2.512 visninger
|
Oprettet:
vælter konstant vandskålen {{forumTopicSubject}}
hej allesammen
Jeg har et problem med min kat alexander, han har fået en sjov ide med at han skal træde og skrabe på den tallerken han får vand i så det står ud over hele gulvet, jeg har prøve med at give dem mindre vand af gangen men med samme resultat, jeg står normalt tilbage og tænker... " hva faen gør det af gavn, ud over at de nu ik har mere vand tilbage ".
Er der andre her på forumet der har prøvet lignende? eller er inde i katte adfær osv. ?
Hjælp og anden visdom vil blive modtaget med kyshånd
Hilsen Mikkel
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 59
Meld dig ind i katteadfærds-gruppen.
Vi mangler medlemmer, og dér kan vi snakke om sådanne ting:
http://www.kattegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=49
Mvh Line.
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Og det er da hyggeligt med lidt vand ;oP Læg evt sådan et voks dækservist/underlag som man kan få under indtil han er holdt op..
Hvis du da ønsker han skal holde op. At katten har et sjovt forhold til vand er jo helt sikkert positivt generelt :o9
Og mit bud er helt sikkert at han gør det fordi det more ham :o) Den ene af mine skal også altid "mærke" på vandet med en pote inden hun drikker :o)
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 25 Svar: 105
aug 2006
Følger: 118 Følgere: 115 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 911
Min Pjevs og Bailey gør det også.. De er snart et år.. Mille gør det ikke.. så jeg tror det er noget personligt for hver kat.. Vi har også prøvet mange ting.. Men det er i hvert fald altid en god ide at stille vandskålen på badeværelset, evt. hvor vandet kan løbe ud, hvis det er muligt..
Men vi har også forstøveren, og vi bruger den ikke så tit, men de gør det med vandet alligevel.. Så ved ikke med din misser, men tror i hvert fald ikke mine gør det som "hævn"..
Jeg har nu en keramikskål til dem, men det hjælper ikke, men prøver at finde en større og tungere, som jeg kan stille keramikskålen i..
Men pøj pøj med det..
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
okt 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 63 Svar: 404
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Kan godt se det er lidt træls med vand over det hele, men ja, stil den da bare et sted hvor det med vandpjaskeri ikke gør noget, katten hygger sig jo nok med sin nye leg :o) Og stopper måske også når det ikke længere er noget der får opmærksomhed fra din side (går ud fra du reagerer på det når du ser det?)..
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 312
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 52
mine to katte gør det også, men det er main coon, har hørt andre sige at den race helt fra gamle dage hamrede hul på isen for at få hul så de kunne drikke vand, og ganske rigtig mine står og hamre på gulvet og der er vand ud over det hele , jeg har heller ikke fundet en løsning endnu...
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 25 Svar: 105
Bare idag har Alexander banket til deres vandtallerken 5 gange. Til jane R : Der er lidt main coon i dem begge to tror jeg, Napoleon har karakter træk der efter.
Men alexander er den af de to der er mest krudt i, og der skal en del til at aktivere ham, så om at vælte vandet og få en reaktion ud af det, med vand på gulvet bare er for at han keder sig, ved jeg ik..
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 23
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
vælter konstant vandskålen