{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gps til kat
  • #1   12. nov 2017 Og du vil sætte gps'en fast i? Et halsbånd?

    Katte mister halsbånd dagligt eller sidder fast et sted, kvæles og hvad ved jeg. Jeg tvivler på, at nogen gør det frivilligt.


  • #2   12. nov 2017 Jeg er normalt heller ikke tilhænger af halsbånd, men jeg tænker på et med indbygget gps. Det er sikkert lidt klodset. Men jeg tror glæden v friheden vil være større end genen. Og det med at sidde fast - vi taler jo overvågning her, så det vil ikke bare så længe før jeg hjælper. Og hvis gps'en dokumenterer at hun bare trisser rundt i nabolaget så får hun jo nok lov at gå frit.

  • #3   12. nov 2017 Og du kan komme igennem hvert et krat? Jeg ville ikke frivilligt udsætte mine katte for dette.

  • #4   12. nov 2017 Jeg har absolut ingen erfaring.
    Men jeg ville ikke anbefale et halsbånd af nogen art til katte, men det er selvfølgelig op til en selv.


  • #6   11. dec 2017 Lidt ældre emne, men stadigt tilbagevendende.

    Jeg var totalt døv overfor advarsler om brug af halsbånd til katte, da jeg i sin tid, som nybagt katteejer satte et halsbånd på Pedro. Et af de der "fine" halsbånd med "svagt" led, der bryder op, så katten ikke når at blive kvalt. Og det virkede fint - vi måtte betale formuer i halsbånd. Hver 3 gang han kom hjem, var det uden halsbånd - og hvilken værdi har det.

    Og lige en tanke: Hvordan testes disse svage led? Hvad hvis et enkelt halsbånds svage led, pludselig ikke er svagt nok?

    Så vi snakkede med katteting-pusheren. Og hun anbefalede et elastisk halsbånd - det skulle glide ligeså fint af , når katten bakker af, hvis den har sat sig fast. Den åd dumme mig jo råt. Og så fik Pedro den på.

    Lige indtil den dag, vi kunne høre en halvejs klagende og halvvejs gaggende lyd fra ham. Han havde på en eller anden måde fået fat i den løse snip og begyndt at trække i den - hvorved det elastiske halbånd starmmer ind og forstærkes af sin elastitet.

    Var det sket mens han rendt rundt ude i naturen, havde det sandsynligvis kostet ham livet på en måde, jeg slet ikke tør tænke på.

    God fornøjelse med halsåndet - personligt mener jeg det er noget fanden har skabt i vrede på en dag, hvor hans kat havde pisset i hans seng....


Kommentér på:
gps til kat

Annonce