{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

Katte {{forumTopicSubject}}

Hei smiley
Jeg har lige noget jeg vil spørge jer om og håbede på lidt hjælp!


Jeg har 3 katte og igår efter vi havde forladt vores hjem i et par timer og kom hjem så kunne vi jo se kattene havde leget ret vildt og vores 3 katte kan nu ikke enes især vores 2 drenge. Den mindste a drengene han væser af hvor anden hankat og han må ik komme i samme rum som ham og lader ham ik komme til og spise.
Så vil jeg håbe i havde nogen gode råd eller noget jeg kan gøre ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte
  • #1   12. dec 2017 3 katte = 3 madskåle, 3 forskellige steder, så kan en kat ikke forhindre en anden i at spise.
    Katte kan godt blive uvenner, over næsten ingen ting, selv et chok ude fra, kan få 2 katte til, at ramle sammen, og de giver hinanden skylden.
    Men nu siger du godt nok, det er sket på kort tid, jeg vil alligevel få dem tjekket for sygdom eller smerte.
    Jeg har selv prøvet at lede efter årsagen til, at 2 katte som havde boet sammen i 4 år, pludseligt sloges som bare den da og ikke kunne tåle, at se hinanden, det kostede nogle ture til dyrlægen, før jeg fandt ud af, at den yngste havde dårlige hofter, så dårlige at han ikke kunne blive smertefri, selv på høj dosis smertestillende, desværre endte det med en aflivning, fordi han ikke havde det godt og situationen her hjemme var også uholdbar, med 2 katte som ikke tålte hinanden, den 3 var slet ikke indblandet.


  • #2   12. dec 2017 har hørt det flere gange - desværre
    du kan prøve at sætte en feliway i stikkontakten. det plejer at virke


  • #3   12. dec 2017 Anja n , kan man købe den i nogen butikker eller skal man bestille den over nettet?

  • #5   12. dec 2017 Er de kastrerede ?? Smid foder/godbider rundt i hele huset hvis i skal afsted igen, så bruger de tid derpå og bliver trætte/mætte og sover.

  • #6   12. dec 2017 Jeg er med Jette. Der kan være rigtig mange årsager til 2 katte pludselig bliver uvenner, en årsag kan evt være en fremmed kat udenfor som den ene måske har set og været koncentreret om hvor den anden så kan være kommet og forskrækket imens, og ja så går det altså ud over den kat der er nærmest. Men i langt de fleste tilfælde så handler det om sygdom, hvis fører katten bliver syg og dermed svækket så vil den næste i rækken gøre alt for at overtage magten i hierakiet, og katte bemærker svaghed længe før det er synligt for os mennesker.
    Ja feliway, zylkene eller calm foder kan dæmpe gemytterne for en periode, men det hjælper jo ikke hvis det er sygdom der er årsagen.

    Men ja i kan jo lige se tiden an, for det kan være en forskrækkelse blandt dem, et fald eller andet der er den umiddelbare årsag, men hav i baghovedet at det kan være sygdom og få det tjekket hvis alt andet ikke virker, for med 2 katte der holder hinanden/ den ene væk fra mad, vand og kattebakke, ja det giver stress og stress leder til stressrelateretde sygdomme som bla urinvejsinfektion.


  • #7   12. dec 2017 Super mange tak for svar:-) jeg vil lige prøve feliway det vil jeg købe imorgen så håber jeg det virker ellers må vi til dyrlægen og få tjekket de to hanner som er blevet uvenner?


  • #8   13. dec 2017 Der kan være sket noget der har fået dem op at ringe

    Nogen glemmer det aldrig andre gør

    Stress dem alle tre ned med colostrum - søg i forum


  • #9   13. dec 2017 den lå der ikke - men her - min erfaring - det har bedst effekt

    Colostrums beroligende effekt og andre gode ting

    Af: Lis Dahlstrøm, Sundisk Abyssiniere

    Har rigtig god erfaring med at Colostrum har en beroligende effekt. Colostrum er råmælk fra ko - taget indenfor 24 timer efter koen har kælvet og frysetørret - det er pulver. Jo kortere tid efter kælving jo bedre kvalitet (ig = immunoglobiner) 30ig eller højere. Det er rigt på antistoffer, booster immunforsvaret og det indeholder stofferne Kasein og L-Tryptophan sidstnævnte en aminosyre, begge har en beroligende effekt. L-Tryptophan øger serotoninhormon niveauet i hjernen. Det forbedrer humør, nedsætter angst, giver bedre søvn og dæmper depression. Samme indholdsstof/fer i Royal Canin Veterinary Diet Feline Calm tørfoder og i kapslerne med Zylkene eller AnxiCalm tabletterne - ikke bedre virkning, men meget, meget dyrere.
    Det var et tilfælde jeg opdagede det.

    Skulle have en hankat til Japan i 2009 - meget strenge regler for indførsel så han skulle være over et år før han kunne komme af sted fra mig. Jeg var ikke tilfreds med hans tandkød, selvom det var i tandskiftsfasen, heller ikke hans psyke, han var for nem at skræmme. Begge dele meddelte jeg køber - men hun ville have ham. Ok, det tandkød, hvad gør jeg, ved at medicinering er lidt som at tisse i bukserne, og dyrlægen er forsigtig med hvad der udskrives antibiotika til ..... Jeg ledte på nettet og fandt at en pasta af Colostrum (pulver rørt ud til pasta med lidt vand, svært da det svømmer ovenpå) kunne have en gavnlig effekt smurt på tandkødsranden da det virker antiinflamatorisk og er yderlige gavnligt på immunforsvaret. Tandkødet blev bedre (selv dyrlægen kunne se det) - ikke perfekt - men han blev så, nærmest ud af det blå en modig og hengiven kat - hvad skete der lige her? Så gik jeg i gang med at undersøge Colostrum og påvirkning af kattens psyke - eneste nye der var sket - og bingo .... Det gik hurtigt med at se effekten på humøret, indenfor en uge ....

    I øvrigt en god ide, er der en kat der menes at have behov, at give det til hele flokken. Det kan være svært at se hvem der egentlig er "problemet". Det er et rent naturprodukt - så det er ikke farligt - heller ikke ved langtidsbehandling. Det er den allerførste første mælk, som egentlig ikke ligner mælk, men nærmest en mere gennemsigtig væske der stort set ikke indeholder laktose. Kalvene får først – jo tættere efter fødsel jo bedre – der tages colostrum fra de første malkninger i max de første to døgn.

    Det fortalte jeg naturligvis vidt og bredt om – rigtig mange er vendt tilbage med hvor fantastisk det virker. Enkelte katte har ikke påvist nogen effekt. Sådanne katte bør man få undersøgt hos dyrlægen for at udelukke om sygdom er årsagen.

    Brug det en uges tid før der gøres ting du ved katten påvirkes af: udstillinger, planlagt dyrlægebesøg, flytte i nyt hjem eller ny kat ind osv. - igen anbefaler jeg at give det til alle der deler/skal dele tilværelse

    Dosis: i begyndelsen ca. 1/2 tsk daglig pr. kat – øg til en tsk er effekt ikke god nok, når effekt er nået forsøg med det halve - overdosering er ikke skadelig. Drysset over vådmad, som tørt pulver eller rørt ud med lidt vand, hvad katten nu bedst kan lide. De fleste kan godt lide det.

    Der er få der reagerer negativt på Colostrum, følgende bivirkninger er observeret: kvalme, luft i maven, ondt i maven, opkast, allergi http://www.livestrong.com/article/478340-the-side-effects-of-bovine-colostrum-whey/

    80% af de der har bivirkninger på bovine (ko) colostrum tåler gede colostrum – der findes sikkert nogen herhjemme der har det i fryseren – talte med en fra DGU på dyrskuet i Roskilde der havde – se om der er nogen i nærheden der kan hjælpe: http://www.goat-dgu.dk/- ellers er der frysetørret fra Sweitz https://www.swissbiocolostrum.com/pi/en/goat-colostrum-original.html
    Der er forsket og forskes meget i Colostrums effekt også til katte (fortrinsvis USA) – fantastisk så meget det har gavnlig virkning på. Da katte tit (sikkert også pga stress) har bøvl med maven – har colostrum en god effekt på mave og tarm – burde altid gives får katten NSAID (smertestillende produkt) da det er hårdt ved maven – forskning har vist god effekt. De denne video: https://youtu.be/7fFh3VAY3Gc

    Der er masser af info om colostrum – mest oplyst på sider i USA. Blev brugt som antibiotika, forbyggelse af gigt mm før det hele blev kemi. Kan købes i Matas, helsekost osv – eller på nettet. Vær opmærksom på at handel UDENFOR EU kan pålægges afgifter.

    Der kan fås gratis prøver hos Colodan, Dansk produceret colostrum – super og ensartet kvalitet – kan anbefales.

    http://biodanepharma.com/category/gratis-vareproever-produkt-61/

    Vær opmærksom på når du køber det skal være neutral uden tilsat smag

    Der følger med grtatis vareprøven et brev der bl.a. siger:
    "Vi gør opmærksom på, at vi ikke kan anbefale ColoDan Whole Colostrum til katte, da vi ikke har nogen erfaring hermed. Vi anbefaler derfor du rådfører dig med din dyrlæge"

    Det er blot oplysning om de ikke har testet det på kat (der er masser af test i USA)

    Der findes billigere colostrum på nettet – har prøvet et par steder – smag og lugt afholder mig fra at prøve igen.

    Anbefaler personligt fra Colodan. Colostrum skal være let sødlig, farven gullig. Billigst direkte fra Colodan – er man klub Matas medlem har de indimellem tilbud på kosttilskud – køb tre betal for to – det er endnu billigere





  • #10   13. dec 2017 Mange tak for teksten smiley
    Jeg vil prøve og undersøger nærmere .


  • #11   13. dec 2017 Så har jeg købt sådan en feliway til stikkontakten.
    Men Syntes ikke jeg kan læse noget om hvordan den virker.
    Skal man bare sætte den i stikkontakten og tænde den også virker den eller hvordan?


  • #12   13. dec 2017 Virker pr m3 - slå det op


  • #13   13. dec 2017 Ja du tænder bare
    Nogen siger den lugter i starten


  • #14   13. dec 2017 Okey jamen det er os hva jeg har gjort .
    Men ja den lugter lidt


  • #15   13. dec 2017 Så har feliway været igang et Par timer og der er da sket lidt fremskridt men ik helt det store endnu.

  • #16   14. dec 2017 den skal lige have lidt mere tid. nogle gange op til 2 uger. men jeg har haft en og det tog nogle dage så kunne jeg mærke forskel.

  • #17   14. dec 2017 Ja, altså det hellere ik fordi de kan sammen endnu. Der er nogen perioder hvor de lige kan snuse til hinanden og det er os det.

  • #18   14. dec 2017 det er nok fordi de jo endelig normalt er gode venner. så nu skal de bare lige finde hinanden igen. her er feliwayen god. der kommer lidt mere ro på. så skal det nok komme igen.

  • #19   14. dec 2017 De er nemli gode venner før kunne de lege og sove ved siden af hinanden.
    Men hvor ældst hankat vil gerne i kontakt med ham den lille, men han hvæser og knurre af ham.


  • #20   14. dec 2017 Der er blandede erfaringer med feliway

    Det er set det har modsat virkning - sjældent


  • #21   14. dec 2017 Jeg håber på det bedste;)

Kommentér på:
Katte

Annonce