{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Rejse med kat/kæledyr uden for EU? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige en lille diskussion med mit kære mandfolk omkring ud- og indrejse med sin kat. Altså f.eks. at rejse rundt i verden med sin kat - rent hypotetisk.

Han mener ikke, at man kan tage katten med til et land uden for EU - at der skal særlige tilladelser til - men hvilke? Har han ret?
Jeg mener man godt kan, for hvad så med dem, der f.eks. tager på verdensudstilling med deres kat? Har de et andet pas? Og har de "særlige tilladelser"?

Vi er bare lidt uenige, men kan heller ikke rigtig svare på vores egne spørgsmål. Derfor håber jeg, at der er nogen herinde, der kan give mig ret smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rejse med kat/kæledyr uden for EU?
  • #1   28. jul 2017 De bedste at spørge er Fødevarestyrelsen. De har styr på de regler. www.fvst.dk (tror jeg)

  • #2   28. jul 2017 Uanset om man rejser indenfor EU eller udenfor EU, så skal alle vaccinationer være opdaterede og katten skal være rabiesvaccineret senest 21 dage før rejsen.
    Man skal altid tjekke Fødevarestyrelsens hjemmeside for hvilke regler der skal overholdes for de forskellige lande samt der er blanketter der skal udfyldes inden rejse, de fleste lande skal vist også varsles om at man rejser med dyr, det gøres også via Fødevarestyrelsens hjemmeside.

    Så tjek Fødevarestyrelsens hjemmeside og alle spørgsmål bliver besvaret: https://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Rejse_med_kaeledyr/Sider/Rejse_med_kaeledyr.aspx


  • #3   28. jul 2017 Men er vi enige om, at har man kattens sundhed i orden, så er det sølle papirarbejde forholdvis nemt, hvis man følger FVS' vejledning?

  • #5   29. jul 2017 Nu har jeg kun prøvet at rejse gennem Sverige med kat, og der er der ret nemt, hvad angår papirarbejdet, om det er mere kompliceret via andre lande som jeg være usagt, men jeg tror det er relativt nemt, såfremt dyrlæge papirer og vaccinationer er i orden.
    Der er jo trods alt også folk der har deres katte og hunde med ombord på deres båd når de rejser rundt et via vandet, så helt umuligt kan det jo ikke være.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #6   29. jul 2017 Der er et vældig overskueligt "tjekskema" på FVST.dk under Dyr og rejse med kæledyr.

    Man starter med at krydse 1. spørgsmål af og fortsætter så gennem de relevante emner, som selv dukker op efterhånden - i dette tilfælde så prøv evt. med Tyrkiet og måske USA, der kræver lidt forskellig dokumentation.

    I alle tilfælde skal katten til egen dyrlæge og undersøges/evt. blodprøves og derefter skal ejeren tage papirerne fra egen dyrlæge med til Fødevarestyrelsen, som skal tjekke at dyrlægen virkelig ER autoriseret som dyrlæge i Danmark

    God fornøjelse på hjemmesiden!

    De allerbedste hilsener


Kommentér på:
Rejse med kat/kæledyr uden for EU?

Annonce