{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Ea S
Ea S
Tilmeldt:
7. nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

en kat mere? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er vokset op med kat, vi har 2 piger på under 3år. juli 2012 hentede vi mads hos dyrenesbeskyttelse i Roskilde han er nu snart 5år. i maj i år flyttede vi så hus m/have osv ca 1km væk fra den gamle bolig dette har mads ikek kunen finde ud så er han ude når det er mørkt mere end 1.5t løber han "hjem".vi har takket være en nabo altid fundet ham.jeg var på barsel da vi hentede ham så jeg var hjemme jeg er nu begyndt jo men han er kun helt alene hjemme hele dagen 2 dage om ugen man han virker trist/ensom de lange dage når vi kommer hjem. Han er gået fra at være ude kat hele natten til at være inde hele dagen og helst ville det men, om aftenen vil han gerne ud men det kan vi ikek pt. da vi hentede ham fik vi og vide han ikke var glad for andre katten men ved den gamle bolig fangede han store rotter emd de andre katte. mit spørgsmål er nu: 1.kan katte blive ensomme, og hvad kan vi gøre? 2.nogen forslag til havd der evt kan holde ham hjemme? 3. vil vi evt kunen få en ny kat, killing uden han evt bliver ulykkelig? alle forsalag er velkommende da vi snart har prøvet alt og vi kun vil vore lille misse mand det bedste smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en kat mere?
  • #2   7. nov 2013 Her en rigtig god side med ideer hvordan man hegner haven ind eller kattevoiler.
    Så havde han jo mulighed for at komme ud .
    http://www.katteindhegning.dk/


  • Ea S
    Ea S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   7. nov 2013 Mads er lidt dum når han selv vil for når det er lyst kan han sagtens være ude uden at løbe til vores gamle bolig, det er det der er så underligt. han er gået fra ung kat til sove heletiden stort set efter han fyldte 4år. og vi fik at vide af internatet han ikke kunen med andre katte men må også være stressende at være kat sådan et sted uanset hvor søde personalet er. jeg har ikek set ham reagre anderledes på fremmekatte end en hver anden kat ville.han er ikke nusse kat han køre sit eget løb og han skal bestem ikke være inde kat resten af sit liv men kun ude kat når det er lyst til det bliver sommer og han forhåbentlig føler trang til at blive hjemme. mht til en anden kat er det mest for hans skyld hvo svi kunne hente den og få en killing i en prøve periode så vi kan se hvordan de har det?

  • Ea S
    Ea S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   7. nov 2013 vi vil rigtig gerne give ham muligheden for evt at få en ven hvis det er det han har brug for og har han ikke så har vi givet ham mulighden.mads tager alt i stiv arm de jeg hentede ham hygge snakkede han hele vejen i bilen og rullede ud af kassen som om han altid havde boet hos os

  • Ea S
    Ea S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   7. nov 2013 Jeg er helt enig men jeg er sikker på en ældre kat ikke er en mulighed. så blev det noget blev det en killing.

  • Ea S
    Ea S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   7. nov 2013 nogle gode ideer til mads går på eventyr i mange dagen af gangen hvis han er ude om natten,? og han kommer ikek af sig selv vi har en nobo der ringer når han er der så vi kan hente ham smiley

  • Ea S
    Ea S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   7. nov 2013 ja men er desværre slet ikke muligt hvor vi bor og jeg syntes det vil være synd for ham. han skla bare lære det. håber lidt en evt killing ville give ham/dem lidt mere sammen hold så han ikke smuttede men det er jo 50/50 hvad vej det går


  • #12   7. nov 2013 Hvis han ikke kan med andre katte vil det da være dumt at få en til kat for hans skyld. Nogle voksne katte er mere aktive om aftenen og natten og så sover de om dagen. Så er det ikke fordi han keder sig eller er ensom om dagen, men en rytme han har.
    En af mine venner har også en kat der kommer på besøg efter at den har vandret 5 km til sin hans bolig. Der har den boet engang. Af en eller anden grund går den heller aldrig hjem igen, men skal hentes af ejeren. Jeg skal ikke kunne sige hvad grunden er til at den heller ikke bare går hjem. Det er jo så noget længere end 1 km. Jeg ved ikke om han kan affinde sig med en lukket have, så han ikke render så langt.


Kommentér på:
en kat mere?

Annonce