{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

opdatering: Vægtforøgelse? Hvordan? {{forumTopicSubject}}

http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=18689

Ja, så er vi kommet hjem fra dyrlægen. Vi har fået en god snak med hende om Røskva's vægt og temperament, da dyrlægen mener at der er en sammenhæng. Vi fik hende også vejet og hun har tabt sig 200 gr inden for den sidste 1½ måned. Dyrlægen vurderede hende ikke umiddelbart til at være for tynd, men hvis hun tabte sig mere så skulle hun selvfølgeligt undersøges i bund.

Det som dyrlægen tror er at Røskva har haft en virus, som vi herhjemme har overset, som ligger latent i hende, og så kommer i udbrud når hun bliver stresset. Hun er jo nok blevet stresset i forbindelse med at vi har fået Alrune herhjem, og så er virussen sat igang, og hun har tabt sig. Nu er virussen på tilbagetog, men vi har alligevel fået noget penicilin med hjem til hende.

Det som egentligt var vores hovedemne idag var, hvad vi kunne gøre for Røskva så hun kan falde lidt ned. Kæresten og jeg er nok kommet frem til at hun skal steriliseres og det kan ikke gå for langsomt (pengene skal dog lige være på vores konto), så mener dyrlægen nemlig at hun vil falde lidt ned.

Røskva er jo købt som avlshun, men hun har ikke udviklet sig i den retning som er ønskeligt synes vi. Hun skal nok komme efter det fysisk, når hun bliver steriliseret, men jeg mener ikke at hun psykisk har noget godt at give videre til killinger. Hun er simpelthen for jumpy af sig og vi har haft for mange problemer med hendes nervøsitet, så nu skylder vi hende at gøre hvad vi kan for at dysse hende ned.

Jeg må indrømme at jeg nogengange har haft mine tvivl om hvorvidt Røskva af temperament egentligt passede ind i vores familie, da min kæreste og jeg absolut ikke er nogle stille, rolige mennesker, men tvært imod nogle bulderhoveder... Måske ville hun have været bedre stillet hvis hun var kommet ud til en rolig førtidspensionist eller lign. som ikke havde planer om børn og hund... men nu må vi se om hun bliver mere rolig af sterilisationen.

Når vi får hvalpen, vil vi også bruge noget Feliway i stikkontakten, så hun får de bedste muligheder for at undgå stress i indføringsperioden smiley

Synes I at det er det rigtige vi har besluttet? Eller er der noget vi kan gøre anderledes?

Knus Cemile


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opdatering: Vægtforøgelse? Hvordan?
  • #1   29. jan 2007 Hvor er det godt, at den skønne missepige ikke fejler noget alvorligt! Jeg synes, at det er den helt rigtig beslutning, i har taget, og det er alletiders, at i er så ansvarlige!

    Men jeg studser lidt over, at i har fået penicillin med hjem til hende, da det jo ingen effekt har på en virus...

    Jeg har haft glæde af Feliway til stikkontakten, og kan kun anbefale den varmt :o)

    Og så kan en rolig førtidspensionist altså godt ønske sig bunker af børn og dyr, at du ved det ;o)


  • #2   29. jan 2007 smiley Ja, jeg ved godt at en førtidspensionist sagtens kan ønske sig børn og en larmende dyreflok *gg* Nu mente jeg også en førtidspensionist som HAVDE fået sine børn, som var fløjet for reden og max havde en anden kat smiley

    Det er nok mig der har sagt det forkert smiley Grunden til at hun har fået penicilin med hjem, er at virussen havde sat sig som en lille let tandkødsbetændelse... Men ikke noget hun er præget af. Hendes tænder er SÅ pæne at dyrlægen ikke mente at det kunne være tandsten eller noget, da hun intet har...


  • #3   29. jan 2007 Puuha, omplacering, det ord har vi slet ikke tænkt endnu smiley Nu må vi se hvordan det går... Hun har jo vist at hun, når hun får tid til det, sagtens kan tilpasse sig.. det tager bare lidt længere tid smiley

  • #4   29. jan 2007 et skridt ad gangen, men ja, omplacering kunne da på lang sigt komme på tale, hvis alt andet glipper. synes i har lagt en fornuftig plan. en ting undrer mig dog.... hvorfor har 2 bulderbasser briter??? temperamentsmæssigt ville jeg mene at bulderbasser har orientaler-typer eller MCO/ NFO

  • #5   29. jan 2007 Marlene A: Nu ved jeg ikke hvad du lægger i ordet bulderbasser ^^ Men jeg mener at vi er ikke stille mennesker smiley Vi går ikke på listefødder herhjemme, men rolige af sind er vi jo nok smiley Holder ikke fester osv, og har et relativt roligt hjem, hvor der altid er nogen hjemme smiley

    Røskva har aldrig haft problemer med hvordan vi er som personer. Hun er absolut ligeglad ^^ Jeg kan godt se at jeg har udtrykt mig lidt forkert i det første indlæg smiley Det jeg mente med at jeg haft mine tvivl om hun passede ind til os, er jo netop vores fremtidsplaner. At vi gerne vil have børn, som alle jo ved larmer. Vi skal jo også have hund, men her har vi med vilje valgt en hunderace, som ikke har larmende tendenser. Den er ikke for stor, og er også rolig af sind smiley Det kan vi jo desværre ikke bestemme med børnene *gg*

    Jeg tror mere at dette problem har handlet om at hun har haft svært ved at vænne sig til pludseligt ikke at være i centrum mere smiley Og så er hun jumpy... Hun har altid været nervøs af sind, og så er det jo klart at hun bliver nervøs, når der sker større ændringer, som en ny kat i huset. Men omplacering har endnu ikke været på tale, da hun indtil videre altid er blevet sig selv igen når hun har vænnet sig til den nye situation. Som da vi fik plejekillinger ind, da vi flyttede og Oliver fik et nyt hjem og nu med Alrune. Så indtil videre er omplacering ikke på tale. Vi skal kunne se at hun har det dårligt i sin dagligdag, før vi kommer så langt. For hun virker umiddelbart frisk og glad. Pelsen skinner og er fin og hun spiser og drikker normalt. Hun kræver også nus som hun plejer, så det eneste der er ændret er at hun sover lidt mere, og det kom vi frem til med dyrlægen nok var fordi Alrune nok kan være lidt provokerende overfor hende en gang imellem.

    Så jeg er dysset godt ned nu mht Røskva, men vi holder fast ved at hun skal steriliseres, for der er ingen grund til at hun skal have hormonerne flyvende rundt i kroppen, når hun i forvejen er nervøst anlagt smiley


  • #6   29. jan 2007 måske i skulle vente lidt med hunden...bare for ikke at stresse hende for meget, men flytning, ny kat og alt det andet der er er sket inden for den nærmeste periode kunne det være hun bare trængte til ro???

  • #7   29. jan 2007 Sara B: Nu er der jo heldigvis mindst 2 mdr. til hvalpen overhovedet er klar til at komme hjem til os (den er ikke født endnu), så jeg vil mene at hun er klar der. Vi vil selvfølgeligt løbende tage det op herhjemme, men jeg tror ikke at det bliver et problem. Vi vil jo tage vores forholdregler i og med at hvalpen skal herhjem, og jo, det kommer til at være en forandring for hende, men sålænge vi er klar over at hun kræver lidt mere tålmodighed fra vores side og lidt mere hensyntagen, tror jeg at det nok skal gå.

    De fysiske ændringer som der vil komme når hvalpen kommer herhjem (som ændrede spisesteder) er allerede blevet lavet, og det er der ingen problemer med. Vi skal også om nogle uger have sat nogle hylder osv. op på væggene, som kattene kan bruge. Der kommer til at være masser af steder for dem begge at få fred fra hvalpen, og i starten vil hvalpens område alligevel være begrænset, når vi ikke er hjemme og kan holde øje med den.


  • #8   29. jan 2007 synes som sagt at i er velovervejet, og har lagt en god plan. tror på at det nok skal lykkes for jer, og i får mine bedste ønsker med på vejen smiley

  • #9   29. jan 2007 Ja, vi håber også smiley Omplacering af Røskva er absolut sidste udvej, så alt andet skal prøves først, og tror slet ikke at det kommer så vidt smiley

  • #10   30. jan 2007 Kender du til Bachs Blomsterterapi. Jeg kunne anbefale jer at prøve at give hende Nødhjælpsdråberne. Du kan finde oplysninger om det på nettet.

  • #11   30. jan 2007 May-britt s: Hvordan gør man så med de nødhjælpsdråber? Altså skal de blandes op i vandet? For så vil begge katte jo komme til at få det indenbords... I forvejen får de begge AloeVera i deres drikkevand herhjemme, så kan det blandes i vandet sammen med det?

  • #12   30. jan 2007 Cemile: hvad gør aloe vera i vandet godt for?

  • #13   30. jan 2007 Der sker ikke noget ved, at begge katte drikker af det. Jeg ville dog nok blande en indtagelsesflaske (kan vist købes på apoteket) og så bare give dem til den ene kat, det drejer sig om. Vi har også brugt det blot at ligge flasken der, hvor katten plejer at ligge. Altså uden at give den af det. Det har også hjulpet.

    Jeg har givet det til en hund, som var noget SÅ bange for fyrværkeri. Det hjalp også på den. Det virker ligesom beroligende generelt - også på mennesker.

    Vi giver Bebse Aloe Vera (3 ml 3 gange dagligt) da hendes mave har været meget sart. Vi giver hende det i en engangssprøjte, som vi så sprøjter ind i munden på hende (langsomt). Hun er vild med det, så det er ikke et problem at give hende det.


  • #14   30. jan 2007 (link fjernet)

    Fandt lige dette link. Hvis du vælger, at forsøge med det, så vil jeg sige. Gør det så billigt som muligt. Gå til Matas eller Helsekosten og køb en lagerflaske, som man kalder det. Du blander så 8 dråber i en indtagelsesflaske ( 30 ml med pipette). På den måde har du til lang tids brug. Også hvis du eller nogle du kender, skulle få brug for dem.


  • #15   31. jan 2007 Hov, ja I må undskylde at jeg ikke har svaret smiley Er igen med biologi rapport, så har ikke haft det mest vågne øje på KG.

    Bach's Blomstermedicin lyder rigtig godt, men er de der nødhjælpsdråber ikke mest til hvis man har været udsat for en traumatisk oplevelse? Det skal vel også være et længerevarende forløb denne behandling? Evt. (hvis jeg har læst rigtigt på Denise's Link en blanding af Bævreasp og Abeblomst) mod nervøsitet af både ukendt og kendt oprindelse? Altså når vi får hvalpen?

    Vi vil da ihvertfald tage kontakt til en sådan Bach Dyreteraupeut i forbindelse med vores hvalpekøb, og fortælle hende hvilken hjælp vi godt kunne tænke os. Så må det være noget med at vi starter på behandlingen INDEN hvalpen kommer og afslutter den når hun har fundet sig helt tilpas med den?

    Therese: Vi putter AloeVera i deres vand, fordi det styrker deres immunforsvar. Det har også en udrensede effekt. Jeg har lige fundet en lille beskrivelse af den Aloe Vera Gel, som vi giver kattene herhjemme:


    ALOE VERA GEL: Flydende energi- og næringstilskud for dyr. Den stabiliserede gel indeholder 75 af de vigtigste næringsstoffer, som dyr behøver. Består bl.a. af vitaminer, mineraler, enzymer, aminosyrer, fedtsyrer og polysakkarider. Aloe Vera Gel indvirker på epitelvævet og immunsystemet og skaber balance i kroppens processer, det har en udrensende virkning og stabiliserer fordøjelsessystemet.
    Man vil opleve større velvære og mere energi. Aloe Vera Gel er velgørende for både husdyr, konkurrencedyr og produktionsdyr.


  • #16   31. jan 2007 Fine links du fandt Denise.

    Nødhjælpsdråber er generelt gode til af afbalancere. Og det lyder fint med Bævreasp og Abeblomst. Jeg har selv hele serien og har brugt det i næsten 20 år (i perioder).

    Hvis du skal bruge det samme remedie i lang tid, er det billigere at købe lagerflaskerne og selv blande indtagelsesflasken - i forhold til at få en terapeut til at blande indtagelsesflaskerne.


Kommentér på:
opdatering: Vægtforøgelse? Hvordan?

Annonce