2.845 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Stærk lugt af urin Stærk lugt af urin

Hej alle.

For nyligt er min kats urin begyndt at lugte rigtig meget efter han har været på kattebakken.

Jeg har ikke skifte kattegrus, og har altid brugt intersand classic grus uden perfume. Se foto. Købt fra petworld.

Min kat på 7 mdr. er indekat og er ikke steriliseret endnu.

Hvordan prøver i at holde lugten nede?

Vh dj.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stærk lugt af urin
  • #1   9. nov 2017 Det hjælper ofte at få dem steriliseret - ellers, lukket kattebakke eller grus som er speciel lavet til at holde bakken lugtfri - kan fås både med og uden parfume smiley

• #2   9. nov 2017 Dog synes jeg det lyder lidt underligt at lugten er kommet så pludseligt ??
    Har du skiftet foder for nylig?

• #3   9. nov 2017 Tør foder er det samme. Dog skifter jeg våd foder smag og mærke.

• #4   9. nov 2017 du har en 7 mdr gammel hankat som er blevet kønsmoden
    og det stinker. så hvis du ikke ligefrem skal bruge ham til avl, så få ham neu.

jeg har selv Kalle som godt nok er 2 år, men hans ene sten kan dyrlægen ikke finde. så han er kemisk kasteraret. hvis han ikke var det, ville han også lugte pænt af hankat. og det lugter bare ikke for godt

du bør også overveje at få ham neu inden han begynder at strinte indenfor.For begynder han først på det, så er det svært at få ham til at holde op igen.
    desuden vil han også på et tidspunkt begynde at gå og kalde på damerne. Og så skal man til at passe godt på med at åbne døre, for så vil han bare ud.

• #5   9. nov 2017 1000 tak

• #6   9. nov 2017 Kasterer ham. En fertil hankat stinker. Og i værste fald markerer han sig overalt, og så er det ikke kun kattebakken, der stinker, så er det hele ens hjem. Been there done that.

Mine fertile hankatte går ekstra ikke i stuen, for jeg kan ikke leve i lugten af fertil hankat på mine gardiner og overalt, hvor jeg er. smiley

• #7   10. nov 2017 Ja, planen er at kastrerer ham, men han var for ung sidste gang jeg var forbi Inges kattehjem. Har lige bestilt tid til december til en "klip-ning".

Men hvis jeg kastrerer ham, så begynder hans urin vel ikke lugte mindre?

Lad mig høre fra jer smiley

• #8   10. nov 2017 Hans urin lugter, fordi han er kønsmoden. Efter kastration vil der gå nogle uger, så bør urinen lugte mindre. Hvis dette ikke sker, er der stødt en urinvejsinfektion til - den kan behandles med antibiotika.

• #9   10. nov 2017 OK, det må tiden vise-.-.- smiley

Kommentér på:
Stærk lugt af urin

Annonce