{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

problemer med loppekur {{forumTopicSubject}}

Jeg har givet flere af mine andre katte loppekur uden problemer gennem tiden. Der er ingen der har været vilde med det men det er blevet gjort når jeg har set tegn på lopper. Med med Silla går det galt og jeg er nu blevet helt nervøs for at dryppe hende i nakken. Det gift skulle jo nødig ende andre steder end i nakken. Hun ryster sig så voldsomt bagefter, så det står ud fra hende i en sky. Sidste gang havde jeg lige sat mig ned og tænkt det gik godt, det kom på perfekt på inde ved huden . Hun stod i vindues karmen og ca 5 min efter sad der en hel del på vinduet. Hun har ret kort pels. . Silla er den eneste kat jeg har haft der laver det der voldsomme ryst bagefter og hun er virkelig god til det. Har i nogle gode råd. Er det mig der gør det forkert ? Jeg forsøger altid at få det ned på huden som der står uden det render og uden at gnide i det.Dyrlægen foreslog mig at dele det over men jeg synes det er lidt synd at skulle plage hende flere gange når hun tydeligvis ikke kan lide det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer med loppekur
  • #1   24. apr 2017 Du kan måske forsøge at pakke Silla ind i et håndklæde inden du drypper. Den ene langside skal være ud for hendes hage og så samler du relativt stramt om hende på ryggen. Dvs. forpoterne er også pakket væk. Så kan du komme til at dryppe i fred og straks efter trække håndklædet en smule mere op om hende, mens du løsner grebet om det, så hun får benene fri, men ikke kan komme til at ryste sig de første måske 5 minutter, hvor du må sidde med hende. Ved ikke om det vil virke - Bare et forslag... smiley

    Men det med de dråber er noget skrækkeligt svært noget at slippe lykkeligt fra smiley


  • #2   24. apr 2017 Ja det er ikke nogen nem kunst at få givet en kat loppekur fra pipetter. Dog har jeg ikke haft en kat der ryster sig, men jeg tænker på om hvis du fordeler pipetten over et større område i nakken om så ikke det vil trænge hurtigere ned i huden, så hun ikke kan ryste det af sig, du har jo hele stykket fra mellem ørene til skulderbladet hvor du kan komme det på, det skal jo blot være et område hvor hun ikke kan nå at slikke sig eller røre med poterne.

    Min ene tidligere kat forsøgte at flygte fra loppekur når han havde fået den, det var virkelig synd for ham, efter han fik pipetten i nakken så elskede han rundt i stuen i omkring 2-5 minutter for at komme væk fra det, jeg havde så ondt af ham, det blev dog bedre med alderen.


  • #3   24. apr 2017 Jeg tror jeg prøver mig frem med at fordele det lidt foreløbig som du foreslår Heidi N for det er ikke det store problem at give hende det, når hun ellers lige er i ro. Dyrlægen sagde jeg måtte dele det over i to portioner . Så må jeg se om jeg kan aflede hende lidt bagefter så hun har mindre held med at ryste sig .

  • #4   24. apr 2017 Bruger du det kun når du ser lopperne, for katte ryster sig jo også når irritationen er der fra utøj, så det med at man først giver når man ser dem er ikke særlig godt.. Og hvis du vil undgå at give for tit, så brug evt en af de produkter der holder i 12 uger, dem får jge ved min dyrlæge igennem min AniPlan aftale og det gør at mine ikke er klistret i nakken hver 4-5 uge, mine gider det heller ikke det er jo nogewt klistret stads.. Men ved at dem jeg bruger havde lavet en tyggetablet til katte men da kattene ikke ville spise den tog de den af markedet igen.. Dog ville jeg nu hellere have stukket den sølle pille i halsen på dem og så var det overstået end sidde med en tube og smide i nakken smiley
    Men den jeg får er mere en tube end en pipette og er så nemmere at påføre (Synes jeg)..

    Jeg ville nok ikke dele dosis som den første løsning med forsøge at komme det på over et lidt længere stykke.. Og det med ikke at gnide den har jeg aldrig hørt, jeg kører spidsen af tuben led over huden da jeg kan se den suger det bedre på den måde og mine katte har aldrig haft noget med hjem smiley

    Held og lykke med det og du skal nok finde den rigtige måde for hende.. Om det så bliver at sidde med hende i 5-10 min efter behandlingen for at det er suget ind, så må det jo blive sådan, men at klistre pelsen oftere gør det nok værre smiley

    Mvh


  • #5   24. apr 2017 Jeg ville nok give noget andet som ikke er til huden.
    Hvad med det som dyrlægen kan give i sprøjte? Eller er der andet? Som ikke skal dryppes på huden.


  • #6   24. apr 2017 Man kan også få noget i pilleform. Men kan ikke huske navnet smiley Mener at det holder i 3 måneder...

  • #7   24. apr 2017 Jeg har overvejet det Jette L og Hanne U og vi skal over til revaccination inden ret længe og så det kunne det måske være en løsning med piller. Jeg har ikke set lopper på hende nogen sinde, heller aldrig i huset og det er kun når de loppe midler kommer i nakken på hende hun ryster sig sådan. Det er tydeligt det er loppemidlet hun reagerer på. Der er en nær nabos kat der lige har fået piller og hun anbefalede dem en aften vi snakkede sammen . Jeg kan så heller ikke huske hvad de hed men det må dyrlægen jo vide. Naboen mente hendes havde haft lopper og så ville det jo være smart Silla også får en kur når der har været lopper og hun er mere ude nu og ofte går de samme steder .

  • #8   24. apr 2017 loppeskema

    profilbillede
  • #10   25. apr 2017 Lis* Jeg kan ikke se noget på dit skema.

    Ja nøjagtig som Lotte skriver står det også tydeligt på indlægs sedlen at midlet kan give ætsninger og at man ikke må gnide det ind i pelsen eller ind i huden, heller ikke trække eller gnide i det efter påførsel for at fordele det . Så det gør jeg selvfølgelig ikke.


  • #11   25. apr 2017 Jeg kan jo helt klart anbefale Program Vet injektion. Den gives hvert halve år og jeg har ikke haft lopper siden smiley Du kan jo kombinere den ene med vaccinationen, så sparer du en konsultation smiley

Kommentér på:
problemer med loppekur

Annonce