{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Helene K
Helene K
Tilmeldt:
6. aug 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Ny killing :D {{forumTopicSubject}}

Wee, manden og jeg har endelig fundet en fin lille pige på 14 uger, og hun er idag kommet hjem smiley
Hun er halv main coon og halv huskat. Men nu har jeg lige haft hende på vægten, og den siger 950 g.
I mine øjne er hun alt for tynd, jeg kan mærke alle knogler, og hun virker bare så skrøbelig.
(Jeg dømmer ikke personen hun kommer fra, overhovedet)
Jeg vil bare gerne have at hun har det godt, og ikke mangler noget.
Hun ser normalvægtig ud, men hun er også langhåret, så det er svært at se.

Men er jeg bare for pylret, eller er 950 g. for lidt for en killing på 14 uger?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny killing :D
  • #1   6. aug 2017 Ja jeg vil mene 950g er alt for lidt for en killing på 14 uger, nu er du 100% sikker på at den er 14 uger????
    950g svar mere til en 10 ugers killing, man siger gerne at en killing vejer mellem 70-100g ved fødslen og tager ca 100g på om ugen, så en 14 ugers killing burde i mine øjne veje mellem 1300-1500g, der er selvfølgelig forskel på racer, men hvis den er halvt Maine Coon så er det jo en rimeligt stor race, huskatten er lidt mere svingende i størrelse.
    Men kan da til sammenligning sige at da jeg fik min yngste Smilla som var en bette størrelse, hun var ca 4 måneder da jeg fik hende, hun var affaldskatte og havde ikke fået særligt meget mad i minimum 7-10 dage inden jeg hentede hende ved min søsters arbejde, men hun vejede da 1400 gram.


  • Helene K
    Helene K Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   6. aug 2017 Jeg kan jo aldrig være 100% sikker, kan kun håbe på at sælger taler sandt smiley

    Men ja, kan da godt høre at hun skal ha taget lidt på.
    Hvad kan jeg gøre for at gøre det bedst muligt smiley


  • #3   6. aug 2017 Du kan se på kattens hovedform og stillingen på ørene om den nogenlunde er alderssvarende, evt ligge et billede ind her.
    Det eneste du kan gøre er at købe et godt kvalitets foder med masser af fedt, gerne killingefoder af en art, som du blander i det foder hun er vant til så du stille og roligt får hende over på det nye foder, hold dig væk fra Supermarkeds tørfoder, og så ellers suppler med dåsemad som har masser af kød.
    Sørg for at katten altid har mad, lad være med at dosere efter hvad der står bag på posen, der skal bare altid være mad i skålen, så skal katten nok tage den næring til sig som den har behov for og komme op i den vægt der passer til den, killinger vokser hurtigt og har derfor brug for en masse næring og fedt til at vokse på.


  • Helene K
    Helene K Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   6. aug 2017 Jeg har Royal Canin killingefoder, er det fint nok? smiley
    Maden står fremme hele tiden, og jeg har allerede købt noget vådfoder til killinger med massere af fedt og kød smiley

    Sætter lige et billede ind smiley


    profilbillede
  • #5   6. aug 2017 Umiddelbart ville jeg sige hun udseendemæssigt ser meget passende ud til at være en 12-14 uger, så hun er nok bare lidt skravlet, måske har hun skulle kæmpe for maden eller også har sælger fodret med et for dårligt foder.
    Royal canin er i mine øjne fint nok,det har jeg altid selv brugt, der er forskellige syn på fodermærker, ønsker man kornfrit så kan jeg anbefale Select gold fra Maxi zoo, det er en smule billigere end Royal canin og et rigtigt fornuftigt mærke, selv blander jeg Select gold og Royal canin til min Smilla, jeg fodre aldrig kun med et mærke, jeg blander altid 2-3 mærker sammen, det ved jeg andre også gør, det gør det noget nemmere at skifte mærke og det giver også lidt variation for katten.
    Hovedsagen er at katten kan lide maden og fungere på det, hvilket viser sig ved en sund vægt og en flot skinnende pels.

    Når nu katten skal lidt op i vægt så giv den gode portioner vådmad og helst 2-3 gange om dagen, i øvrigt behøver du på i gen måde købe killinge dåsemad, kød er kød og dåsemad til killinger indeholder!der ikke noget som killingen skal have behov for, så køb roligt voksen dåsemad.


  • #6   6. aug 2017 Mine vejer omkring et kilo, når de er omkring 8 uger. Jeg tvivler lidt på, at hun er 14 uger, og hvis hun er, så er hun godt nok et lille sølle skrog. Sorry.

    Hun ser sød ud, men jeg havde nok bare sagt nej tak og fundet en anden.


  • Helene K
    Helene K Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   7. aug 2017 Jeg har en tid hos dyrlægen idag kl 14, så må vi se hvad de siger smiley

  • #8   7. aug 2017 Det minder enormt meget om en tråd jeg havde for et par år siden, men ja, 950 g vil jeg mene er alt for lidt, som Heidi siger, burde hun veje 1300-1500 g.

    Da jeg fik min huskat/main coon blandning som 13 ugers, der vejede han ca 1400 g.




  • #9   7. aug 2017 Jeg har kun en gang oplevet en killing i den alder med ca samme vægt, det var min lille bimsepige og så var hun oven i handicappet.
    Hun vejede 500g mindre end søsteren da de var 12 uger, og derfor var hun det meste af en månede ekstra ved opdrætteren, så hun kunne komme over 1000g.
    Så ja det er klart for lidt, godt du tager hende til dyrlæge, det er nu altid en god ide, at tage turen til dyrlægen, den første tid med ny killing, særligt hvis ens egen erfaring ikke er kæmpe stor, og det er ikke en kritik til opdrætteren, at gøre det.


  • Helene K
    Helene K Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #10   7. aug 2017 Dyrlægen mente ikke at hun var alarmerende tynd, bare til den tynde side. smiley
    Vi har fået ormekur med hjem, samt noget pasta mod tynd mave (hun har nemlig en smule tynd mave, som måske er skyld i den lave vægt)
    Og hvis ikke det hjælper inden fredag, skal vi en tur afsted igen smiley


  • #11   7. aug 2017 Så er hun i hvert fald langt fra 14 uger. smiley

  • Helene K
    Helene K Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #12   7. aug 2017 Dyrlægen sagde at hun var omkring de 14 uger smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #13   7. aug 2017 der kan jo godt være en killing i kuldet,som er mindre end de andre.og hun ser også noget tynd ud,og pelsen stritter lidt på ryggen,som også kan være tegn på undervægt.
    at hun har haft tynd mave,har jo også gjort sit til at hun ikke har taget på.
    men med det rette foder,og høj fedt procent skulle hun nok kunne indhente det.
    jeg ville vælge killinge tørfoder af god kvalitet smiley


  • #14   10. aug 2017 Åh hvor er hun dejlig, tillykke med hende smiley Det er skønt at du er så obs omkring foder og dyrlæge...hun skal nok tage på hos dig smiley Held og lykke til dig og smuksakken smiley <3

  • Helene K
    Helene K Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #16   12. aug 2017 Nu har hun været her i en uge (imorgen) og har lige vejet hende..
    Hun er "allerede" oppe på 1200 g. smiley !


    profilbillede
  • #17   13. aug 2017 Hold da op, 250 gram på en uge, så har hun da nok også manglet næring tænker jeg, for det er da en vægt forøgelse der vil noget.


  • Helene K
    Helene K Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #19   13. aug 2017 Alle mine katte er altid blevet neutraliseret, da jeg ikke ønsker at bidrage til flere uønskede killinger i denne verden smiley
    Så selvfølgelig skal Misse også steriliseres. smiley


Kommentér på:
Ny killing :D

Annonce