{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.084 visninger | Oprettet:

Mie J
Mie J
Tilmeldt:
16. okt 2006
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 10

Ildelugtende afføring mm. ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er endnu ikke så stedkendt herinde, men jeg prøver at skrive her...
Jeg har en dejlig lille killing som bliver 7 måneder imorgen. smiley Der er bare to problemer:
1. Når han skal lave stort lugter det simpelthen så forfærdeligt at jeg mange gange ikke kan holde ud at være i min lejlighed. Jeg bruger Vitacraft grus + Vitacraft deofresh til at hælde i bunden af kattebakken.
Er der nogle der har nogle gode råd, så både min Oscar og jeg kan være i lejligheden? smiley
2. Jeg har for nylig opdaget at han har en under "skorpe" på underkæben og omkring munden. Han klør tit i det. Det kunne godt ligne at det er skidt, hårene klumper lissom. Men hvordan får jeg bund i det? Jeg har forsøgt mig med kam, shampoo og vand, men kan ikke rigtig få bund i det.. smiley
Håber på at høre nogle gode råd fra nogle kloge mennesker.. smiley
Mvh. Mie (og Oscar)..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ildelugtende afføring mm. ?
  • #1   26. jan 2007 Hej Mie

    Hvilket foder giver du ham? Foderet har nemlig meget at sige i den forbindelse.
    Afføringen stinker hvis han får noget foder med for meget "junk" i. (supermarkedsfoder og lign. billigt foder)
    Det kan også være årsagen til at han danner "bumser".
    Fisk kan også give en forfærdelig afføring;-))





  • #2   26. jan 2007 Jeg giver ham royal canin foder og nogle whiskas godbidder ind imellem..

    Jeg vil nok ikke beskrive det som bumser, mere skidt-samlinger.. smiley


  • #3   26. jan 2007 efter vi har givet vores katte rc er de stort set holdt op med at lugte, dog kommer lugten frem hvis de har fået noget vådkost af en art

  • #4   26. jan 2007 Jeg bruger plastik-skåle.. Så det er nok ikke det. smiley Jeg er lidt bange for at det er forglemmelse fra min side, men jeg troede ikke at man skulle vaske sin kat på underkæben/hagen..?! Han kommer godt nok i bad, men jeg holder mig fra ansigtet.. (ellers får jeg også klø..) smiley

  • #5   26. jan 2007 Jeg har overvejet om jeg skulle skifte over til det der hedder "Indoor" - lige nu fodrer jeg ham - efter dyrlægens anvisning - med Persian. Det synes jeg virker forkert når han er en britte.

  • #6   26. jan 2007 Mie B. Jo jeg tror lige præcis det er det smiley Jeg har haft en hankat som fik sit foder i en plasticskål. Så fik han acne (det hedder det sorte grums på hagen), og vi prøvede alverdens ting. Det gik væk da vi fik det råd at fodre ham i en keramikskål og hans vand også i keramik. han var simpelthen allergisk overfor for både plastic og metal...

    Da han havde acne skulle det selfølgeligt også renses. Vi fik besked fra dyrlægen om at rense det i klorhexidin blandet op med vand (en meget mild blanding) og så ellers bare gnubbe godt igennem på hagen med vat dyppet i blandingen. dette skulle gøres morgen og aften...

    Så prøv at skifte hans skåle til keramik og afrens det grundigt morgen og aften smiley men tag ham lige et smut forbi dyrlægen også. Vores skulle nemlig have en omgang penicilin også smiley

    Knus Cemile


  • #7   26. jan 2007 OK - tak for det gode råd! Det må da helt sikkert prøves. Og så må vi lige et smut til dyrlægen.....igen! Det er ikke mere end en måned siden vi sidst måtte afsted.. Men alt for at min misser skal ha det godt! smiley

  • #8   26. jan 2007 Mie B: Det er den rigtige indstilling smiley Og jeg håber at det også virker for jer, for vi havde et værre hyr med det hele...

  • #9   26. jan 2007 britta: camlie ? smiley

    Ja, den blanding der smiley Kunne bare ikke huske præcist hvad procenten var i... Vi havde vist så en der var stærkere så den skulle blandes op med afkølet kogt vand...


  • #10   26. jan 2007 britta: camlie ? smiley

    Ja, den blanding der smiley Kunne bare ikke huske præcist hvad procenten var i... Vi havde vist så en der var stærkere så den skulle blandes op med afkølet kogt vand...


  • #11   27. jan 2007 Jeg havde noget klorhexidin stående i skabet, så er begyndt på at vaske det morgen og aften, og hans skåle er smidt laaangt væk.. smiley Nu giver jeg det lidt tid og hvis det ikke bliver bedre må vi til dyrlægen jo. smiley
    Tak til alle for de gode råd. Og god weekend!


  • #12   27. jan 2007 Ang. ance- så kan jeg bekræfte hvad I har skrivet. Har selv også haft det- og husker samme råd, plus jeg bagefter ringede til dyrlægen- same same..

Kommentér på:
Ildelugtende afføring mm. ?

Annonce