{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.417 visninger | Oprettet:

Ormekur - hvor? {{forumTopicSubject}}

Hvor længe holder en ormekur?
Vi fik Zira for godt en uge siden, og vi fik at vide at hun liiige havde fået ormekur.
Men hendes mave er simpelthen kuglerund og nærmest helt hård. Det kan da betyde orm ikke?
Hun leger som hun plejer og spiser fint, så der er slet ikke noget der.

Men hvor køber man ormekur, og er der en bestemt jeg skal bruge? Kan man købe det på apoteket?
Og evt. prisen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ormekur - hvor?
  • #1   22. okt 2007 Du skal ringe til dyrlægen og få det der... Det skal man ihvertfald her...

  • #2   22. okt 2007 Christina - okay, og skal jeg så hente det der? Eller bliver det sendt med en regning, eller hvordan foregår det?
    Og hvad koster det ca?


  • #3   22. okt 2007 Det kommer an på hvilket mærke hun fik. Det er ikke alle præparater der tager alle typer orm, så måske har i ikke fået ram på den type hun har.

    Gå en tur til dyrlægen og få en ormekur smiley


  • #4   22. okt 2007 Du skal hente din ormekur hos dyrlægen, man betaler som regel kontant. Du kan også få en recept med på det og hente det på apoteket men så bliver det meget dyrere.


  • #5   22. okt 2007 Indienite * Okay, vores dyrlæge har nemlig kun åben et par timer hver formiddag, og det er lige det tidsrum jeg er på arbejde. Så det er en smule besværligt.
    Kan man få en pille, som tager alle orm?

    Vi fandt ud af i forgårs at hun også må have haft lopper med sig, selvom hun også skulle have fået loppekur hjemmefra, for Oliver har også fået en del nu.


  • #6   22. okt 2007 Smut fordi dyrlægen i din pause eller få nogen til at hente kuren for dig smiley
    Køb også en Frontline Combo og kom af med lopperne.
    Jeg tænkte at det sikkert er meget rart at have en nem oversigt over ormekurene på markedet :o) Jeg har i hvertfald haft glæde af den, så here it goes, taget fra en af mine uddannelsesbøger.


    Advocate tager: Spolorm og hageorm
    Banminth tager: Spolorm og hageorm
    Droncit tager: Bændelorm
    Drontal tager: Spolorm, hageorm og bændelorm
    Flubenol tager: Hageorm, spolorm, piskeorm
    Milbemax tager: spolorm, hageorm, piskeorm og bændelorm.
    Panakur tager: Spolorm, hageorm og piskeorm
    Profender tager Spolorm, hageorm og bændelorm
    Stronghold tager spolorm og hageorm.

    Desuden tager advocate også lopper og øremider, og kan forebygge tropiske hjerteorm.
    Milbemax forbeygger hjerteorm.
    Stronghold tager desuden lopper og øremider samt bidende lus.



  • #7   22. okt 2007 Indienite * Okay, tusind tak :o)
    det vil jeg få fat i.


  • #9   22. okt 2007 ~Camilla Didde~snart med 4 -

    Hmm jo, men det er jo så heller ikke det jeg hentyder til?
    Selvfølgelig er det vigtigste at mine katte er raske, men derimod er det jo meget rart alligevel at vide om en ormekur koster 50 kr eller 500 kr, da jeg aldrig har haft behov for det før.


Kommentér på:
Ormekur - hvor?

Annonce