{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores katte har fået katteaids
  • #1   31. jul 2017 Vi besluttede at aflive vores dejlige katte

  • #3   31. jul 2017 øv øv.
    da jeg var på kv fik vi ind imellem katte ind med aids, og de blev også aflivet. for som felis skriver så er der ikke noget at gøre.
    jo man kan have dem indtil at de bliver syge af det. men det kræver at man holder dem inde/væk fra andre katte.
    et godt råd, test inden man bruger penge på neu. det gør jeg.


  • #4   31. jul 2017 Hej Anja

    Kattene blev 6 år. De kom fra en gård men vi fik dem neutraliseret og de var passet med vacinationer mv. Det var udekatte, som sov i stalden. Tror du at deres katteaidds kunne være medfødt?

    Mvh
    Thomas


  • #5   31. jul 2017 Det er som sådan ikke medfødt, men det kan nok overføres fra mor til killing, og det kan ske under fødslen.
    Normalt smitter det ved kamp og parring, derfor er neutraliserede katte knapt så udsatte,,, jeg har også læst, at er katten inde om natten, så nedsættes smitte risikoen også, fordi den ikke kommer så tit i kamp.
    En dum oplevelse for jer, og når i har neutraliseret, har i gjort hvad i kunne,, men god ide, at teste de næste katte.
    Når kattene skal være gårdkatte, så vil det nok være utopi, at holde dem inde om natten, for der jager de vel de fleste mus.


  • #6   31. jul 2017 Hej Jette

    Mange tak for dit svar, vi har faktisk holdt kattene indendøre om natten og lukket stalden af, det har vi primært gjorde for de ikke skulle blive kørt ned. Det var et par virkelig søde og tillidsfulde katte, så vi er meget triste og kede ag det her i familien. Nu skal der lige gå en måneds tid, for at virus er væk fra stalden, så vil vi have et par killinger, hunkatte, vi har overvejet at få dem fra et internat.

    hilsen
    Thomas


  • #7   31. jul 2017 Jeres katte har ikke været smittet da i fik dem, så var de sandsynligvis ikke blevet 6 år, men de kan havet været oppe og slås med en smittet kat, for katteaids smitter ved udveksling af kropsvæsker, katteaids er ekstremt smitsomt.
    Desværre er aflivning eneste udvej da der ingen helbredelse er, ej heller kan man holde sygdommen i ave.

    Jeg er ked af jeres tab smiley


  • #9   1. aug 2017 VI har haft en rottekasse stående i haven. Den rottegift so bruges hedder bromethalin, selvom jeg fik at vide, at den er stort set harmløs for katte, har eg læst mig til at det er den ikke. Hvis kattene spiser gnavere derer inficerede med giften blier de forgiftede. Når så kattens iumsystem samtidig er svækket af katte aids, har de svært ved at komme sig.

  • #11   1. aug 2017 Tak for svaret Felis, de havde høj feber og svært ved at bevæge sig. Men det kan selvfølgelig være så meget andet når de nu havde FIV.

    Årsagen til at giften ble sat var, at der var en masse uforklarlige huller i jorden direkte over en kloakledning. Derfor satte rottefængeren en giftkasse der indtil de kunne få undersøgt klokaledningen for brud.

    Nu har vi iørigt fået sat kattefælder op af Kattens Værn så vi kan få indfanget de strejfere, so sandsynligvis er smittebærer inden i får et par killinger igen.


  • #12   3. aug 2017 det lyder lidt underligt. for normalt er det ikke sådan at man lige kan sige at aidsen ser sådan eller sådan ud.
    det er som om at de har måske har spist et eller andet. som intet har med aidsen at gøre.

    hvad siger dyrlægen?


  • #13   4. aug 2017 Dyrelægen konkluderede bare at blodprøverne viste at de havde Aids og der derfor var bedst at aflive dem

  • #14   4. aug 2017 Vi har nu modtaget en regning fra dyrelægen, den lyder på 3829,98 kr. for kvarters konsultation og to blodprøver på hver kat.

    Jeg er mildest talt chokeret, er det ikke en meget voldsom pris?


  • #15   4. aug 2017 Ikke hvis det er med aflivning, for det er omkring 1000kr for aflivning af en kat med kremering.

  • #16   4. aug 2017 Det er uden aflivning, det fik vi gjort af en anden dyrlæge. Det er kun 2 blodprøver pr kat og et kvarters konsultation.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #19   4. aug 2017 Ja det lyder ret dyrt. smiley Men der må stå på regningen hvad der er blevet lavet? smiley


  • #20   4. aug 2017 jeg har fået lavet blodprøver på mine. normalt giver jeg 900 kr
    men holder jeg selv katten uden at de laver andet, ja så koster det 500 kr

    men jo det lyder meget dyrt. min dyrlæge tager 600 kr i konsultation. og de er lidt dyre end mine lokale. det er lige meget hvor mange katte jeg har med


Kommentér på:
Vores katte har fået katteaids

Annonce