{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.583 visninger | Oprettet:

Vil pludselig ikke bruge kradsetræ... {{forumTopicSubject}}

For en to-tre uger siden, havde Flocke et "uheld" i den øverste kurv. Dvs. hun havde kastet en hårbold op - det er jo hvad der sker. Inden vi opdagede det, var min kæreste ved at læsse hende af i den øverste kurv - den er så høj, så man ikke lige umiddelbart kan se ned i den. Det var hun meget utilfreds med - forståeligt, der lå en hårbold. Den opdagede vi og vaskede puden.
MEN - siden da har hun slet ikke villet ligge i nogen af de tre kurve i kradsetræet. Som i slet ikke. Hvis man prøver at sætte hende af på en af dem, så går hun nærmest rundt på kanten af kurvene og hopper straks videre til vindueskarmen.
Jeg har prøvet at spraye den med feliway... Samme reaktion.
Har prøvet at lægge et tæppe i en af kurvene - uf, samme reaktion.

Er der nogen som har prøvet noget lignende? Skal vi virkelig smide det (forholdsvis nye) kradsetræ ud?

Hun bruger stadig træet forneden til at hvæsse kløer - men hun vil slet ikke ligge i kurvene. Det gjorde hun dagligt før.

Nogle forslag til hvad jeg skal prøve?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil pludselig ikke bruge kradsetræ...
  • #2   30. mar 2017 Jeg har prøvet at min Tøsen har haft kastet op på en af hylderne på sit kradsetræ, jeg vaskede så grundigt det nu kan lade sig gøre på plys der er fastmonteret på en plade. Der gik også en rum tid før hun igen ville ligge på kradsetræet, hun brugte som din også træet til krads men må ikke på det overhovedet, jeg husker ikke hvor lang tid der gik før hun igen benyttede det til at ligge i, men hun begyndte at ligge i det igen efter noget tid.

  • #3   30. mar 2017 Du kunne måske prøve med Baldrian dråber eller catnip spray i stedet for feliway. Det kunne måske lokke hende til at benytte hylderne igen.
    Jeg tror det er oplevelsen af opkast som på en eller anden måde gør hende utryg og derfor afholder hende fra at ligge på hylderne.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #4   30. mar 2017 Gør det rent så godt du kan og lad det tørrer først og så spray noget R10 på, det tager lugten. smiley

  • #5   30. mar 2017 R10 har jeg ikke overvejet... Betrækket er aftageligt, så det har været en tur i vaskemaskinen men det har måske ikke taget det hele.
    Baldrian har jeg heller ikke prøvet.
    Fint med tips - ellers må jeg håbe, at tiden gør udslaget.
    Nu er det jo heller ikke sådan, at hun ikke har andre steder hun kan ligge...


  • #6   31. mar 2017 Jeg afprøvede min Feliway flaske på et bordben som min kat er ved at flænse godt og grundigt gennem flere år og der gik faktisk mange dage før hun var i bordbenet igen. Jeg ville bare have hun fordelte det lidt til de andre bordben men det er åbenbart det ene ben der er bedst. Jeg tror ikke du skal sprøjte med feliway det skulle jo forhindre markerings adfærd og kradseri. Det står der på min flaske som bare hedder Feliway.

  • #7   31. mar 2017 Jeg troede at feliway skabte tryghed? At de netop ikke markerer fordi det er trygt og derfor unødvendigt? Vi bruger det når vi skal ud og køre... Sprøjter lidt i buret på forhånd.


  • #8   31. mar 2017 Pyyyy hvor er jeg glad for, at mine hynder kan tages af og vaskes smiley men det kan godt tage lidt tid før de er godkendte igen.

    Jeg havde 2 hynder nede bare for at børste dem, og fordi den ene altid bliver brugt af Røde, prøvede jeg at bytte rundt på de 2 hynder, nu ligger Mitti mest på Rødes ynglings hynde, og Røde har fundet ud af, at min seng er god.
    De er så duft orienteret at vi knapt kan forstå det.


  • #9   16. jun 2017 ENDELIG - nu er den øverste kurv taget til nåde igen - godt 2 mrd. har den været no-go! Uklart hvad der har gjort forskellen... Mærkelig kat!

    profilbillede
  • #10   16. jun 2017 smiley Det var da godt at kradsetræet blev taget til nåde igen, katte får nogle gange nogle sjove uforklarligt ideer smiley smiley

Kommentér på:
Vil pludselig ikke bruge kradsetræ...

Annonce