{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Udekatte - De slås?! {{forumTopicSubject}}

Hej KG.

Jeg har to søskende katte på godt 4 år nu. Jeg er lige flyttet til Valby i hus med have, og vi besluttede os for at de nu skulle prøve det at være udekatte.

De plejer at være de bedste venner, soignerer hinanden, ligge og sove sammen. Og være rigtigt glade for hinanden.

Desværre er de begyndt at vise stor aggressivitet overfor hinanden efterfølgende.
Vores eneste teori er - og vi indrømmer også ærligt, at det var en dårlig ide - at vi til at begynde med, først lukkede den ene kat ud, da den anden var meget stresset. Da den ene kat kom tilbage, lugtede hun anderledes, og dermed kunne den anden kat ikke genkende hende.

De kan sagtens være i samme rum sammen, men der er en anspændt stemning. Når de går forbi hinanden eller føler sig trængt op i en krog eller på meget lidt plads nær hinanden, hvæser de af hinanden og slår ud efter hinanden.

Jeg har prøvet at bruge noget spray anbefalet af dyrlægen, der reducerer den aggressive adfærd. Jeg har sprøjtet den på de steder, hvor de oftest støder ind i hinanden - ingen forandring.
Jeg har prøvet at give dem godbidder, når de er hinandens nærvær - det går fint, indtil næste gang hvor de støder ind i hinanden.
Vi har også overvejet at vaske dem begge, så de lugter af præcis det samme - men dette har kun været en overvejelse...

Igår oplevede jeg den ene af dem lugte den anden bagtil, mens den anden sad og spiste. Der var ingen reaktion fra den anden. Det må være et godt tegn eller hvad?

Har I nogle råd?
Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udekatte - De slås?!
Kommentér på:
Udekatte - De slås?!

Annonce