{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Vaccination??? VIGTIGT {{forumTopicSubject}}

Lige et spørgsmål, jeg overtog katten fra en veninde. Hun boede på en gård, og havde for lidt tid til katten, så den skulle istedet have et godt hjem, og kom hjem til mig.

Jeg er dog lidt bekymret. Hun vidste ikke om katten var vaccineret, da hun havde fået den fra sin mor, som også er gårdejer.
Hun er snart 2 år, og ville høre om det er DØD nødvendigt for en kat at være vaccineret, nu hvor hun KUN er inde, idet jeg bor i byen hvor der er meget trafik som hun er YDERST bange for.

håber noge kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccination??? VIGTIGT
  • #1   3. mar 2007 mener ikke det er livs nødvendigt så længe den er inde kat og ikke kommer ud eller er sammen med andre katte...

    Self er det da en god ide med vacc, men har aldrig selv haft nogle af mine katte vacc andet end dem jeg har nu men det er også dyre misser med tavle som jeg skal prøve og have med på udstilling, men det er jo helt noget andet...


  • #2   3. mar 2007 Nu får jeg nok tæv af andre herinde, men jeg vil måske ikke mene det er strengt nødvendigt, da den ikke vil være udsat for så mange smittekilder. Dog skal du være obs på om der kommer andre mennesker hos dig der har kat, kommer du hos andre der har, osv?

    Mine forældre har f.eks aldrig vaccineret deres katte, og de er alle blevet glade og gamle uden nogen form for sygdomme...

    Jeg tror dog at dyrlægen til enhver tid vil anbefale dig at få katten vaccineret...


  • #3   3. mar 2007 Vi har ingen nære venner med kat så dette skule ikke være noget problem. selvfølgelig omgåes man jo mange mennesker og forskelige bakterier hver dag, men på den anden side, har den levet på en ård før, hvor der var mange mennesker, og ogs andre katte...
    dvs. I mener ikke det er livsnødvendigt for mini at blive vaccineret, hvis bare jeg holder øje med hendes helbred.?


  • #4   3. mar 2007 alle dyrlæger vil sige det var en god ting...

    Mine forældre havde deres gamle han kat i 17 år og den har aldrig set skyggen af en sprøjte andet end den dag den blev aflivet af alderdom og han gik da os sammen med nogle af mine katte, men helt ærlig hvor meget høre man om inde katte der er blevet syge pga de ikke er blevet vacc???

    Kan da godt være nogle bliver vræssen af vi ikke lige er dem der bruger penge på at få vores hus misser vacc men vi bruger så penge på at vores små babyer har det bedste liv de kan få, med eller uden vacc...


  • #5   3. mar 2007 vacc koster altså ikke andet end håndører(små 600 det første år og 300 årligt derefter) i betragtning af at den kan redde kattens liv - men vigtigere er - har den fået ormekur ? når nu den har været gård kat ?

  • #6   3. mar 2007 Begge mine misser er vaccineret, øremærket og kastereret. Eller... Dvs. Kahlua ikke er øremærket og steriliseret før på mandag, da der jo ligesom var en der synes hun skulle ud og strejfe igår da hun havde tid hos dyrlægen!!!

    Men jeg vil til enhver tid få vaccineret evt. kommende katte.


  • #7   3. mar 2007 synes bestemt en årlig vac. er nødvendigt! men det er jo op til en selv!!!....

  • #8   3. mar 2007 Jeg vaccinerer begge mine indekatte 1 gang årligt, da jeg ingen chancer vil tage, heller ikke selvom de "kun" er henholdsvis hus- og blandingskat! De betyder så utroligt meget for mig, at jeg gerne betaler det ekstra!
    Hvis folk med kat kommer hjem til mig med smitte, eller hvis jeg selv tager smitten med hjem, kan det hurtigt gå galt, og det vil jeg ikke risikere!


  • #9   3. mar 2007 jeg stemmer i. jeg ville vac. uanset om katten holder til inde som ude. det koster ikke meget og er en sikring af at man forhåbentligt har katten længe, samt ikke udsætter den for unødig fare.
    endnu et plus ved årlig vac. er at man kan få sin kat sundhedstjekket, og dermed forhåbentligt tage andre problemer i opløbet.


  • #10   3. mar 2007 J, det er self op til en selv hvad man gør med en kat.
    Men ser man på det fra et lidt økonomisk synspunkt så er det immervæk kun ca 600 kr årligt (50 kr om måneden) for at være på den sikre side. Det kan hurtigt løbe op i nogle meget dyre dyrlæge regninger hvis den faktisk bliver smittet med noget (og Britta forklarer jo hvilke risiko der er). SÅ jeg ville personligt altid hellere være på den sikre side og bruge de penge fra starten af, istedet for at risikere at miste mine katte på den måde :o)


  • #11   3. mar 2007 Marlene - Nemlig, fx orm, lopper og andre små generende sygdomme..

  • #12   3. mar 2007 Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor huskatte har så "lav" status i forhold til racekatte !!!

    Huskatte er lige så meget værd som racekatte, så derfor fortjener de mindst lige så god behandling og tilsyn hos dr. dyr, som racekattene gør.

    Vil man passe bedre på sin kat, hvis man her betalt et større beløb for den, fremfor hvis man kun har givet 50,- kr??

    Jeg ville få katten vaccineret. På den måde sikrer man sin kat meget bedre, samt den bliver ikke syg i nær samme grad, som hvis den ikke er vaccineret, hvis den skulle rende ind i en gang sygdom...

    Alle mine (inde)katte er vaccineret og de der ikke skal bruges i mit opdræt er alle kastreret. OGSÅ min lille huskat..



Kommentér på:
Vaccination??? VIGTIGT

Annonce