Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattens hoved
  • #1   4. mar 2017 De der sikkerheds kroge man kan købe til vinduer er ret gode, der er forskellige indstillinger på. Når jeg bruger den kan katten ikke komme ud. Og skulle den vippe krogen sker der ikke noget for det kan man ikke så vinduet åbnes. Men ellers plejer jeg at regne ud fra kattens hoved . Kan hovedet ikke komme ud kan resten vel heller ikke.

• #2   4. mar 2017 Det er en fransk altan så hvis han klemmer sig igennem vil han falde ud, jeg har lagt et billede op af den krog min mor snakker om

profilbillede
  • #3   4. mar 2017 Jeg havde sådan en lille krog på min dør ud til haven. Problemet kan være at hun skal kunne få nogle fingre ind og til at løfte krogen op og ned udefra. Så hun skal måle godt efter.

• #4   4. mar 2017 Den smule man kan åbne døren med en krog uden at katten kan presse sig igennem giver ikke meget luft.
    Du skriver det er en fransk altan, så er det ikke en altan man som sådan kan komme ud på?? Men spørgsmål.... Åbner døren indad eller udad??
    Hvis den åbner udad, hvorfor så ikke endnu bedre sætte et net foran døren?? Så kan døren åbnes lige så meget kan har lyst til og behov for og katten kan ikke komme ud.

Bruger man sådan en krog som du viser billede af så skal man være 100% sikker på at den sidder højt nok til katten ikke kan skubbe den op.
    Men for at regne ud hvor meget døren kan åbnes uden katten kan presse hovedet igennem så må du måle katten fra øre til øre og fra toppen af hovedet til under hagen, for katten kan jo lægge hovedet på skrå og presse det den vej igennem. Jeg vil gætte på at åbningstider gen max må være 5 cm, for er katten ihærdig nok så kan alt lade sig gøre og i værste tilfælde så vil katten forsøge at presse sig delvist igennem og ende med at hænge fast og evt blive kvalt eller invalideret.

• #5   4. mar 2017 Den åbner indad, jeg håber bare at hun ikke køber noget så han kan komme ud, hun siger at hun kan bare lukke ham ind i et rum imens hun har døren åben, jeg sagde til hende at det vil jeg ikke have, det er jo ikke rart for en kat at være lukket inde

• #6   4. mar 2017 Ja jeg tænkte desværre nok at den åbnede indad.
    Jeg ville nok forsøge at finde de en net løsning frem for en krog løsning, for det er ikke meget man kan åbne døren med en krog uden at katten kan slippe ud.
    Kan det ikke være en mulighed med et fastmonteret volierenet udvendigt???

• #7   4. mar 2017 Jeg tror ikke at vi må sætte det op, vi Bor i lejlighed

• #8   4. mar 2017 Når det er en fransk altan tror jeg godt hun kan montere sikkerhedsbeslag de giver max lidt over 3 cm åbent vindue. Og katten kan ikke åbne dem da der er spærre på. Det er da mere sikkert en den lille krog. https://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/doervinduessikring/sikringsbeslag3800medspaerre/

• #9   4. mar 2017 Det kan jo undersøges om det er tilladt. Man kan højst få et nej.

• #10   4. mar 2017 Der bor en anden, i en blok ved siden af os, hun skulle fjerne det, de ville ikke have det, men vi spørger dem selvfølgelig

• Sine_
    Sine_ Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #11   6. mar 2017 Jeg vil mene at det er forskelligt fra kat til kat hvor små åbninger de kan komme ud ad. Jeg har 2 katte, og den ene har et meget mindre hoved end den anden. Og han kan åbne døre.. smiley Jeg ville også forsøge mig med noget net end krog, i frygt for at katten lærer at åbne krogen.

• #12   6. mar 2017 Okay tak

• #13   6. mar 2017 Jeg er selv ved at kigge på det der hedder Petnet og som kan bestilles på fluenet.dk. Jeg har så ikke fået det endnu. Der ser det ud til de kan lave rammer der passer ind i vinduet men det er jo nok en del dyrere end en krog eller en hjemmelavet ramme. Men det er så neutralt at det kan jeg næsten ikke tro de kan forbyde jer i en boligforening. Især ikke hvis rammen kan fås i samme farve så vil der jo næsten intet være at se.

Kommentér på:
Kattens hoved

Annonce