{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

"Vildkat" nu med sår {{forumTopicSubject}}

Jeg skal lige have et godt råd der kan hjælpe "min" kat weekenden over.
For det første er det en terrassekat som jeg har fået fikset, vaccineret og hele molevitten. Han fik også Stronghold for noget tid siden, men på det seneste har han igen gået og rystet lidt på hovet - altså som om han havde noget i øret. Jeg kan bære ham, men det er ikke en hel ufarlig mission.
I aften er han kommet "hjem" med et sår ved øret, blod smurt i pelsen og minsandten om han ikke klør i det smiley Jeg skal ikke udelukke at det måske er en byld han har kradset hul på eller et bidsår.
For han i det mindste ikke skal have ondt i det, har han fået Metacam (husapoteket)
Andre kan ikke håndtere ham. På en dyreklinik går han grassat.
Derfor kan en vagtdyrlæge jo ikke komme på tale, jeg bliver nødt til at vente til mandag, så jeg kan få en herhjem.Det er jo bidende koldt og han har læsted mv. og er mæt.
Hvad kan jeg gøre for at der ikke kommer infektion i det? Det så pænt ud, da jeg kiggede til det i aften. Jeg vil ikke gå ud og vække ham.
Skal jeg bare selv lade ham rengøre det - og kradse med beskidte klør i det..... eller skal jeg gå i gang med kogt koldt vand mv. Det er jo bidende koldt.
Hold en pæn tone smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Vildkat" nu med sår
  • #2   7. jan 2017 Jeg er enig med Lotte.
    I den her kulde så er daglig rensning med vand ikke helt den bedste løsning, og du kan jo ikke afholde ham i at kradse i såret det er kattens natur og det bliver nok en anelse koldt hvis du skal følge efter ham hele weekenden udenfor smiley smiley aj pjat
    Hold øje med det og bliver det helt slemt så må du lige duppe det med kogende vand og tørre ham godt bagefter så han ikke er våd, men det der Lotte linker til lyder som et rigtig godt middel så hvis du kan få fat i det så er det da klart det bedste.


  • #3   7. jan 2017 Hejsa!
    I dag har jeg haft ham oppe på et bord, under en lampe og det er øreflippen - og lige bag. Altså tror jeg at herren skal kigges i øret, jeg kunne i hvert fald ikke se noget - men det skal jo af sikkerhedsmæssige grunde også gå lidt stærkt...... smiley
    Anyway:
    Tak for rådet, jeg skal helt klart have sårpudder i mit husapotek smiley
    Det ville nu have været praktisk med en dyrlæge i huset....... smiley
    I øvrigt Heidi, så bevæger han sig kun lige over til hækken for at pisse, så hvis jeg nu bare klæder mig VARMT på smiley En sovepose på terrassen - jo, det ville passe ham smiley


  • #4   7. jan 2017 Godt han har dig smiley

  • #5   7. jan 2017 Det er han tydeligvis også glad for..... smiley
    Men dyrlæger og piller? Nej tak!


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #6   7. jan 2017 ja klorhexidin sårpulver .

  • #7   7. jan 2017 Klorhexidin skal renses af igen efter ca 5 minutter. Det desinficerer men udtørrer desværre også vævet

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #8   7. jan 2017 min for mange år siden,nyfødte datter,blev på hospitalet behandlet med klorhexidin sårpulver,og det forsvinder så at sige af sig selv.
    og jeg har efterfølgende altid brugt det til mine katte,ved rifter etc,og det er super effektivt,da det tager bakterierne,og det er jo det vigtigste,trods alt : )


  • #9   7. jan 2017 Jeg ser sår på mennesker hver eneste dag på job.

    Det er vel 10 år siden vi stoppede med klorhexidin.

    Vedr. Fjernelse af det fra kat:
    Egen dyrlæge


  • #10   7. jan 2017 Jeg har lige inspiceret "Herren" og det ser meget pænere ud, så jeg tror at han holder kløerne lidt i ro smiley



  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #11   7. jan 2017 Lena det var et råd jeg gav,som jeg selv har haft glæde af,og jeg ved at mange opdrættere altid har stående.

    det står dig frit for,hvad du vil bruge til dine katte. smiley


  • #12   8. jan 2017 Men Lotte og Berit - det er jo til heste - er det ikke for stærkt???

  • #14   9. jan 2017 Da min Speedy lige haft et sår mellem øre og øje, rensede jeg det med 0,05% klorhexidin fra apoteket, som anbefalet fra Netdyredoktor.dk.
    Først prøvede jeg kogt vand, det synes jeg ikke gjorde nok, så prøvede jeg klorhexidin (væske)og det virkede bedre.


  • #15   9. jan 2017 Så er vi lige kommet hjem fra dyrlægen og han opførte sig eksemplarisk smiley
    Jeg måtte dog lige fortælle dyrlægen, at man altså kan blive nødt til at behandle en kat i gulvhøjde!!
    Jeg snakkede med min egen i formiddags, men desværre kunne han ikke selv tage ham, så han ville instruere en anden - og så ville han lave en god pris...... Det tror jeg så lige at han havde glemt at skrive ind smiley Nå, men katten har svamp i øret og skal dryppes dagligt - hold nu kæft hvor jeg "glæder" mig!


  • #16   9. jan 2017 hold nu kæft hvor jeg "glæder" mig! Jeg gætter på det er ironisk ment smiley

    Det var da fint du lige fik det tjekket så han kan få den rigtige behandling, meeen det bliver nok ikke jordens nemmeste opgave smiley


  • #17   9. jan 2017 Øhh nej Heidi - må tilstå, at det er næsten dødsdømt på forhånd....
    Han fik efter min egen dyrlæges ordre også en sprøjte Convenia.


  • #18   9. jan 2017 Ja det kan jeg desværre forestille mig, øredråber er ikke kattes største ønske, jeg husker tydeligt da Smilla skulle have øredråber for Premier, hun var kun en lille killing men hold op hun kunne orme sig rundt og næsten ikke til at styre, samt jeg købte engang noget ørespray fordi jeg syntes Gåsens øre var snavsede, så tænkte det var en god ide, Tøsen var ikke enig, og hvis jeg tager fat i den flaske i dag, så 1 2 3 er Tøsen usynlig, pist væk - flygtet.
    Så jeg kan kun forestille mig hvilket helvede du skal igennem med en vildkat, jeg tvivler faktisk på at du får lov meget mere end 1 gang. Var der ikke en anden løsning??


  • #19   9. jan 2017 Hvis der er en anden løsning, så bliver det min egen dyrlæge der forestår det!!! Håber at penicillinen virker.

  • #20   9. jan 2017 Godt du nu ved det, og kan gøre noget, men det bliver ikke sjovt smiley hvergang Birk fik dryppet øre gav det et knæk i vores samvær, for han spurtede afsted så snart jeg nærmede mig, men kom så og sov ved mig om natten.
    Jeg fandt et tåleligt system, han fik aldrig dråber på mit skød, aldrig på sin faste soveplads, jeg listede til at gøre det klart når han var i et andet rum, og opdagede han det kunne det ligge klar en halv til en hel time, før jeg så gik hen bag ham, havde et hurtigt fast greb om ham, og så bare i øret med hele i en fart, og så lige nulre øret så det kom i dybden, så sagde jeg slut, vendte mig om og gik.


  • #21   10. jan 2017 Jeg stod meget tidligt op i morges - han skulle jo have dryppet ører.........

    Er der nogen der ved hvor små ører en kat kan få i løbet af no time???? Er der nogen der har en smule anelse om hvor lang tid det tager at lokke en kat ud inde fra en væghængt reol?
    Og er der nogen herinde der kan forestille sig synet af en kat der allerede i første hug ved hvor jeg har stillet flasken???????
    Dumme dyr - jeg vidste det og nu venter jeg på at dyrlægen ringer om der måske er en anden mulighed????????
    Det er i hvert fald den dyreste vildkat jeg har haft til dags dato.


  • #22   10. jan 2017 Uhh ja til alle 3 ting....
    Jeg havde næsten forudset at du ville få de problemer, og du får ikke lov at gøre et forsøg igen det kan jeg love dig for.
    Jeg håber din dyrlæge har en anden mulighed, det kan ikke være første gang en vildkat har sådanne problemer, så der må kunne findes på noget andet.

    Øv altså, det lyder til en lang og udfordrende dag.


  • #23   10. jan 2017 Hejsa!
    Ja, han havde en god idé. Jeg skal "vride" en vædet vatrondel ned i øret på ham..... Det er desværre det eneste svampedræbende de har smiley
    Men han mener også at selve penicillinen vil virke samt det smertestillende.

    Det med vildkatte, ja der er sikkert mange der har de problemer, men det er langt fra alle vildkatte der har en fodervært der går hele vejen.


  • #24   10. jan 2017 Det er selvfølgelig rigtigt, langt de fleste vildkatte må klare sig selv. Du er en sand katteven, flot at du tager dig så godt af ham smiley

  • #25   10. jan 2017 Jo tak, men jeg kan betro dig, at den var så glad for at komme hjem så min sofa lige skulle inspiceres........
    Sikke en tillid man kan få opbygget og lige så hurtigt miste igen hvis der sker bare det mindste der ikke går helt efter hans hoved smiley
    Jeg glæder mig "meget" til næste drypning........


  • #26   11. jan 2017 Drypning foretaget - YES! Og han blev så ked af det - sådan rigtig trist smiley
    Nå, men han er her da endnu og det må da heller ikke være nemt at sidde der under et bord med ører der er fulde af stads samtidigt med at Elvis undersøger rumpen og Lucas inspicerer hovedet - i sikkerhed oppe fra en stol....
    Nu er han ude igen smiley


  • #27   11. jan 2017 Sådan smiley

  • #28   12. jan 2017 Tror snart at jeg skal skifte karriere og søge optagelse på KU Life smiley

  • #29   4. feb 2017 Fandeme om det ikke er galt igen!!!!
    Nu er han endnu engang kommet på øredråber og hvis det vender tilbage, så skal han bedøves. Min dyrlæge har mistanke om en polyp SUK!
    Han er helt skaldet ved det ene øre smiley Drypning kan lige gå an hvis det belønnes med hamburgerryg!!!
    ÆV med ÆV på!!!


  • #31   4. feb 2017 smiley Ihh altså hvor er i da uheldige, stakkels mis og stakkel dig, han ender med at blive en dyr vildkat, men hvad gør man ikke for de arme dyr, man kan jo ikke gå og se på en kat der har det skidt


  • #32   4. feb 2017 Jeg beder bare til at det er sidste gang at han har øregangsbetændelse. Godtnok ville han elske at flytte ind..... men jeg aner ikke hvordan jeg skal faste sådan en kat og hvis han har en polyp og skal opereres - ja så skal man jo være realistisk.

    Det er i hvert fald min dyreste "vildkat" ever!!!!


Kommentér på:
"Vildkat" nu med sår

Annonce