{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Var det hunden der gjorde det? {{forumTopicSubject}}

Heej alle.

Jeg har lige en lille historie at fortælle som jeg gerne vil have I vurderer for mig og fortæller jeres mening om;

4. November 2006 kom jeg hjem fra Spanien. Det første jeg lægger mærke til da jeg kommer hjem, er et kæmpe sår der går helevejen fra Bamses nederste del af skulderen, tværs over skulderbladene og ned på den anden skulder. Såret er altså cirka 15-20 cm. langt og ca. 2 cm. bredt. Jeg spurgte mine forældre hvad der var sket, og de vidste det ikke, men de havde været til dyrlægen med ham hvor dyrlægen havde sagt: "Dette stammer ikke fra en slåskamp med en kat, da katte ikke kan lave sår som dette. Det kan have været en sur nabo der har hevet pelsen af ham eller det kan være en hund der har bidt ham."
Vi diskuterede situationen. Jeg blev meget vred over at høre, at det kunne have været en Nabo, men som tiden gik, lagde vi problemet bag os, sørgede for at såret helede og det er jo nu over 2 måneder siden.

Nu kommer det næste så: Min genbo har fået en ny hund. Jeg er ikke klar over hvor gammel den er, men den er vel omkring 3½ måned gammel, eller der omkring. Jeg sad her ved mit skrivebord og tegnede, og så så ud af vinduet min genbo komme gående med hvalpen i snor. Bamse sad i indkørslen ved siden af, da han jo helst ikke ville gå i vejen for hunden der havde fået øje på ham, og var ret meget oppe at køre.
Jeg ser så min genbo gå med hunden om bag ved Bamse hvorefter hun lade hunden jagt Bamse helt over på stikvejen ved siden af (200 m.) Bamse løber jo alt hvad han kan, mens den der lille hund bare springer efter ham. Hun har hunden i snor, men løber med hunden så den jagter Bamse væk.

Kan I forstå hvor jeg vel hen med det? Det satte en del tanker i gang i mit hoved. Og Bamse var jo ikke engang på deres grund. han sad ligeså stille bag en hæk. Kan nogen sige mig hvad det handler om, og hvorfor man gør sådan noget?

Jeg blev MEGET vred, for hvis det er den hund der har bidt Bamse, har jeg en høne at plukke med min genbo.

Hvad er jeres holdning til dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Var det hunden der gjorde det?
  • #1   13. jan 2007 Din nabo er enten et tankeløst fjols, eller din nabo kan ikke lide katte, og lære sin hvalp, at hvis katten ses, så skal den jages.
    Jeg ville nok få blodtrykket ned, og så tage en snak med naboen om det som du har set, og hør om naboen ikke kan lide din kat på sin grund.


  • #2   13. jan 2007 Ja, det underlige er bare at hun selv har en Norsk skovkat. Og det er ikke fordi vi nogensinde har behandlet hendes dyr dårligt, selvom hendes tidligere hund tit stak af over i vores have og begyndte at lege med vores katte ((hendes tidligere hund var ikke voldelig på nogen måde)). Vi kom bare over med hunden igen, så jeg forstår simpelthen ikke hvad fanden hun bilder sig ind.

    ((Undskyld sproget, er bare så opkørt over det!))


  • #3   13. jan 2007 Ja det ville jeg også være. Det er der for jeg skriver dit blodtryk lige skal ned igen, inden du tager en snak med hende.
    Måske er hun bare et fjols uden omtanke for hvad hun laver.


  • #4   13. jan 2007 Ja havde jeg set nogen gøre det ved en af mine katte, så må du meget undskylde så havde jeg sku ikke siddet her og fortalt om det jeg var fløjet lige ud i hovedt på personen og råbt af hende/ham hvad de bidlte sig ind... og truet med at melde dem...

  • #5   13. jan 2007 Arjn smiley hva dæælgen sker der ...

    Jeg ville forsøge at slappe af, og tage over med det samme og snakke med hende om det du så, og om din kats store sår.

    Held og lykke med det hele , håber det order sig


  • #6   13. jan 2007 jeg er den der sindsyge type der ikk finder sig i at nogen er onde ved dyr overhovedet sååå hvis jeg ser sådan nogen såå får de dælme besked og ser jeg det igen jammen så får de det på den hårde måde....stakkels kat uha

  • #7   13. jan 2007 Nu kan det så bedst betale sig på sigt, at holde sig gode venner med sine naboer, hvor skære de end er.
    For de kan jo gøre alt muligt ved ens kat hvis de får fat i den inde på deres grund.
    Så igen, jeg håber det har været manglende omtanke fra hendes side.
    Med hensyn til det med såret.
    Har jeg en gang haft en sindssyg nabo, som fangede min kat og skar den op fra hals til hale. Ikke så den døde, for han skar ikke igennen bughinden, og katten kunne slæbe sig hjem igen. Men sindsyge mennesker findes også nogen gange som ens nabo.
    Heldigvis bor han her ikke mere.


  • #8   15. jan 2007 Præcist, det var også derfor jeg ikke bare løb ud og skældte hende ud, for det synes jeg jo heller ikke jeg kan bilde mig ind, og jeg er også typen der holder mig lidt tilbage.

    Puha, skar han i din kat!? hvad fanden er det for en psyko!

    Altså, jeg har det sådan, at hvis man har et problem med at katte lusker rundt i ens have må man smide vand på dem. Det er noget kattene forstår, og så kommer de ikke igen, det gør jeg også selv, og jeg ville heller ikke blive vred hvis en af mine katte kom hjem og havde våd pels, sådan er det jo bare, men sys virkelig hun gik over stregen, og jeg er jo selvfølgelig nød til at fortælle hende om at Bamse har haft et sår der muligvis kunne stamme fra en hund og så videre. Ja, ment tak allesammen for de gode råd og støtte smiley


  • #9   15. jan 2007 Har du fået snakket med hende ? (:

  • #10   16. jan 2007 Jeg har hørt hørt om folk der skyder katte med jagt og haglgevære fordi de ikke kan lide dem. Det føler jeg frygtelig stødende at man kan være så kold og kynisk og slå sådan et stakkels uskyldig dyr ihjel på grund af forkert færden på grund. Det virker for mig som om folk ikke kan tænke sig om og bare er selviske og idiotiske.

  • #11   18. jan 2007 Jeg ville aldrig lade mine katte indelukket på nuværende tidspunkt. Jeg har overvejet muligheden hvis jeg, når jeg engang flytter hjemmefra, køber racekatte fra avlere, da det har vist sig at både Findus og Cirkeline sagtens kan nøje sig med vores egen grund.

    Bamse har altid været udekat og han ville blive meget fornærmet hvis vi lukkede ham inde. Jeg vil heller ikke tage hans frihed fra ham, da det er det jeg føler man gør når man spærrer et dyr inde med så meget sjæl og personlighed.


Kommentér på:
Var det hunden der gjorde det?

Annonce