{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

hva kan der være galt med min kat ?? {{forumTopicSubject}}

min lille blue bell har gået et par dage nu siden fredag efter middag og krøbet lidt rundt.
hun spiser sin tørkost, drikker fint vand, og har ikke feber.
men hun kryber rundt så man nærmest skulle tro hun levede af tæsk.
hun sover det meste af tiden, kan godt lige pludselig vågne op og så løber hun ud til maden spiser lidt, også løber hun ellers ind for at sove igen.

hun er en enorm kræsen kat for at sige det mildt, det eneste hun faktisk vil spise er tørkost, hvilket selvføglig er godt nok, men synes bare ikke det giver specielt suld på kroppen, ivertfald ikke på hende.

hun er fuldt vacineret, har fået ormekur, og ingen andre tegn på at noget skulle være galt, andet end at hun kryber rundt og godt kan pibe lidt når vi tager hende op.

jeg har snakket med dyrlægen, men det er en kvæg doktor der har vagten, og som han sagde han kunne godt kigge på hende, men for hendes og min egen skyld var det vist bedre at vente til imorgen hvor nogen af dem der rent faktisk havde med katte at gøre kunne kigge på hende, specielt da hun jo netop ikke har noget feber.

jeg har så tænkt på om det kunne være de andre der er lidt for hård ved hende, min dumme hankat garfiled på 9 mdr har jo fundet ud af at han er en hankat, så han prøver at parre alt og alle, så derfor er han lukket væk fra alle pigerne, men har jo tænkt at det måske var ham der havde været for hård ved hende når han har leget med hende, han har jo ikke haft held til at parre hende, og hun er også kun 4 mdr gammel, men kan det simpelthen være ondt i musklerne fordi garfield har været for hård ved hende når han har leget med hende ??

men hva kan det være, har før haft en huskat der havde vokse værk, kan det være det der er galt med min lille pige??

hun er i forvejen en lille pige, vejer kun 1900 gram som 4 mdr, hendes bror vejer 2700 men har snakket med dyrlægen flere gange om det og får div mad med hjem til hende og hun nægter at spise det, det eneste hun vil spise er tørkost.

hun bliver så fodret med killingefoder fra royal canin og hun spiser også fint, men hva kan jeg lokke hende med som små misser bare elsker og ikke kan stå imod at spise ???

jeg ved snart ikke hva jeg skal gøre, imorgen tidlig når de *rigtige*dyrlæger er på job igen, så ringer til dem, jeg er bare så bange for at det er noget alvorligt med hende.
_________________


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva kan der være galt med min kat ??
  • #1   25. mar 2007 ja.. har en gang haft skrevet til dig, men det har du slettet.. gider ikke skrive det hele igen... sååå, lad være med at slette dit emne når folk har skrevet.. jeg gider i hvert fald ikke skrive det samme to gange!!!!!!!!!!

  • #2   25. mar 2007 ja som britta siger så er det altså ikke mig der har slettet den.
    er da ked af hvis du har et godt råd / forslag ti hva der kan være galt at du så ikke vil dele det med mig.
    mvh Stefan


  • #3   25. mar 2007 prøv at fede hende med tigermælk- opskriften ligger i de gamle tråde - bare søg.
    ellers så cremefraishe - det er syrnet så det kan de tåle

    men vigtigst er det nok at få en ordentlig dr. dyr på banen- men det har du jo selv fundet ud af *s*
    mvh kira


  • #4   25. mar 2007 Stefan F - Jeg havde også problemer med min Chili, og fik det goe råd at prøve med tigermælk... Bente Lundkvist har opskriften -jeg kan desværre ikke huske den i hovedet.... Det gav hende en masse suld på kroppen og gav hende energien igen.... - skal lige siges at vi måtte give hende det med engangssprøjte,da hun var så svag... men efter 4-5 dage var der tydelig forbedring....
    Held & Lykke......

    Og til basserne - hold da lige kammertonen!


  • #5   25. mar 2007 problemet er så at blue bell er så kræsen så hun gider ikke at drikke tigermælk, har lavet det flere gange i håb om at det var noget, tun - rejer osc gider hun heller ikke.
    idag tog jeg fisk op af fryseren og kogte med lidt ris heller ikke det faldt i god jord..men ok der var så ikke nogen af dem der gad at æde fisken så det er så måske iorden smiley
    jeg har en opskrift her på tigermælk, 3 dl tykmælk, 1 dl fløde, 1 spsk vand, 1 tsk honning 1 æggeblomme.
    er der nogen der har en bedre så kom med den.
    har også hørt at torskerogn med ymer eller cremefraice skulle være godt, men lille pigen gider bare så afgjort ikke at spise det, er det virkelig normalt at have en kat der kun vil spise tørkost er det virkelig ikke muligt at vænne dem til at spise andet også, sådan som lidt guf. men det er måske bare mig der mener at tørkost alene må være drøn kedeligt.
    har også hørt at en æggeblomme skulle kunne give energi, men jeg ved snart ikke om det skal tvinges i hende, for så har man vel bare det modsatte at hun nægter helt at spise noget.


  • #6   25. mar 2007 kan de have infiktion i kroppen uden at have feber ???


  • #7   25. mar 2007 Udfra din beskrivelse (at hun pludselig kryber) tyder det på, at der er sket noget slemt for hende fredag eftermiddag. Kan en kat, som du er inde på, eller et barn have været for voldsom ved hende? Men godt at du tager hende til dyrlægen, for fysisk sygdom kan jo også få katten til at ændre adfærd.

    Hvis hun drikker nok og får killingetørfoder af god kvalitet, så tror jeg ikke du skal være så bekymret for hendes kræsenhed. Men prøv evt. med lidt kyllingesuppe. Det kan de fleste katte godt lide.


  • #8   26. mar 2007 Stefan - da jeg tvang Chili til at spise, først KMR (modermælkserstatning) og senere Tigermælk spiste hun selv lidt tørfoder vsa.
    Jeg tror at jo mere energi hun får des mere har hun også brug for mad... Når hun kun ligger og sover hele dagen afbrudt af lidt spisning, er der jo ikke noget at sige til at hun spiser småt....

    Håber du får hende overnpå igen....


  • #9   26. mar 2007 Tror godt katten kan være syg uden at have feber .... Chili havde heller ikke feber, men noget galt var der ihvertfald.....


Kommentér på:
hva kan der være galt med min kat ??

Annonce