sin bakke, så vil forslå at de evt. køber en bakke mere,. mange tak.

  • #12   24. jun 2010 Randi: Jeg kan ikke helt få det til at hænge sammen det du skriver? En kat skider normalt kun 2-3 gange om dagen, så med tre bakker burde der være en del at lave i:-)
    Men ja det ville sgi være ulækker hvis din datter havde taget en bæ som snack:-) *GGG*


  • #13   24. jun 2010 Den ville jo heller ikke lave stort på bakken hvis den havde tisset i den smiley
    Så den tissede 1gang på hver bakken og så resten rundt omkring i huset...


  • #14   24. jun 2010 Randi: Jeg kan godt se at det var et stort problem for jer, men som vi kan se i den anden tråd så har vi alle en forskellig terskel for hvor meget vi vil finde os i fra vores katte. Nu havde det bette pus jo heller ikke haft en for nem start på livet med at miste dens mor. Men nu har du jo heldigvis 3 dejlige katte der forhåbentlig ved hvad bakken skal bruges til*GGGG*

  • #15   25. jun 2010 Natasja- Ja, men katten blev heller ikke bare kastet ud til højer da det ikke lige kig efter planen smiley
    Det er faktisk den dyreste kat jeg nogen siden har haft, hehe...
    Og ville heller aflive end at kaste den videre i systemet som helt sikkert ikke ville have gjort det beder!
    Men nej, vil ALDRIG aflive mine katte pga. små ting! Jeg elsker dem og min datter elsker den lige så højt!
    Og har sunde og rakse katte, der udemærket ved havd en bakke skal bruges til, hehe...


Kommentér på:
en kat mere eller 2

Annonce