{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

Nogen der kender til dette??? - katte slås {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.

Her på det sidste, er vores 2 katte begyndt at slås med hinanden. De har været sammen i næsten et år, så det er ikke fordi de ikke kender hinanden. Man kan tydelig se at det er alvorligt når de slås, for de rejser børster, hvæser, knurrer, og "skriger".
Ronaldo er en hankat (kastereret), og Bamba er en hunkat (på p-piller). Normalt er det Ronaldo der styrer når den leger, men når de slås for alvor, så er det Bamba der styrer.

Vi har ikke kunnet se hvad det er der tricker dem, når de begynder at slås, da de tit gør det sent om aftenen, lige når vi skal til at sove. Det er dog (heldigvis) også begyndt at være om dagen de slås.

Vi får dem selvfølgelig væk fra hinanden når de slås, så de kan køle ned hver for sig. Og derefter prøver vi at genforene dem. Det lykkes hver gang at de blive gode venner, det er dog forskelligt hvor lang tid det tager. Men så lige pludselig tager fanden ved dem, og så er det galt igen smiley

Håber virkelig der er nogen der ude, der har prøvet dette, eller som har en ide til hvad vi skal gøre...

Hilsen Louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der kender til dette??? - katte slås
  • #2   29. mar 2009 Men hvor længe bliver det ved?? Det har stået på en lille måned nu....

  • #3   29. mar 2009 Åh, det er bare ikke til at holde ud at de hele tiden slås smiley Men hvad skal vi gøre når de slås? skal vi blive ved med at tage dem fra hinanden, eller skal vi lade dem være?

  • #4   29. mar 2009 Forklaringen ligger sandsynligvis i, at Bamba er på p-piller.

    Mange hunkatte har det - ligesom nogle kvinder - mentalt meget dårligt på p-piller.
    Nogle bliver indadvendte, sky og holder sig helst for sig selv, mens andre kan blive nogle aggressive furier af og til.
    De vender på en tallerken, enten når man dropper p-pillerne eller lader dem neutralisere.

    Hvis jeg var dig, ville jeg lade hende neutralisere.
    Så er du også fri for den store risiko for, at hun får kræft.


  • #5   29. mar 2009 Nu har jeg 4 drenge, de 2 af dem er hel brodre p[ samme alder og de 2 andre er halv brodre hvor der er knap et aar imellem dem og lige pt er den bette begyndt og se om han kan komme op i graderne ved og dominere hans halvbror, indtil videre har de kun haft lidt smaa kampe da alfa hannen har vaeret inde og stoppe dem, og det har ikke vaeret noget alvorligt endnu, men jeg har os trukket det lidt med og krastere den bette saa det stopper sikkert forst i naeste maaned naar den bette er kommet af med kuglerne og homonerne.. Men jeg blander mig aldrig i deres smaa magt kampe og dominans kampe herhjemme, de har hver deres plads herhjemme og den vil de kaempe for hver isaer..

    Men 99% af tiden leger de og vasker, sover og pudsler de om hinanden, saa det har ikke gjort noget at jeg har trukket tiden lidt med hensyn til kuglerne p[ den lille...

    Men vil helt klart anbefale at har man flere katte sammen s[ skal alle vaere neutaliseret s[ der ikke er nogen homoner der spiller ind, saa undgaard man nemlig alt dominans og saals kampene...


  • #6   30. mar 2009 Hej alle.

    Tusind tak for jeres svar.
    Grunden til at hunkatten er på p-piller er at vi gerne vil have killinger på hende engang, så vil helst ikke sterilisere hende. Men hvis det er eneste udvej, er vi selvfølgelig nødt til det smiley

    Håber snart at de har fundet deres pladser igen, så vi får ro her hjemme smiley


  • #7   31. mar 2009 hej til dig...vi har 1 han kat og 1 hun han...begge (ordnet) smil SLÅSER også i perioder.....men lader dem selv finde ud af det,selv om det ikke lyder godt !!!! men heldigvis ingen er kommet til skade,tror også det et spørgsmål om dominans,og det SKAL de jo selv finde ud af,de har gået sammen i 5 år...Såeeeeee knus

  • #8   1. apr 2009 Hej alle.
    Tak for jeres svar. Nu er der endelig ved at blive ro i det lille hjem igen smiley De har i hvertfald ikke gjort noget i 2 dage nu (7-9-13, banke under bordet) Så nu håber vi at det er ovre for denne gang...
    Hilsen louise


Kommentér på:
Nogen der kender til dette??? - katte slås

Annonce