{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.036 visninger | Oprettet:

Vores katte slås voldsomt {{forumTopicSubject}}

Vi har to hunkatte, 1 på 4 år (Kelly) og en på halvandet år (Malou). Ingen af dem er neutraliserede og har fået p-piller. I fredags bestilte vi dog tid til neutralisering som kommer til at foregå imorgen, mandag. Vores problem er, at de seneste to uger har de to piger slås frygteligt. Den "store" (huskat på 4) tryner den "lille" maine coon blanding så meget, at vi er bange for at hun vælger at flytte. Her til aften eskalerede det, de skreg og spruttede og er begge løbet ud af lemmen, og er ikke set siden. Malou har stor respekt for Kelly, især fordi at hun ofte får en pedal bare de går forbi hinanden. Det er kommet så langt ud, at min mor på nuværende tidspunkt er begyndt at snakke om at få Kelly aflivet, hvilket jeg har svært ved at acceptere, det kan ikke være rigtigt at det ikke kan lade sig gøre at de to katte kan leve i samme hus. Jeg forlanger ikke at de skal ligge og putte eller noget, men det kunne bare være så skønt hvis de kunne bo under samme tag uden at slås. Jeg er bekymret for at Kelly ikke bliver bedre ved neutralisering.. Hun har altid været meget strid og halvaggressiv, også før vi fik Malou. Hvad kan jeg gøre for at forebygge et evt. slagsmål efter neutralisering? Nogen der har erfaring med dette i det hele taget? Gode råd modtages med kyshånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores katte slås voldsomt
  • #1   13. nov 2011 der kan meget nemt opstå den slags problemer når kattene ikke er neutraliserede, så det er i hvert fald først trin for at stoppe det. Hvis de skal afsted i morgen, er det nok klogt at få dem indfanget og lukke dem ind i hvert sit rum, så der ikke sker yderligere. Det vil sikkert hjælpe rigtigt meget når de begge slipper for hormonræset, men der vil sikkert være små kampe der skal udkæmpes fremover. Selv om det lyder voldsomt er det ikke sikkert det er det. 2 katte der slås kan larme ganske frygteligt.

  • #2   13. nov 2011 Ja, jeg ville også gå ud og lede efter dem. Bla. fordi at de skal være fastende når de skal i narkose. Jeg er lidt i tvivl om at det hjælper at neutralisere dem, da det er en lidt sen alder og at kelly allerede har nået at se sig sur på Malou. Men måske det kan hjælpe. Det vil tiden vise. Hvis ikke Kelly ændrer sig, så syntes jeg ikke at det er grund nok til at aflive hende. Så kunne i måske finde et andet sted til hende, hvor hun er den eneste kat i huset. Pøj pøj

  • #3   13. nov 2011 Begge katte er fundet, faldet til ro igen og er påbegyndt fasten. Jeg gik selvfølgelig ud og ledte efter dem, så snart jeg havde skrevet indlægget smiley

    Anja - Jeg er helt enig i at det ikke er grund nok, for værre er hun ikke. Men jeg tror ærlig talt ikke at der er nogen der vil have hende, hun angriber børn og andre dyr i hendes højde, og er ikke nem at have med at gøre. Mere en slags "kigge-kat" hvilket hun er hos os, vi lader hende få den fred hun vil have og så må hun opsøge kontakt til os når hun har lyst smiley Kelly er desværre ikke blevet passet ordentligt, vi hentede hende da hun var 6 uger (hvilket vi IKKE var klar over da vi fik hende, i annoncen stod der 12 uger) hun boede alene, moderen var flyttet med kvinden i familien da hun flyttede fra manden, og manden var på udlandsrejse og havde efterladt killingen i hans mors varetægt (hun kom en gang om dagen og fodrede) så hun har desværre ikke haft de optimale forhold for at blive en normal kat. Vi elsker hende højt og prøver at give hende det hjem hun fortjener, for hun har ikke haft det nemt - men jeg tror ikke at det rette ville være for hende at flytte et andet sted hen, hvis det ikke bliver bedre mellem hende og Malou. Jeg tror ikke at hun er psykisk stabil nok til det. Jeg er ikke typen der går ind for "køb og smid væk" med dyr, og netop derfor, synes jeg at en aflivning ville være bedste alternativ, hvis hun ikke trives med Malou. Det er svært at have en kat som hende i et byhus som vores hvor der er et rand af mennesker, børn, voksne, andre dyr osv, men vi gør det bedste vi kan for hende, og håber at hun falder lidt ned efter neutraliseringen smiley Intet er jo besluttet endnu, for ellers var der jo ingen grund til at forsøge at få hende neutraliseret overhovedet. Vi håber det bedste for vores to missere, og ønsker kun det bedste for dem smiley


  • #4   13. nov 2011 Lykkeline> Okay. Har selv haft sådan en kat. Hun endte dog med at angribe mig og fik lavet nogle temmelig store skader, men det er en laaaang historie:-) Jeg fandt et andet hjem til hende uden børn og fortalte køber hele historien og sagde at hun var meget utilregnelig og aggressiv. Men det mente køber godt at hun kunne acceptere og tog katten med hjem. Det er nu et par år siden og har lige sms'et med hende og hun har stadig katten og det går rigtig godt.

    Hvis ikke jeg havde fået hende solgt, var hun også blevet aflivet, da jeg umuligt selv kunne have hende. Bla. fordi at min nevø på dengang 3 år, tit var hos mig, var sindsygt bange for den. Og så blev det selvfølgelig katten der blev valgt fra. Så jeg forstår godt jeres overvejelser, hvis katten virkelig er så "sær". Det er jo også et tegn på at hun ikke trives, sådan rent psykisk. Har i snakket med dyrlægen om det? Jeg tror nemlig ikke at hun ændrer adfærd. Det gjorde min ikke, efter jeg fik hende steriliseret:-(


  • #5   14. nov 2011 Jeg synes at hun er begyndt at trives meget bedre "med os" efter vi har fået Malou. Nok fordi at vi jo har en anden kat at hygge om, så hun får meget mere fred. Kelly kan være rigtig sød og kælen, men hun kan også være det helt omvendte, man ved aldrig helt hvilket humør vi er i. Vi har kun haft hende til dyrelæge en gang imens vi har haft hende, så vidt muligt skal det undgås da hun stresser vildt meget over det, hun gemmer sig under sengen i flere timer når vi kommer hjem. Så han kender hende ikke så godt smiley men hun har heldigvis heller aldrig været syg. Jeg synes at det er en rigtig god idé at rådføre os med dyrelægen, men indtil videre er intet, som skrevet før, besluttet endnu smiley hun er vores kat, og vi tager det ansvar der skal til.

  • #7   14. nov 2011 Jeg tror at det hele nok skal blive godt, efter at de er blevet neutraliseret, det ændre trodsalt en hel del på temperamentet (normalt) nu ved jeg ikke om de allerede kan komme op, men ellers så nogle hylder/skabe eller lign. Som de nemt kan komme op på, så de kan se det hele fra oven, det har jeg set mange steder giver mere rolige katte i lign. Situationer. Jeg er måske personligt gået lidt over gevind,
    Men du er da velkommen til at hente inspiration i det hylder osv som jeg har sat op, men et par skabe de kan komme op på, kan være mindst lige så godt smiley
    http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=13393


  • #9   14. nov 2011 Der er nogen hunkatte, der kan påvirkes utroligt meget af p-piller. Så vent at se tiden an til efter hun er neutraliseret og der er gået en måneds tid.

  • #10   14. nov 2011 Mange tak for jeres gode råd smiley De er kommet hjem fra dyrelægen nu, og er begge meget groggy, men i god stand.

  • #11   14. nov 2011 Vil lige tilføje at jeg er så stolt af mine to prinsesser lige nu! Har lagt Kelly ud på badeværelset på gulvvarmen, hun ligger og feder den. Malou har allerede været i bakken to gange, hun har aldrig brugt bakke før, men selvom hun er meget rundt på gulvet fandt hun den med det samme.

  • #12   14. nov 2011 Med e.. Feliway:-)

  • #14   21. nov 2011 I dag hoppede Kelly op i min seng imens Malou lå og sov, kiggede på hende og lagde sig ned ca. 10 cm fra hende for at sove smiley dette havde aldrig kunne lade sig gøre før, hvis Kelly havde set Malou et sted hvor hun ville være, ville hun førhen altid havde jaget hende væk. Det er rigtig dejligt, og jeg er så stolt af mine to piger :-)!

  • #16   21. nov 2011 et godt bevis på at fertile katte er meget vanskeligere at have end neutraliserede katte. Så det var sørme godt du fik det gjort.

Kommentér på:
Vores katte slås voldsomt

Annonce