5.662 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Kraver... hvad fanden gør vi? Kraver... hvad fanden gør vi?

Hej KG

Nogen af jer ved vi har bøvlet med et sår på Milos hase som efter hans bur ro bare er blevet værre og værre og vi har prøvet med forbindinger(resulteret i et lille sår oven på benet), vi har prøvet med blød krave, han kan få benet hen over, og gud hjælpe mig vi har prøvet med hård krav nu i en dag og bæstet kan allerede finde ud af at nå det lorte sår smiley

Vi ved ikke hvad vi skal gøre, så nu har han en omgang med en blød krave på og uden om en hård krave, for ja. Vi ved ikke hvad vi skal gøre, dyrlægen ved det godt, men har heller ikke nogen idéer til hvad vi kan gøre overhovedet smiley

Gode råd modtages med kys hånd og i får lige et billed af skvat katten som jeg har valgt at døbe ham lige nu smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kraver... hvad fanden gør vi?
  • #1   8. mar 2017 Det var da utroligt, det stædige lille bæst smiley
    Ja jeg ved slet ikke hvordan du skal gribe det an, så har ingen bud desværre smiley

• #2   8. mar 2017 Øv altså smiley jeg håber det virker.

• #3   8. mar 2017 jeg har måske en ide, behold kraven på læg en forbinding på såret, noget væske ikke kan gå igennem, smør så citronsaft, sennep et eller andet katten bare ikke kan li på, det hjælper ihvertfald med ledninger man ikke vil have tygget over, Det er bare SINDSSYG VIGTIGT at det IKKE kan gå igennem forbindingen, gider ikke betændelse oveni hatten smiley

• #4   8. mar 2017 Det er en fin idé Stine, men det med forbindingen dur ikke, for med forbindingen kommer der bare et nyt sår omme på den anden side af benet og så er vi lige vidt desværre smiley

Det er det jeg siger vi aner ikke hvad vi skal gøre overhovedet mere smiley

• #5   8. mar 2017 http://www.netdyrlaege.dk/kat/plejeprodukter-kat/sarpleje-kat

prøv Vetramil salven - den virker rigtig godt

og så er der noget bitterspray som fåes på samme side.

og så kraven på og så skal der ikke være hår omkring såret, da det påvirker såret til at det ikke vil hele ordenlig.

• #6   8. mar 2017 Anja N det med hår omkring såret har han fint gjort selv smiley hans ben er næsten hårløs fortiden smiley

• #7   8. mar 2017 Måske sådan en fætter her vil kunne klare det.
    https://cotonshoppen.dk/outlet-500/boobooloon-oppustelig-krave-outlet-p7100

profilbillede
  • #8   8. mar 2017 Jeg tvivler overgaard, Milo finder bare en måde hvor på han stadig kan slikke i såret, han er en lille problem solver smiley

• #9   9. mar 2017 Puha jeg kan virkelig mærke at alt det her med Milo virkelig tager hårdt på mig fordi vi ikke kan komme af med de sår og alt det med hans sene og alt det! Men uden at håbe for meget så ligner det at vores doble krave på ham virker og hans sår ser bedre ud idag. Han kan dog ikke særlig godt spise tørkost, men han kan spise hans vådmad. Så vi håndfodre ham tørkost et par gange om dagen og så må han få lidt ekstra vådmad i denne tid. Vi synes det er vigtigere at få bund i de her sår!

• #10   9. mar 2017 Gosh. Stakkels jer. Ingen løsningsforslag - men en stor portion medfølelse herfra smiley

• #12   9. mar 2017 Vi har også overvejet at tage ham til dyrlæge igen så dyrlægen kunne lægge en forbinding over sårene for det tænker jeg er bedre end vi selv kan gøre, men lige nu ligner det at det her vi har gang i virker så det håber jeg selvom jeg ikke tør håbe for meget :s

• #13   9. mar 2017 Og dog - Jeg tænker på om det kunne være en idé at give Milo forbinding på et helt andet sted - altså et andet ben. Så kan det være at det vil irritere ham så meget, at han vender opmærksomheden mod det og koncentrerer sig om at fjerne denne forbinding? Eller en sele eller? Bare noget der generer en smule mere, så han får fokus væk fra såret.
    Bare et forslag... smiley

• #14   9. mar 2017 Det er godt forslag, men jeg tro ikke jeg vil kunne finde noget der irriterer ham så meget han mister fokus fra såret smiley

• #15   9. mar 2017 Jeg ved Silla havde lim på sit sår fra sin sterilisation men det kommer måske an på hvilket slags sår det er om man kan bruge det og hvor meget det må lukkes. Det var jo oven på syningen. Det holdt længe.

• #16   9. mar 2017 Min kæreste siger han har haft det overvejet. Vi er blevet enige om at hvis det her med 2 kraver ikke virker(hvilket det ser ud til at gøre), så er vores løsning at vi tager ham til dyrlægen og får dem til at komme på en løsning, om det så er lim, forbinding eller hvad de kan finde på der kan forhindre ham i at slikke så gør vi det smiley

• #18   9. mar 2017 Anette M det sker så ikke! Du aner vist ikke hvilket blodbad vi har her hjemme hvis han ikke har kraven på smiley

• #20   9. mar 2017 Milo kan fint klare kraven og det, han spiser ikke hans tørkost nej, men vi håndfodre ham og han spiser hans vådmad så det går nok smiley

• #22   9. mar 2017 Hans Akillessene har været halvt sprunget så han har skulle have bur ro i 4 uger og skal stadig tag det roligt i 6 uger endnu smiley

• #25   9. mar 2017 Anette der er blevet fundet en løsning på det. Undskyld jeg siger det men det virker til du ikke har læst emnet helt igennem og måske ikke forstår mit indlæg.

Og vi skal ikke have kraven af ham. Tager vi kraven af ham har vi blod over alt og såret bliver bare større og han er ren inde kat så han skal ikke ud.

• #29   9. mar 2017 Anette det er dårligt hvis han slikker det op hele tiden og ikke lader det hele op ordentlig så kommer vi aldrig af med det og det er der problemet er for det er ikke blevet bedre overhovedet.

Jeg vil gerne at du stopper med at svare på min tråd for du har ikke forstået hvad der sker og hvorfor det her frustrerer mig så meget. Og dine svar hjælper ikke. Jeg ved godt hvad der er bedst for min kat og hans sår og hans sygdom! Og hvis du gad lige at bruge lidt tid og læse mine andre tråde på det sidste vidste du hvad der skete!

• #31   9. mar 2017 Anette du ryger på min blokerings liste ny jeg er ked af det. Men vil ikke have du kalder min kat for sindsyg eller misforstår mine beskeder og skriver det som om jeg er dårlig katte ejer din sidste besked viser tydeligt du ikke læser mine beskeder !!!

• #32   10. mar 2017 Heidi jeg syntes at du gør et stort stykke arbejde med din kat.
    ja det er ikke sjovt når de kommer til skade, eller skader sig selv. man står som pelle alene i verden.
    jeg har stået med en 3 års hunkat som havde fået fjernet en tå, så hele hendes forben var pakket ind. det tog ikke engang et par timer fra hun kom hjem til forbindningen var ødelagt. jeg tror vi var af sted 3 gange for at få lavet en ny forbinden. hendes mor ødelagde knæet for 1 år siden. det tog 14 dage hvor man ikke kunne bestille andet end at fare rundt efter katten, for hun ville bare op på borde/stole mm. missemors søster brækkede et ben efter fald ud af vindue, og hun sad også i bur i over 1 mdr. det er jo den måde som mange bruger ved brækket ben mm. katten skal jo holdes i ro når de har alvolige skader. Frida(missemor) var jo en ældre kat så hun kunne holde sig selv i ro. men en ung kat kan ikke holde sig selv i ro.
    så du

• #33   10. mar 2017 Mange tak Anja N for de fine ord smiley

• #34   10. mar 2017 et forslag som jeg ikke synes du svarede på var bitterspray ?
    da det var det som jeg brugte da Ches havde lavet dette nummer da han havde fået forbindingen af efter 6 uger, kan dog ikke finde billedet fra selve dagen ...dette billede er på 3 dagen med bitter spray på 2 gange om dagen. og det hjalp .... behøver jeg at sige at det dryppede med betændelse og blod den første dag ? han havde fået forbindingen af og dyrlæagen sagde vi behøver ikke rense bare tag ham hjem og lad ham få en krave på .... klog som han var havde han fundet ud af at bruge kraven til at skrabe hud og hår af så det var ikke et kønt syn jeg kom hjem til efter 3 timer væk smiley

profilbillede
  • #35   10. mar 2017 Nej jeg svarede hvis ikke på det med bitterspray men det var da en ide og især hvis det har virket så godt på din drengs ben der smiley

• #36   10. mar 2017 tro mig det virker smiley dette er efter en uge og han havde aldrig kraven på igen efter jeg så hvad 3 timer i et rum alene kunne gøre med sådan en hård krave
    jo vi rensede det også i bund først pga det var så slemt som det var... men bitterspray på 2 gange om dagen er du hjemme så giv 3 gange det virker, eller lad mig sige det sådan her det virkede for mig smiley

profilbillede
  • #37   10. mar 2017 Hmm... jeg tro mig og kæresten er blevet enige om nu her hvis det her med doble krave ikke virker så prøver vi måske det med bitterspray inden vi hopper over til dyrlæge løsningen smiley

• #38   10. mar 2017 Vi køber bitterspray nu her og ser om bæstet kan lade være med at slikke i det smiley

• #39   11. mar 2017 Kæmpestort skulderklap herfra!
    Hvor har I allerede gjort meget og ja faktisk er det jo heller ikke nemt for Milo at fatte hvorfor han ikke må slikke i det sår!
    Hvor har I været tålmodige og jeg håber at det får en lykkelig udgang smiley

• #40   13. mar 2017 Hi Hi, han ser ellers sød ud med den krave

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #41   13. mar 2017 Jeg synes bestemt, I skal en tur mere til dyrlægen. Der må være noget, der gør ondt/irriterer, hvis han ikke kan få tankerne væk fra benet.

Hvis lokalbedøvende salve/injektion hos dyrlægen får ham til at stoppe slikkeriet/bideriet, så ER det fordi noget gør ondt/klør helt vildt!

Jeg ved godt, at I ikke rigtigt er til gå-ture i snor, men frisk luft med nye dufte og oplevelser i øvrigt kan MÅSKE give ham tilpas mange inputs til at han kan falde til ro i nogle timer bagefter? - Improvisation over samme emne: lukket kurv/transportkasse på cykeltur, der er passende lang???

De allerbedste hilsener

Kommentér på:
Kraver... hvad fanden gør vi?

Annonce