3.004 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Iris J
Iris J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

11 år gammel kat er begyndt at spise grus HJÆLP 11 år gammel kat er begyndt at spise grus HJÆLP

Hej alle smiley

Min kat er en gammel dreng der aldrig før har haft spist mærkelige ting - men lige pludselig en aften bliver han meget syg efter han har været på toillet! Jeg ser tiden an til dagen efter og der er han helt normal. Tager til dyrlægen alligevel og hun kan ikke mærke, nogle klumper eller forstoppelse m.m. - jeg får alligevel noget med til maven og han kommer på toillet som vanligt.. Jeg har skiftet gruset til savsmuld i en periode og nu grus igen.. Opdager så, at han stadig spiser grus.. Er der nogle der ved, hvad jeg kan lægge i bakken som ikke er savsmuld og grus? Eller andre der har prøvet lign.? Bliver en smule meget bekymret men dyrlægen sagde han var ok for en lille uge siden.. :S

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  11 år gammel kat er begyndt at spise grus HJÆLP
  • #1   23. jul 2017 En ældre kat der begynder at spise kattegrus og savsmuld er ikke OK, den mangler helt sikkert noget, du er nød til igen at konsultere dyrlægen og fortælle om denne adfærd og bede om en blodprøve, for det er ikke en normal eller sund adfærd og er oftest tegn på en kat der er syg på den ene eller anden måde, det kan være alt fra vitaminmangel til langt alvorligere ting, så et grundigt tjek med blodprøver m.m. er klart nødvendigt.

• #2   23. jul 2017 Jeg ville bede om et komplet senior-tjek hos dyrlægen.

• Iris J
    Iris J Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   23. jul 2017 Tak for svarene, havde bestemt i tankerne endnu et tjek op - med blodprøver m.m.! For et halvt år siden var alt semi ok, alle blodprøver var dog normale, men meget kan jo nå at ændre sig - specielt med den alder han har og de skavanker som kommer hen af vejen.. smiley Det skal dog også siges, at der har været håndværkere her, og jeg har været nødsaget til at "lukke af" og har sat mad og toillet i samme rum - har så læst det kan forvirre de små pelsklumper smiley Og de kan forveksle mad og toillet?

• #4   24. jul 2017 Jeg tvivler på at det skulle forvirre dem til at forveksle mad og toilet, men det betyder nok at han er temmelig stresset og at toilettet så føles trygt, men stadig ville jeg give et seniortjek med blodprøver.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #5   24. jul 2017 Husker Du at give ham adgang til frisk usprøjtet græs? - Kartoffelpil fra kogte kartofler er også godt, hvis katten har fornemmelsen af at mangle noget.

Mangel på det, kan få katte til at æde det mærkeligste.

De allerbedste hilsener

Kommentér på:
11 år gammel kat er begyndt at spise grus HJÆLP

Annonce