{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ormekur hvor
  • #1   20. jan 2017 Hos dyrlægen.. Og det er det eneste sted, du skal ringe til din dyrlæge og fortælle at du har mistanke om orm, så bør dyrlægen sige at du skal komme med katten og derefter undersøge katten for at bekræfte orm, dyrlægen er etisk og lovformeligt forpligtiget til at se katten inden han udskriver ormekur.

    Jeg tror ormekur fås både som pasta og piller.


  • #2   20. jan 2017 Omformuleret : Hvor på nettet smiley

  • #3   20. jan 2017 Forhåbentligt ingen steder for det er ulovligt i Danmark.
    Ormekur er receptpligtig og kan derfor ikke købes i håndkøb i Danmark.

    Om du ulovligt kan finde det på en udenlandsk side vil jeg ikke gisne om, men i så fald er det ulovligt for dig at indføre i dk.


  • #4   20. jan 2017 Håber ikke at du vil give din kat nogle "ormekure" med tvivlsomt indhold.
    Det er der fare for hvis du importerer medicin - som det jo er - fra udenlandske sider.
    Hvis du alligevel vælger at gå udenom dyrlægen, så håber jeg s**** at det bliver snuppet i tolden!!


  • #5   20. jan 2017 Der er endog MEGET høj risiko for at man via nettet får fuskmedicin, der i bedste fald er virkningsløs.

    Sidste år var der en udsendelse på DR-tv om fuskmedicin. Rystende! smiley
    (i øvrigt ikke kun medicin købt over nettet, den var gal med, men det er der, der er størst risiko).


  • #6   20. jan 2017 Hold da op . !
    Her gik jeg og troede at det var fuldt lovligt , det der med at købe på nettet !!
    Men jeg kan da så berolige med at det har vi jo ikke prøvet endnu smiley .
    Jeg ku ligesågodt have lavet en tråd der hed : Hvor sælger i de stjålne cykler HøHø


  • #7   20. jan 2017 Lidt OT ift. ormekur, men tror jeg har fundet den dokumentar, jeg skrev om før, (bare lige hvis nogen skulle være interesseret i at se den).

    https://www.dr.dk/tv/se/medicin-der-draeber/-/medicin-der-draeber


  • #8   20. jan 2017 Medicin som dræber gælder vel ikke, hvis man køber det samme navn som hos dyrlægen....her tænker jeg på ormepiller til katte...Drontal.

  • #9   20. jan 2017 # 8 Jo da. Det er jo netop det, den slags svindel går ud på - at kalde falske varer det samme navn som den ægte vare, og få det til at ligne så godt, at man ikke umiddelbart kan se forskel. Ligesom svindel med alle andre mærkevarer. Med medicin har det så bare langt, langt alvorligere konsekvenser, da indholdet er noget helt andet end hvad det udgiver sig for.
    Men du kan jo selv se dokumentaren.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #10   21. jan 2017 nu findes der altså kendte og respektable net butikker hvor de har samme mærker ormekure,som her.
    men selv i england kræver de fleste nu recept(men kan være det ændres igen,nu de er gået ud af eu).
    men det koster jo altså også en del i forsendelse at få fra udlandet,så tvivler på det kan svare sig til en kat...


  • #11   21. jan 2017 Det er bare ikke lovligt, Berit. smiley


    Vi bruger Milbemax, når vi giver ormekur. Og det er en pille, de får en gang.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #12   21. jan 2017 Nej det er rigtigt,heller ikke fordi jeg gør det,selvom jeg kunne føle mig fristet,for nogle dyrlæger herhjemme tager sig lige lovligt godt betalt smiley

  • #13   21. jan 2017 Vores sender blot en recept til apoteket, da hun jo kender os så godt og ved, at vi ikke behandler i tide og utide. Så vi betaler egentlig kun, hvad pillerne koster. smiley

    Iøvrigt går der næsten ikke en måned, hvor dyrlægen ikke er forbi, så hun er her ofte nok. smiley


  • #14   21. jan 2017 Du skal ringe til dyrlægen, min dyrlæge plejer at sige at man skal veje katten. Så for en sikkerheds skyld så vej din kat med mindre du ved hvad den vejer smiley

    Min kat får piller, hvor jeg lægger pillen i leverpostej og gemmer den, så katten ikke opdager det smiley


  • #15   21. jan 2017 Jeg køber 12 Drontal fra England til 213 kr inkl fragt. Basta smiley

  • #16   22. jan 2017 Det bliver nok dyrere efter Brexit smiley


  • #17   24. jan 2017 Køb det i Tyskland, det er billigt og nøjagtigt det samme produkt du får i Danmark. Her tjener dyrlægen bare 10 x mere på det. Du kan også få det sendt fra Tyskland. Og lad være med alle diverse moralprædikener, det er dyrlægernes egen skyld at det bliver købt i udlandet med deres priser.

  • #18   24. jan 2017 Det kan da ikke være det helt store problem i at "investere" i en Milbemax til100 kr.
    JA! Egentligt skal dyrlægen se katten = en konsultation, men der er altså flere steder hvor du kan købe det uden kons.
    Det vil jo blive noteret hvilken kat det er udleveret til, så katten ikke unødigt behandles med ormemidler.
    Det noteres ingen steder hvis man køber det i udlandet, det er stadig ulovligt, det kan indeholde et ikke-aktivt stof og man risikerer også at få det snuppet i tolden.
    Ingen moralprædiken, men skal man ud i økonomiske spekulationer for en enkelt ormekur, så tør jeg ikke tænke på hvilke spekulationer man skal ud i hvis katten bliver syg!


  • #19   24. jan 2017 Loven er jo ikke lavet for at dyrlægerne skal tjene flere penge på dyre ejere.
    Loven er lavet af en årsag fordi folk har en tendens til at overforbruge og sliddele, hvilket gør det til en risiko at ormene danner resistens overfor ormegiften, hvilket så i længden gør at det vil blive svære og svære at bekæmpe orm hos kattene.

    Det er jo ikke for sjov eller for at nogle skal blive rige på andre at sådan en lov er lavet, har man et fornuftigt forhold til sin dyrlæge, så tror jeg ikke det er noget problem at købe en og ormekur uden en konsultation, det er det måske hvis man ikke er en særlig hyppig gæst hos dyrlægen eller hvis man vil købe en ormekur hver måned.


  • #20   24. jan 2017 Problemet er at vedr. veterinær medicin så bestemmer dyrlægen selv sin pris.

  • #21   24. jan 2017 Ja..
    Det gør tandlæger også... Din pointe????
    Som "Husk vildkattene" skriver så koster en ormekur 100 Kr. Såå


  • #22   24. jan 2017 Tja, hvis I bare fortsætter med at købe jeres medicin hos div. dyrlæger, så gør de øvrige også hvad de plejer :D.....nemlig at spare penge.

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #23   24. jan 2017 Jeg kan huske da loven omkring udlevering af ormekur blev lavet om,da kostede 1 pille lige pludseligt lige så meget hos dyrlægen,som en pakke kostede før.? og det var fra den ene dag til den anden.
    det kan diskuteres om 100 kr er meget for en kat,men har du 25 ,som ikke er helt urealistisk hvis du er opdrætter,og har 2 hold killinger og voksne,ja så taler vi 2500 kr,og det syntes jeg da er for meget for 25 piller ?? smiley der burde justreres lidt ind der.


  • #24   24. jan 2017 Desværre er det med love at man rammer med spredehagl. Altså man rammer alle også dem der før havde et fornuftigt forhold til tingene, men fakta er at før loven kom omkring og skur, der var folk generelt alt for rundhåndet i medicineringen af og skur, hvilket skabe en cafe for resistens, det ville jo heller ikke være rimeligt vel???

    Du har helt ret Berit der er stor forskel på om det er dyrt eller ej afhængigt af antallet af katte der skal have ormekur. Og jeg kan måske også syntes at 100 Kr er i overkanten, men sorry der er næsten alt medicin også til mennesker undtagen hovedpinepiller. Folk der skal have livsnødvendig medicin kan risikere at skulle betale over 1000 Kr for deres medicin hver eneste måned og det er folk der ofte allerede er på overførselsindkomst eller pension, det er heller ikke rimeligt.

    Jeg syntes heller ikke tandlægens priser er rimelige, en af min venner var i går til tandlægen for at få limet en krone fast som havde løsnet sig, 7 minutter tog det og kostede 993 Kr.... For lim...

    Der er skisme ikke meget her i verden der syntes rimeligt men det betyder ikke at vi må bryde loven blot fordi Vi syntes ting er urimelige. Og at sidde på en offentlig side og opfordre folk til at bryde loven syntes jeg nok heller ikke er rimelig.


  • #25   24. jan 2017 I øvrigt har nu er 2 ikke fået en ormekur siden de var killinger, og de har en eller haft orm, for mine er indekatte og fanger ikke mus og fugle eller får råt kød, så jeg behøver ikke købe hverken lovligt eller ulovligt medicin til mine katte. Så ja jeg fortsætter med at støtte min gode dyrlæge med alt andet selv om jeg syntes det er dyrt men så ved jeg da i det mindste at det er forsvarligt det de får da jeg stoler på min dyrlæge.

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #26   24. jan 2017 Jeg opfordrer ikke til noget ulovligt.men syntes altså i dette tilfælde,at det ikke er rimeligt,at man bare sætter prisen op ,som man har lyst til. smiley
    jeg syntes heller ikke det er rimeligt,at det er dyrlægerne,som kun tjener penge på katteopdræt,men sådan er der så meget..


  • #27   24. jan 2017 Den del med at opfordre til at gøre noget ulovligt var egentligt heller ikke myntet på dig Berit, men mere på andre her i tråden der mere eller mindre opfordre til at købe medicin i udlandet.

    Og jeg er helt enig med dig Berit, priserne hos dyrlæger er skruet urimeligt højt op, men de er blot ikke de eneste som selv bestemmer prisen på deres ydelser som skruer prisen urimeligt højt op.
    Jeg syntes faktisk det er urimeligt at nogle dyrlæger kræver et receptgebyr når de udskriver medicin, det tager dem 2 sek og ofte er de medicin de har i klinikken. Men desværre er der jo nok ikke noget vi kan gøre ved det. smiley


  • #28   24. jan 2017 Heidi.....
    Jeg opfordre ikke til noget som helst, så hvil du bare din frelste finger lidt. Folk er voksne mennesker, som i kraft af deres erfaring gør lige hvad der passer dem bedst.
    I øvrigt behøver man altså ikke at være på overførselsindkomst for at tænke lidt økonomisk....sådan er jeg opdraget smiley


  • #29   24. jan 2017 Jeg har ikke ondt i røven af at folk vil spare penge. Det vil jeg da også gerne. Men det kan også blive for småt, og for risikabelt.

    Hvad angår de høje priser på selve medicinen er det nok ikke kun dyrlægerne man skal klandre. Medicinalvarefirmaerne skruer tilsyneladende priserne op og ned - især op - efter forgodtbefindende.

    Jeg kender ikke priserne for ormekure nu om dage, men måske er der noget at spare på Petworld Vet.....


  • #30   24. jan 2017 I øvrigt behøver man altså ikke at være på overførselsindkomst for at tænke lidt økonomisk
    Hvor skriver jeg noget om at det kun er folk på overførselsindkomst der vil tænke økonomisk??? Jeg vil skam også gerne spare penge hvis jeg kan, jeg tror du blander noget af det jeg skriver sammen.
    Men jeg personligt ønsker ikke at bryde loven for at spare penge, ligesom jeg aldrig kunne finde på at købe hæler varer, hvad andre gør er deres sag, men jeg syntes blot det er umoralsk og dybt forkert hvis man opfodre andre i et offentligt forum til at bryde loven, hvad man gør selv er op til en selv så længe det kun skader en selv.

    Jeg er ikke frelst på ingen måde, jeg har nok bare været for tæt på den forkerte side af loven til selv at ville bryde den, da jeg har set hvad det gør ved andre mennesker. Hvis det gør mig frelst i dine øjne Annemette O, so be it.


  • #31   24. jan 2017 Jeg bakker helt op om at medicinalindustrien skruer priserne op. Hvorfor tror I at dyrlægerne udleverer Loxicom - kopi af Metacam hvis de så gerne vil tjene på det???
    JA! Det er sgu dyrt at være opdrætter - men omvendt så vælger man det selv smiley
    Og det har ikke en dyt med indkomst at gøre, jeg vil også gerne spare penge, men jeg går ikke på kompromis med mine kattes helbred. Ja, det er da unfair at man skal betale udleveringsgebyr, men er der nogen herinde der ved hvor mange gebyrer en praktiserende læge tager? Nej, for det betaler sygesikringen.

    Jeg er sandelig ikke frelst, for så købte jeg deres dyre slankefoder og mavediæt hos dyrlægen. Jeg ved at deres fortjeneste er 30 pct. så jeg køber det hos Zooplus smiley

    Men hvor mange har tænkt på hvor mange forbrugsstoffer en dyrlæge bruger hver dag? Har nogle af jer været backstage og set deres operationsrum? Der er kun en til at betale - og det er kunden!
    Så må man jo tegne en sygeforsikring.
    Freddies kiropraktik er dækket for 8000 kr. årligt, så jeg får lige dækket næsten det hele - jeg skal kun betale 10 pct.

    De omkring 2800 kr. jeg samlet set betaler årligt, er for længst tjent ind.
    Der er mange måder at spare på - og samtidigt sikre sit dyrs helbred.
    Man kan jo også lave en katteopsparing. Så kan der også hurtigt blive råd til en Milbemax - med udleveringsgebyr smiley


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #32   24. jan 2017 Husk vildkattene,selvfølgelig vælger man selv om man vil have kat,eller være opdrætter.
    vent og se,når loppekure kommer på recept,det gør de helt sikkert på et tidspunkt.så får vi at se hvad sådan en loppekur kommer op på,pr pipette selvfølgelig smiley


Kommentér på:
Ormekur hvor

Annonce