{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.564 visninger | Oprettet:

Hjælp! Mine to katte slås {{forumTopicSubject}}

Vi har en dejlig hunkat (Musse) på 6 år, vi synes hun skulle have en legekammerat, da jeg om et halvt års tid begynder at få meget travlt på arbejde. Vi fik os en dejlig han Birma på 6 år - da vi havde fået af vide at en han og en hun der var jævnaldrene ville have det nemmere sammen end en killing og en ældre kat.

Vi har nu haft Newton i 2 uger, vi startede med at give ham den ene stue for sig selv, hvor vi havde sat et hegn op, så han kunne se Musse, men ikke røre hende eller omvendt. Den første uge hvæsede hun simpelthen helt vildt af ham. Han sagde ikke så meget til hende, men virkede til at finde hende interessant, selvom hun er en lille rabendulle.

Vi fik af vide af vores dyrlæge at vi efter en uges tid skulle sætte dem samme og lade dem klare det selv, selvom der var stadig var utrolig meget hvæsen fra Musse. De slås så snart de får øje på hinanden! Eller det vil sige, at Newton han angriber Musse og så flygter Musse rundt i lejligheden og tisser af skræk på gulvet smiley

Vi er lige ved at miste modet, da de har gjort dette tre gange - hver gang vi har sat dem sammen. Vi synes ikke rigtig der er noget fremskridt. Er det os som er for opgivende og bare skal holde ud og så skal det nok blive bedre med tiden, eller er vi ved at nærme os punktet hvor de aldrig vil blive gode venner??

Håber der er nogle erfarne katteelskere som kan hjælpe os, for vi aner virkelig ikke hvad vi skal gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Mine to katte slås
  • #1   26. mar 2011 det sker desværre tit at 2 katte ikke kan enes smiley
    hvem har sagt at 2 jævnaldrene enes bedst ???? det synes jeg er noget vås.... 2 kastrerede hanner kan sagtens gå sammen og jeg vil da mene at hvis den ene er ung ville det måske gå bedre...

    håber det bedste


  • #3   26. mar 2011 Stod på Inges Kattehjem at de anbefalede en han og en hun og helst ikke en killing til en voksen kat... Troede de vidst noget om det smiley

    Er der nogle gange hvor der bare ikke er noget håbe om de kommer til at enes? For så er det vel synd at blive ved med at prøve at få dem til at være sammen...


  • #4   26. mar 2011 Hvad gør jeg når Musse gemmer sig under sengen og sofaen, eller hop op på skabet? Skal jeg sørge for hun ikke har adgang til hendes gemmesteder (eller er det ondt)? Jeg synes bare det lyder så voldsomt når de slås og når Musse bliver så bange at hun tisser.

    Bør jeg simpelthen lukke dem inde i et værelse og håbe på de ikke myrder hinanden?

    Tak fordi I gider komme med råd til en lidt overbeskyttende mor smiley


  • #5   26. mar 2011 Det der ville jeg stoppe. Det er ikke rimeligt for nogen af kattene. Hvæsen og lidt langen ud er OK, men de skal ikke decideret slåsse og den ene skal ikke være så bange, at den tisser på gulvet.
    Det er ganske simpelt en forkert vejledning. Det er typisk nemmere for en voksen kat at acceptere en killing (eller to, så de ikke driver den voksne til vanvid), end at sætte 2 voksne sammen. Især når de er så gamle. Hvis din Musse ikke før har haft selskab, ville jeg også overveje meget nøje, om den overhoved har glæde af det i en alder af 6 år. Og jeg er i øvrigt for, at ens kat ikke lever alene, men kattene mister evnen til at kommunikere katsk, når de har gået alene i så mange år.


  • #6   26. mar 2011 Øv at jeg har modtaget forkert vejledning, synes egentlig jeg havde undersøgt det så godt smiley

    Så vil jeres anbefaling være at jeg opgiver sammenføringen og med sorg i hjertet sælger Newton?? smiley


  • #7   26. mar 2011 Altså, det aller bedste du kan gøre er vel at få en adfærdsterapeut ud og give den bedste vurdering, så kattene ikke udsættes for flere flytninger end nødvendigt. Men min egen personlige mening ville være, at du skal stoppe det. Det lyder for voldsomt, og det lyder som om, at din Musse er meget-meget bange, og det med rette, hvis hankatten - og over at Musse formentlig ikke forstår ham - også er hård ved hende? (de slås?).

  • #8   26. mar 2011 Han bliver så glad hver gang han ser hende. Når musse gemmer sig under sengen og hvæser så prøver han stadig at putte med hende, så ligger han sig ved siden af hende også selvom hun slår. Andre gange synes han det er sjovt at hoppe frem foran hende, men så bliver hun så bange.

    Jeg har fået af vide at det ser voldsomt ud når katte leger, og tror også at Newton leger med hende, men hun bliver bange og løber og så løber han efter og det kan hun af gode grunde ikke lide.



  • #9   26. mar 2011 Jeg villefinde en måde at stoppe det på.
    Der kan sagtens gå op til en måned eller 2 før de finder ud af, at leve i samdrægtighed


Kommentér på:
Hjælp! Mine to katte slås

Annonce