{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

Erfaring med Cartrofen {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Freddie er i sommerhumør - hvilke medfører smerter.

Laser, Metacam, kiropraktik, kosttilskud - nej tak....
Kort sagt, så synes jeg at der skal gøres lidt mere.

Siden jeg (eller rettere Freddie) er stoppet med Flexadin/ Canosan er det bare gået ned ad bakke.
Næsten hver dag går det galt. Han får ikke Metacam fast, for han har tidligere kastet op efter flere dages behandling.

I 2015 fik han Cartrofen. Det har jeg for nyligt foreslået dyrlægen, men han ville ikke give ham det, for de havde erfaret at katte kunne blive hyperaktive af det. Jeg fortalte det til dyrlæge 2 (kiropraktoren) som kun havde hørt at det kunne give maveproblemer....

Til jer der har prøvet det, hvad er jeres erfaringer????

Jeg må indrømme, at det er frustrerende at være vidne til når han får stiksmerter, for han bliver aggressiv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Cartrofen
  • #2   2. jul 2017 kender det ikke. min får canosan - holder lidt pauser engang imellem. min gider dem nemlig ikke hele tiden, men det går hvis jeg holder lidt pause.

    prøv dog en anden dyrlæge.få nye øjene på katten


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #3   2. jul 2017 Hejsa. smiley Hvorfor er du stoppet med Flexadin/ Canosan, hvis det har hjulpet og er godt for Freddie smerter.? ...Hvis det er fordi han ikke vil have dem, så er min personlige mening at det skal han have, "men din beslutning selvfølgelig" for det er jo det præparat han har haft det bedst med uden smerter og så bliver man nød til at få pillerne i katte, selv om den ikke vil, for kattens skyld. smiley Sådan bliver det herhjemme, hvis dyrlægen udskriver piller som mine katte ikke vil have eller kan lide, ja så bliver de sørme nød til at få dem, da det er for kattens skyld, så den kan få det bedre. smiley Om det er piller fra dyrlægen eller gigt piller købt på nettet, bliver jo det samme, hvis de får det bedre af det, så må ejeren se bort fra at katten ikke vil have dem og give dem alligevel. Stadig for kattens skyld. smiley Håber Freddie snart bliver smertefri. smiley xxx finger

  • #4   2. jul 2017 Jeg har ikke erfaring ved med cartrofen, så der kan jeg ikke hjælpe.
    Mit spørgsmål lyder i samme retning som Janne skriver, nemlig hvorfor er du stoppet med flexadin og canosan når det har været det der virkede?? Hvis det er af samme årsag som mig at Freddie simpelthen nægtede at spise dem frivilligt mere og at tvang med en kat der flygtede når den så pakken, så forstår jeg det godt. Sådan reagere Tøsen nemlig til sidst med canosan, hun startede med at hun gerne frivilligt spiste den som godbid, men pludselig en dag så ville hun ikke mere, så tvang jeg dem i hende, med det resultat at efter noget tid så flygtede hun bare hun så/hørte pille pakken, det ville jeg ikke være med til at udsætte hende for resten af livet, men der var jo bare det ved det at det virkede.
    Min plan 2 har været Arthroflex og det virke på nøjagtig samme måde som canosan, forskellen er bare at Arthroflex er flydende, sådan lidt sirupsagtigt så jeg kan komme det i vådmaden og det smager åbenbart glimrende for hun har absolut intet imod det i maden, jeg blander det selvfølgelig godt ind i maden, det har simpelthen været lykken for os og det koster ikke mere end canosan, mener faktisk det er billigere, hvilket jeg for øvrigt er fuldstændig ligeglad med, hovedsagen er at katten kan lide det og at det virker, Tøsen udviser sjældent smerter og klarer sig med et "pump" om dagen, man kan give 2 "pump" det afhænger af vægt, ligesom canosan.


  • #5   2. jul 2017 Felis:
    Jamen det er jo selvfølgelig med i mine overvejelser.
    Han skal jo ikke lide unødigt og det kan da godt være at det er nu at han skal til at have Metacam dagligt.
    Det der taler imod en aflivning, det er hans adfærd. Du ved sikkert hvordan det er at have en kat der suser afsted efter en sommerfugl eller noget andet - og det gør han smiley Det optimale for en gigtkat er iflg. diverse sider at den er i ro, men det er sgu synd for katten!
    Sidst jeg talte med dyrlægen (ham der skal afgøre det hele) fik jeg at vide, at jeg skulle vænne mig til at han får smerter - og ja, det skal jeg, men der lå også noget andet i hans blik.... jeg kender ham godt og jeg ved, at de 2 jeg bruger arbejder tæt sammen, så hvis jeg ikke selv kan, så skal jeg nok få sparket.
    Den dag hvor han ikke længere kan komme op i en stol eller seng, da er jeg ikke længere i tvivl.

    Og videre til Canosan/Flexadin.
    Flexadin er store godbidder og jeg tvangsfodrer ham ikke med godbidder! Han gik fra det lige fra den ene dag til den næste - da jeg gav ham en Canosan gjorde han som om han skulle kaste op og han syntes i hvert fald ikke at Flexadin var bedre.
    Jeg vil ikke have en kat der flygter fra mig, så derfor får han også gigtfoder med glucosamin i.
    Piller VIL han ikke have! Det er ren dyrplageri, så andre præparater kan ikke komme i spil.

    Jeg havde håbet at der var nogen der havde prøvet det, men så heldig er jeg nok ikke.



  • #6   2. jul 2017 Den beskrivelse af at flygte og lave opkast bevægelser ved synet af canosan pillen var præcis det samme Tøsen gjorde og hvilket også var årsagen til jeg så mig nødsaget til at finde et alternativ som ikke gav væmmelse for hende.
    Har du prøvet Arthroflex?? Hvis ikke så var det måske værd at give et skud..


  • #7   2. jul 2017 Nææhh Heidi, men på FB var der en der anbefalede noget dyrt der hedder VetCur.
    Brugerens kat er smertefri.
    Det er madolie og 17 urter.....
    Sikkert spild af penge, men nu prøver jeg lige....


  • #8   3. jul 2017 Cartrophen hjælper vældig godt mod gigtsmerter smiley

  • #9   14. jul 2017 Hvordan går det med Freddie?
    Fik du styr på hans smerter ? smiley


  • #10   15. jul 2017 Pt. er han på Metacam. Han får ikke max dosis og hvis han kaster op, så holder vi et par dages pause.
    I næste uge skal han til kiropraktor, men generelt synes jeg at det pt. går godt.
    Vi bliver ikke uvenner over Metacam - han bliver jo belønnet bagefter smiley

    Hvis vi kunne undgå vejrskifte, så ville det blive bedre.


  • #11   15. jul 2017 Jeg har for resten lige prøvet Vetcur. Det er vel begrænset hvor stor skade rabarber kan gøre....
    Men der er 2 problemer, siruppen er næsten ikke til at få ud af tuben - og.... herren kan ikke lide det.
    Så også ud til højre med det!


Kommentér på:
Erfaring med Cartrofen

Annonce