{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.512 visninger | Oprettet:

vælter konstant vandskålen {{forumTopicSubject}}

hej allesammen

Jeg har et problem med min kat alexander, han har fået en sjov ide med at han skal træde og skrabe på den tallerken han får vand i så det står ud over hele gulvet, jeg har prøve med at give dem mindre vand af gangen men med samme resultat, jeg står normalt tilbage og tænker... " hva faen gør det af gavn, ud over at de nu ik har mere vand tilbage ".
Er der andre her på forumet der har prøvet lignende? eller er inde i katte adfær osv. ?

Hjælp og anden visdom vil blive modtaget med kyshånd smiley
Hilsen Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vælter konstant vandskålen
  • #1   4. mar 2007 Hej.

Meld dig ind i katteadfærds-gruppen.
    Vi mangler medlemmer, og dér kan vi snakke om sådanne ting:

http://www.kattegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=49

Mvh Line.

• #2   4. mar 2007 Jeg har haft samme problem,tag en tung skål og sæt den ned i en større,så der er en "å" rundt om,så vælter de den ikke og du får ikke vand ud på gulvet.

• #3   4. mar 2007 Måske bare en keramik skål i stedet for en tallerken kunne være en ide? :o)
    Og det er da hyggeligt med lidt vand ;oP Læg evt sådan et voks dækservist/underlag som man kan få under indtil han er holdt op..

Hvis du da ønsker han skal holde op. At katten har et sjovt forhold til vand er jo helt sikkert positivt generelt :o9
    Og mit bud er helt sikkert at han gør det fordi det more ham :o) Den ene af mine skal også altid "mærke" på vandet med en pote inden hun drikker :o)

• #4   4. mar 2007 Måske kan tallerkenen flyttes ud i badeværelset ?

• #5   5. mar 2007 Jeg bruger vandforstøver hvis de render rundt på bordene, og bare jeg ryster med den og de kan høre vandet skvulpe smutter i en hulens fart. jeg skifter deres vand hver dag så de altid har frisk vand. så enten er det payback til det vand der gør ham utilpas når han laver ulykker eller hvad der er aner jeg ik smiley men håber at han vokser fra det

• #6   5. mar 2007 Hej Mikkel

Min Pjevs og Bailey gør det også.. De er snart et år.. Mille gør det ikke.. så jeg tror det er noget personligt for hver kat.. Vi har også prøvet mange ting.. Men det er i hvert fald altid en god ide at stille vandskålen på badeværelset, evt. hvor vandet kan løbe ud, hvis det er muligt..
    Men vi har også forstøveren, og vi bruger den ikke så tit, men de gør det med vandet alligevel.. Så ved ikke med din misser, men tror i hvert fald ikke mine gør det som "hævn"..

Jeg har nu en keramikskål til dem, men det hjælper ikke, men prøver at finde en større og tungere, som jeg kan stille keramikskålen i..

Men pøj pøj med det.. smiley

• #7   5. mar 2007 Min Lille Fii, har samme ide, jeg har købt, en skål med et låg hvor der er et hold i midten, det er sådan en man bruger til hunde, når man er ude og køre, mener den hedder en skjulbeskål

• #8   5. mar 2007 Vores katte har her til for nylig haft en stor rund balje, men vores ene kat mille, blev ved med at gå og skuppe til den så det rog ud over alle kanter, og jeg prøvede både at ligge et viskestykke under, fordi hun skubbede til skålen helt nede ved gulvet men det hjalp ikke, har også prøvet at fylde mere i baljen og mindre som du, men hjalp heller ikke.. Så kom jeg i tanke om at da jeg bode hjemme ved de gamle med mille havde de en stor 5 litters spand til deres hun og den drak mille også altid af, så spurte jeg mor om ikke hun havde en 5 litters spand mere og jo det havde hun, så det har vores katte nu og den skubber de ingen steder.. Så måske du bare skal købe en balje eller stor plastik skål af dem man bruger i køkkendet i stedet for en tallerken kan være der så er for meget vand til at lege med !

• #9   5. mar 2007 Altså en tung skål de ikke kan skubbe til (fremfor en let plastik) er også en god ide, og så med masser af vand i, så den er ekstra tung..

Kan godt se det er lidt træls med vand over det hele, men ja, stil den da bare et sted hvor det med vandpjaskeri ikke gør noget, katten hygger sig jo nok med sin nye leg :o) Og stopper måske også når det ikke længere er noget der får opmærksomhed fra din side (går ud fra du reagerer på det når du ser det?)..

• #10   5. mar 2007 Har også haft store problemer med søer af vand omkring vandskålen. Altså lige intil at jeg prøvede med Ikea´s hunde madskåle, siden har der ikke været nogle problemmer. Prisen for skålene hele 2 kr, vis man kan leve med at de er grønne ;0)

• #12   5. mar 2007 hej
    mine to katte gør det også, men det er main coon, har hørt andre sige at den race helt fra gamle dage hamrede hul på isen for at få hul så de kunne drikke vand, og ganske rigtig mine står og hamre på gulvet og der er vand ud over det hele , jeg har heller ikke fundet en løsning endnu...

• #13   5. mar 2007 Tak for de mange indlæg, rigtig fedt at se.

Bare idag har Alexander banket til deres vandtallerken 5 gange. Til jane R : Der er lidt main coon i dem begge to tror jeg, Napoleon har karakter træk der efter.
    Men alexander er den af de to der er mest krudt i, og der skal en del til at aktivere ham, så om at vælte vandet og få en reaktion ud af det, med vand på gulvet bare er for at han keder sig, ved jeg ik..

• #14   6. mar 2007 du kan købe et lille stativ til 2 skåle (rustfrit stål ) jeg har købt dem i aldi og de vælter med garanti ikke

• #15   6. mar 2007 Vi har også dem fra Aldi som Mette S nævner. Jeg synes bare, de er lige lovlig små i det. Men de vælter i hvertfald ikke smiley

Kommentér på:
vælter konstant vandskålen

Annonce